צילום: פלאש 90

הוויכוח בתוך 'כחול לבן': לפיד בעד מתקפה על החרדים, אנשי גנץ נגד

במסרי המפלגה לשבוע הקרוב שדלפו נכתב, "ממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר וחרדית יותר". שני אנשי גנץ התנגדו: "את הממשלה שלנו אנחנו כנראה נרכיב עם החרדים". לפיד הגיב: "לא מציע לשתוק למען איזו קואליציה עתידית מעורפלת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכחול לבן נערכים לישיבה באופוזיציה ונערכו לחידוד המסרים לקראת הימים הקרובים, אך בין הצדדים התגלה הערב ויכוח על היחס למגזר החרדי, בו השתתף גם היו"ר המשותף יאיר לפיד שלא הצליח להסתיר את שנאתו למגזר החרדי, כשעמיתיו מ'חוסן לישראל' מנסים להסביר לו כי זה יגרום נזק עתידי למפלגה. לפיד מצידו לא גילה אמונה רבה מידי שאי פעם ירכיבו ממשלה. ההתכתבויות נחשפו ערב על ידי עמית סגל ב'חדשות 12'.

הדיון החלה שיועצת הקמפיין של 'כחול לבן' יעל בר שלחה בקבוצה פנימית של המפלגה את המסרים שיש להדד בתקשורת בשבוע הקרוב: "יותר ממיליון איש הצביעו שהם רוצים שינוי, לא נכנס לממשלת נתניהו. נהיה אופוזיציה לוחמת". וכאן בר מוסיפה, "ממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר וחרדית יותר. מבחנה האמיתי יהיה כשיוגש כתב האישום של נתניהו".

מקום 20 ברשימה, ח"כ לעתיד יזהר שי, הגיב להודעה וכתב, "את הממשלה שלנו אנחנו כנראה נרכיב עם החרדים (תראו לי מתמטיקה אחרת ואשמח להאמין בה). אני מציע להפחית באופן מיידי את הרטוריקה שלנו נגד חרדים בכל החזיתות, כולל מסרי כחול לבן הנ"ל. אנחנו יכולים להסתפק בכך שממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר ומורכבת ממספר נאשמים בשחיתות חמורה".

מי שמיהר להגיב לישי הוא לא אחר מיאיר לפיד שכתב כי, "אני לא מסכים איתך, גם לא במתמטיקה, אבל זה כמובן שווה שיחה. כרגע אנחנו באופוזיציה והקהל שבחר בנו מצפה מאתנו להלחם נגד שוד הקופה הציבורית וגם על הדברים שכתובים במצע שלנו – לימודי ליב"ה, חוק הגיוס, ביטול חוק המרכולים ונגד כל כפיה דתית (ויהיה הרבה). אני לא מציע לשתוק ולהבליג למען איזו קואליציה עתידית מעורפלת שרוב הסיכויים שלא תקרה", לשון ההודעה של לפיד".

שי הגיב ללפיד וכתב בקבוצה הפנימית כי, "אני חושב שהסיבה שבגללה לא נכון לתקוף כרגע את החרדים היא לא רק חישובי קואליציה/אופוזיציה אלא גם ערכית. להגיד "ממשלה יותר חרדית" נשמע לי כמו פסילה ערכית של ציבור שלם. תקנו אותי עם אני טועה אבל רני משוכנע שכמפלגה אין לנו מדיניות של פסילת ציבור החרדים כולו. אנחנו נגד סחיטת כספי ציבור, אנחנו נגד כפייה, אנחנו נגד שחיתות. "ממשלה יותר חרדית" נשמע לי על משקל "ביבי או טיבי". אנחנו לא פוסלים ערבים, חרדים, אף אחד אחר". לפיד הגיב לו בקצרה: "תיקון מצויין ונכון".

מאוחר יותר התייחס לנושא מקורבו של גנץ, ראש עיריית ירוחם לשעבר מיכאל ביטון שגם כן יכהן כחבר כנסת בקרוב, שכתב כי, "בלי חרדים ושותפות אמת עימם ויש לנו מה לומר ולהציע לא נבנה גוש אחר של קהילות ומפלגות בעתיד. הסחטנות של סמוטריץ ורעיונותיו לא פחות מסוכנים. עם סמוטריץ לא נשב, עם חרדים לא פוסלים. חייבים אסטרטגיה ארוכת טווח בנושא זה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב בכעס לוויכוח שנערך בקבוצה ועל הדליפה המהירה לתקשורת, "‏חברים ערב טוב. מבקש לחדול את הויכוח בקבוצה. ‏הנקודות וודאי חשובות אבל שום דבר לא סגור ואתם כבר בתקשורת. פשוט חידלו ונדבר מחר בצורה מכובדת ופנים אל פנים", תגובה שכאומר גם היא דלפה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture