התובע הכללי: "רוסיה ניסתה להשפיע על הבחירות, טראמפ לא היה מעורב"

התובע הכללי ציין כי "הדוח מראה שהיה רצון להתערב, אך לא נמצא כי מי מאנשי טראמפ פעל בשיתוף פעולה בנסיונות הפריצה". התובע הכללי גם קבע שלא היה שיבוש הליכי חקירה. טראמפ חגג: "המשחק נגמר - אין קנוניה, אין מניעה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התובע הכללי וויליאם בר וסגנו רוד רוזנשטיין פרסמו היום (חמישי) את הגרסה המצונזרת והמקוצרת של דוח חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בחקירה נבדק הקשר האפשרי בין צוות הקמפיין של טראמפ לבין רוסיה, וחשדות לשיבוש הליכי משפט, ובמסיבת העיתונאים בר חזר על ההצהרה מסוף החודש שעבר כי אין עדויות לכך שאנשיו של נשיא ארצות הברית שיתפו פעולה עם הרוסים כדי להטות את תוצאות הבחירות.

ויליאם בר, מינוי של הנשיא טראמפ, קיים מסיבת עיתונאים במשרד המשפטים בוושיגנטון לקראת חשיפת המצופה של הדוח בן 400 העמודים, שחלקים ממנו צונזרו. "ממשלת רוסיה שמה לה למטרתה להתערב במערכת הבחירות שלנו אך תודות לחקירה המקיפה של התובע המיוחד, אנו יודעים שהסוכנים הרוסים שביצעו את המזימה הזו לא נהנו משיתוף פעולה של הנשיא טראמפ או אנשי הקמפיין שלו", אמר בר.

"הדוח של מולר אישר שרוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, אולם לא נמצאה עדות כי מקורבים לקמפיין של טראמפ קשרו קשר עם ממשלת רוסיה או עם סוכנות חיפוש אינטרנטית", אמר בר. התובע הכללי פירט כי הדוח של מולר תיאר עשרה מקרים שבהם עלה חשד לשיבוש חקירה מצדו של טראמפ. הוא ציין כי לו ולסגנו, רוד רוזנשטיין, היו מחלוקות לגבי "התיאוריות המשפטיות" של מולר לגבי אותם אירועים, שבעיניהם לא היוו שיבוש חקירה כפי שמגדיר החוק.

עוד אמר כי, "הדוח מצביע על שני מאמצים עיקריים של רוסיה להשפיע על הבחירות, אחד היה עם חברה רוסית המכון לחקר האינטרנט, שמטרתה הייתה ליצור פילוג וחוסר אמון בציבור האמריקאי באמצעות הפצת מידע שגוי ברשתות חברתיות, ובעקבות זאת הוגשו כתבי אישום", אמר בר והוסיף כי "הוא לא מצא שיתוף פעולה בין הרוסים או החברה לאזרחים אמריקאים".

"לא היה שיתוף פעולה בין החברה לבין אף אמריקאי. הפעילות השנייה הייתה בעזרת בכירים רוסים המקושרים עם המודיעין הרוסי לפרוץ למחשבים ולגנוב קבצים והתכתבויות, בהם גם מחשבי המפלגה הדמוקרטית ושל הילרי קלינטון, במטרה לפרסם אותם. גם במקרה זה הוגשו כתבי אישום, אך הנאשמים עדיין חופשיים. גם במקרה זה לא התגלו שום עדויות לשיתוף פעולה בין רוסיה לבין טראמפ".

"הנשיא טראמפ עמד במצב חסר תקדים. בעוד הוא נכנס לתפקידו, חוקרי FBI רבים בדקו את התנהלותו, ובמקביל התקשורת תקפה. הנשיא זעם בעקבות תפישתו שהחקירה פוגעת ביכולתו למשול, מונעת על ידי יריבים פוליטיים ומודלפת באופן מגמתי. למרות זאת, נשיא שיתף פעולה עם החקירה, סיפק גישה מלאה למסמכי הבית הלבן ואפשר לעוזרים להיחקר. פעולות אלה מראות שלנשיא לא הייתה כוונה לשבש חקירה".

עוד אמר כי "לעורכי דינו של טראמפ הייתה ההזדמנות לקרוא את הדוח טרם פרסומו". אמירה זו של בר מעידה על שיתוף הפעולה בין משרד המשפטים לבית הלבן – מהלך שנוי במחלוקת שצפוי לעמוד במוקד הביקורת על הדוח. כמו כן, הוסיף בר כי "אני עומד להעביר את ההעתק הדוח לסנאט, לקונגרס ולעם האמריקני – באמצעות האתר של משרד המשפטים. כל האמריקנים צריכים להיות אסירי תודה על ממצאי הדוח".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לקראת פרסום הדוח וצייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה שמדמה סדרה בה יש ניסיון להדיח את השלטון, כשברקע נכתב: "המשחק נגמר – אין קנוניה, אין מניעה. עבור השונאים והדמוקרטים מהשמאל הקיצוני". עוד קודם לכן, צייץ כי "זו התרמית הפוליטית הגדולה בכל הזמנים. בוצעו פשעים על ידי שוטרים מושחתים ועל ידי הדמוקרטים", וכן כי מדובר ב"הטרדה נשיאותית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture