Marc Israel Sellem/POOL

הדרישות החרדיות: גיוס בנות, גיור, שבת ותחבורה ציבורית

בש"ס רוצים סמכויות שעברו לכחלון וביהדות התורה את תיק הרווחה • בליכוד ידרשו להכניס להסכמים סעיף בנושא המשפטי שככל הנראה יכלול את העברת החוק בתחילת הקדנציה • בליכוד זועמים: "התיקים הבכירים כבר חולקו, נתניהו לא סופר אותנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המשא ומתן הקואליציוני ייכנס היום (ראשון) להילוך גבוה, עם פגישתם הצפויה בכנסת של נציגי הליכוד עם נציגי ש"ס ויהדות התורה, ומלבד משבר הגיוס, צפויים מוקשים נוספים לקראת הקמת הקואליציה הבאה. בכלי התקשורת השונים פורסמו הבוקר פרטים נוספים מרשימת הדרישות המתגבשת של יהדות התורה והיא כוללת גם את סוגיית הגיור, הדיור, גיוס בנות, שבת, תחבורה ציבורית ועוד.

ב'וואלה' דווח כי בשיחות תוצג דרישה לטפל בסוגיית גיוס בנות, לאחר שבשנתיים האחרונות התקבלו תלונות שצה"ל לא מאפשר פטור מיידי לבת שמצהירה על כך שאינה נוסעת בשבת ושומרת כשרות. בכוונתה של יהדות התורה לדרוש לעגן ולחזק את מה שנחקק לפני 40 שנה כך שכל הצהרה כזו תעניק פטור באופן מיידי ללא זימונים ללשכת הגיוס או ראיונות נוספים.

בסוגיית הגיור הנמצאת לפתחו של בג"ץ, המפלגה תדרוש חוק שמטרתו לקבוע כי כל גיור בישראל יתבצע על פי ההלכה באישור הרבנות הראשית לישראל. במפלגה צפויים לדרוש דרישות נוספות שקשורות לחיזוק מעמדם של בתי הדין הרבניים והרבנות הראשית לישראל וכן לתחבורה ציבורית בריכוזים חרדיים בפריפריה ובערים נוספות. בכירי המפלגה ידרשו גם חקיקה שקשורה במרחב הציבורי בשבת, כמו גם לצמצם עד כמעט אפס את עבודות של חברות ממשלתיות בשבת.

גורם 'יהדות התורה' צוטט ב'ווינט' אומר כי, "אנחנו מוכנים לתמוך בכול מיני חוקים שחשובים לליכוד, כמו החסינות ופסקת ההתגברות, ובתנאי שיתחשבו בנושאים שחשובים לנו, כמו חוק הגיוס, מתווה הכותל ועבודות בשבת".

 

עוד בנושא
מחר ייפגשו נציגי הסיעות החרדיות לפגישת משא ומתן ראשונה עם צוות המשא ומתן של הליכוד בראשות השר יריב לוין. עסקנים חרדים לראשי יהדות התורה: "מצפים ש"ארגז הכלים" לפתרון מצוקת הדיור יעמדו במרכז הקואליציוני המתגבש"

 

עוד דווח ב'ווינט' כי בשס דורשים לפחות 3 תיקים, ובהם הפנים, הדתות והקליטה, כמו גם סמכויות שהיו בידי משרד הפנים ועברו לידי שר האוצר משה כחלון. "נעשה הכל כדי שהציבור הספרדי יקבל את כל מה שמגיע לו", אמר אמש יו"ר ש"ס השר אריה דרעי במהלך המימונה באלעד. "אני מקווה שכבר בקיץ הזה נראה את ההתחלה, את הכיוון ונוכל להביא לציבור שלנו את כל מה שמגיע לו, את כל מה שמגיע לכל המוסדות, את כל מה שאולי נמנע מהם", הוסיף.

עוד אמר דרעי במהלך הכנס: "אנשי שלום אנחנו, לא אנשי מלחמה, אבל שאף אחד לא יחשוב שהאצילות שלנו וטוב הלב שלנו זה איזושהי תמימות או הורדת ראש, חלילה וחס. אנחנו נמשיך בדרכנו, בדרכי נועם אבל נעמוד על כך ואני מבטיח לעשות כל מאמץ כדי שאתם תקבלו את מה שמגיע לכם בדין, בזכות ולא בחסד".

 

עוד בנושא
לטענת יו"ר שס שקט תקשורתי יסיר את כל המתיחות ורעשי הרקע ויביא לתוצאות מהירות ויעילות. במפלגה רוצים את תיק השיכון, סגן שר במשרד האוצר,,ראשות ועדה בכנסת, דריסת רגל בתיק העלייה והקליטה. עוד בדרישות: תקציביים חברתיים

 

בתוך כך, על תיק המשפטים עדיין מתנהל מאבק בין מקורבו של ראש הממשלה יריב לוין, לבכיר איחוד מפלגות הימין בצלאל סמוטריץ'. אחד מהם ייאלץ להסתפק בתיק אחר, וייתכן כי משרד לביטחון הפנים יהווה נחמה ראויה. ראש הממשלה מקיים התייעצויות בלתי רשמיות לגבי התיקים שיחולקו לבכירי הליכוד, אך הדבר צפוי להיקבע רק לאחר ההסכמים עם השותפות הקואליציוניות.

בכירים בליכוד כבר מעלים חשש מכך שנתניהו יחלק את התיקים הבכירים והחשובים לשותפות לקואליציה וישאיר את אנשי מפלגת השלטון עם "שלל" פחות איכותי. ב'ישראל היום' צוטטו בכירים בליכוד מתוננים כי דווקא אחרי מערכת הבחירות הנוכחית, שבה המפלגה התחזקה, ניתן להשאיר תיקים בכירים בבית. אלא שבכיר במפלגה טוען כי "נתניהו מוכר אותנו לשותפות. את הביטחון, האוצר והחינוך הוא נתן לפני שבכלל התחיל המו"מ, לא בטוח שגם תיק המשפטים יישאר אצלנו, וכל זה כשהבאנו עלייה של חמישה מנדטים. ההרגשה היא שנתניהו לא סופר אותנו".

גם על התיקים שיישארו בליכוד יש טוענים רבים לכתר. "כל אחד מהשרים בחמישייה הראשונה רואה את עצמו מועמד לשדרוג, וגם שרים שהיו בקדנציות קודמות מבקשים להשתדרג במעמדם", אומר הבכיר, "תוסיף לזה את גדעון סער, יואב גלנט, ניר ברקת וגם אנשים כמו אמיר אוחנה, דוד אמסלם ודוד ביטן, שהתקרבו מאוד לרה"מ והוא ירצה לשדרג אותם, ותראה שהולכת להיות פה בעיה מאוד גדולה עם החלוקה הפנימית בתוך הליכוד. הולכים להיות לא מעט אנשים מתוסכלים בקדנציה הזו", כך הבכיר שמצוטט ב'ישראל היום'.

ב'כאן חדשות' דווח כי בליכוד צפויים לדרוש להכניס להסכמים הקואליציוניים עם השותפות סעיף שיסכים לחקיקת חוק החסינות במהלך החודשים הראשונים של הקדנציה הקרובה. המהלך ישפיע על ראש הממשלה אם יוחלט להעמידו לדין. החוק המדובר יקבע חסינות אוטומטית מפני העמדה לדין של כל חבר כנסת. אם ירצו להעמידו לדין, יידרשו לאשר זאת בוועדת הכנסת, כשלקואליציה יש בה רוב. זאת בניגוד למצב כיום שבו אין חסינות אוטומטית, וחברי הכנסת נדרשים לבקש אותה מהוועדה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ושום מילה בדרישות לגבי הדיור. הבנו יש ניתוק בינינו לראשי המפלגות.

שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture