צילום: פלאש 90

סוף לתקווה: "הרשות הפלסטינית עשויה להכריז כי הסכם אוסלו מת"

אשרף אל אגרמי, השר לענייני אסירים לשעבר ברשות הפלסטינית בראיון: הרשות הפלסטינית עשויה להכריז כי הסכם אוסלו מת • "רואים במה שעשתה ישראל הפרה בוטה להסכמי פריז הכלכליים ולא נאפשר להעביר חוקים לקצץ מהכסף הפלסטיני"

השר לענייני אסירים לשעבר ברשות הפלסטינית אשרף אל אג'רמי בראיון לכאן רשת ב' "אני חושב שבחודש מאי הרשות תלך לצעדים משמעותיים בכל מה שקשור לקשר עם ישראל. אני לא יודע בדיוק מה הצעדים אבל חלק מהם אולי להכריז חד משמעית שהסכם אוסלו מת ואין כל קשר והתחייבות פלסטינית לכל מה שבא בהסכמי אוסלו, זה אחד הצעדים. לכן אנחנו נהיה במצב של נתק טוטאלי עם ישראל והיא תישא באחריות על מה שיקרה בשטחים הפלסטינים. הרשות הפלסטינית לא תתפקד כפי שהיא עושה היום מכל הבחינות, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה אזרחית."

לדבריו, "אני חושב שזו תהיה התפוצצות כוללת ואנרכיה, אני לא רוצה לראות מצב כזה, אבל בהנהגה הפלסטינית חושבים שאם אנחנו מגיעים מצב של מבוי סתום בכל המישורים, גם במישור המדיני, המישור הכלכלי, הכול, לרשות הפלסטינית אין זכות אפילו להתקיים גם בעיני הציבור הפלסטיני. הם לא רוצים רשות שאפילו לא יכולה לספק להם שירותים חיוניים."

אל אג'רמי הוסיף "הרשות הפלסטינית רואה במה שעשתה ישראל הפרה בוטה להסכמי פריז הכלכליים. לכן היא לא תאפשר לישראל כל פעם להעביר חוק או החלטה כזאת או אחרת לקצץ מהכסף הפלסטיני. אין זכות לישראל לקצץ שום אגורה מהכסף הפלסטיני, חוץ ממה שמשלמת הרשות לישראל כתמורה לשירותים מסוימים שהיא קונה מישראל. כל קיצוץ הוא הפרה של ההסכמים ולכן הפלסטינים לא מאפשרים לישראל לגעת בכסף שלהם בשום פנים ואופן."

עוד בנושא
דיון חירום בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר משה כחלון במטרה למנוע קריסה כלכלית של הרשות הפלסטינית וזאת בשל סירובה לקבל כספי מסים מישראל על רקע החוק לקיזוז משכורות מחבלים • בישראל הציעו להעביר בחשאי 660 מיליון דולר וסורבו

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השתגענו. ממי אנחנו מתרגשים. מה הם רוצים? אולי גם נעשה להם אימונים איך להרוג אותנו???

הלוואי…

אמן כן יהי רצון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו