התגובה הישראלית: 120 מטרות הותקפו, מנהרת טרור הושמדה, פלסטינים נהרגו

כוחות הצבא ביצעו תקיפה נגד מנהרת טרור של ארגון הטרור, ותקפו עשרות מטרות שלו ושל חמאס. הפלסטינים דיווחו כי גבר, תינוקת כבת שנה ואמה נהרגו. צה"ל: מנהרת הטרור של הג'יהאד האסלאמי זוהתה מזמן, והייתה תחת מעקב של צה"ל

בעקבות המטח הכבד לעבר יישובי הדרום ודרום השפלה – תקף צה"ל באופן נרחב מטרות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר היום כי בין היעדים שהותקפו – הופצצו כמה מתחמים צבאיים של חמאס בעזה ובשכונות תל אל-הווא ושג'עיה המשמשים לאימונים ולייצור אמצעי לחימה. אחד מהמתחמים משמש את הכוח הימי של הארגון, כמו כן הותקף מתחם צבאי משותף לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי בבית להייא.

צה"ל גם תקף מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ובהם כמה מתחמים צבאיים בשכונות דיר אל באלח, תל סלטאן, שאטי ובחאן יונס. שני משגרים וכמה עמדות תצפית הותקפו לאורך קו הגבול. "התקיפות בוצעו בתגובה לירי תלול המסלול שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש", לשון הודעת דובר צה"ל.

בין היעדים שנתקפו אתר ליצור אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס, שנמצא בתווך התת-קרקעי במרחב נצרים. האתר ייחודי ביכולות הייצור שלו ומהווה יכולת מרכזית ביכולות הארגון לייצר אמצעי לחימה רקטיים ברצועה. בנוסף, נתקפה מפקדת גדוד בוריג' של חמאס ובה אתרי יצור אמצעי לחימה של הארגון. כמו כן נתקף מתחם צבאי בתל אלוהוא המשמש את הכוח הימי של הארגון לאימונים ומספר מתחמים צבאיים בג'בליה, שג'אעיה ומתחם נוסף בתל אלוהוא. במקביל נתקפו שני מתחמים צבאיים משותפים לחמאס ולגיהאד האיסלמי פלסטיני בבית להיא.

דובר צה"ל פרסם הערב גם תיעוד מהשמדת מנהרת הטרור של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. המנהרה הושמדה באמצעות מטוסי קרב של צה"ל לאחר שהייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה היום. היא נועדה לביצוע פיגוע טרור בשטח ישראל. המנהרה נחפרה על ידי פעילי הג'יהאד האיסלאמי מכמה מוקדים, עומקה יותר מ-20 מטרים והיא כוללת כמה כניסות.

עוד סיפר דובר צה"ל על המנהרה כי, "הושקעו בה משאבים רבים בחודשים האחרונים, ובג'יהאד האסלאמי האיצו את הבנייה שלה כי היו מעוניינים לבצע פיגוע. אנחנו עוקבים אחר המנהרה חודשים ארוכים, זו מנהרה שחצתה את הגדר ונמצאת בחודשים האחרונים בשליטה מלאה של צה"ל". בראיון בחדשות 12 הוא הוסיף: "אנחנו ערוכים לירי לגוש דן". הוא הסביר בתדרוך לכתבים כי "בשבועות האחרונים דיברנו על הג'יהאד האסלאמי, ששואף לערער את היציבות. הג'יהאד ניסה להערים את חמאס במשך תקופה, וחמאס מתקשה להכיל את האחריות שלו על הג'יהאד האסלאמי".

עוד דיווח הערב כי, "יש בין חמישה לשישה הרוגים של האויב ואנו ממשיכים במשימות כפי שסוכמו, ותראו עוד מטרות מעניינות. במסגרת עשרות התקיפות אנו תוקפים מטרות גם של חמאס וגם של הג'יהאד האיסלאמי . חמאס הוא ריבון ואחראי, אבל אנחנו רואים בחמאס ארגון שמורתע מלטפל בג'יהאד האיסלאמי ולכן תוקפים לא מעט מטרות של ההג'יהאד האיסלאמי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו