Noam Rivkin Fenton/Flash90

דבר צה"ל: "אין עיסוק בהפסקת אש – הורדנו את חטיבה 7 לדרום"

מנליס עדכן כי "הפקודות שניתנו הן להמשך תקיפות, הצפי הוא להמשך של כמה ימים מסוג זה". על האמא והתינוקות שנהרגו: "נהרגו מהפעלת אמל"ח של חמאס". מסכם יום מלחמה: "כ-450 שיגורים לשטח ישראל, תקפנו למעלה מ-220 יעדי טרור"

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס עדכן הבוקר כי לאחר הערכת מצב עם הרמטכ"ל, "נתנו פקודה של הפעלת חטיבה 7 שתהיה מוכנה להוות כוח התקפי זמין באוגדת עזה". עוד ציין כי, "בצה"ל אין עיסוק בהפסקת אש, הפקודות שניתנו הן להמשך תקיפות וצבירת סד"כ, הצפי הוא להמשך של כמה ימים מסוג זה".

מנליס התייחס בשיחה עם כתבים לפגיעות בנפש בצד הפלסטיני ואמר כי, "מתחילת התקיפות 8 הרוגים שלהם", עם זאת טען כי בניגוד לדיווחים הפלסטינים, "אתמול נהרגו אמא והתינוקת, אני אומר עכשיו רשמית: נהרגו מהפעלת אמל"ח של חמאס".

בתום 24 שעות ראשון ליום הקרב ציין דובר צה"ל כי, "הירי של האויב, כ-450 שיגורים לשטח ישראל, בעיקר משותף של חמאס וגא"פ, קיימים גם ירי של ארגונים סוררים. למעלה מ-150 יירוטים של כיפת ברזל. למעלה מ70 אחוז מהירי לעבר שטחים פתוחים".

על תקיפות צה"ל אמר כי, "תקפנו למעלה מ-220 יעדי טרור. במהלך הלילה ביצענו שתי תקיפות חוליות ועוד אחת עכשיו, במהלך הלילה 3 הרוגים שלהם מתקיפות אלו. סוג שני של תקיפות – תקיפות נדלן של תשתיות טרור. סוג שלישי – תקיפות תת קרקעיות, מנהרה של גא"פ שעקבנו אחריה מתחילת בנייתה ואתר ייצור אמל"ח".

לדבריו, "תקפנו מטרות איכות – מחסני אמל"ח בתוך בתי פעילים, לא פשוט ליצור מטרה כזאת בגלל ההפללה המאתגרת". עוד הוסיף כי, "משיך עם התקיפות הללו מכלל הסוגים במהלך היום וגם בשעה זאת, תקיפות קרקעיות ושל כלי טיס של חה"א".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו