צה"ל תקף את לשכתו של ראש המנגנונים של ארגון הטרור חמאס • צפו

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם המשמש את מנגנון ביטחון הפנים של חמאס, בשכונת רימאל. ארגון הטרור חמאס משתמש במבנה לצרכים מבצעיים הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור תוך התעלמות ממיקומו של המבנה בלב שכונת מגורים

דובר צה״ל מוסר כי לפני מספר דקות מטוסי קרב של צה"ל תקפו את בניין לשכתו של תופיק אבו נעים, שר הפנים וראש המנגנונים בלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בעיר נוציראת. אבו נעים נכלא בידי ישראל ב-1991 ושחורר במסגרת עסקת שליט ולאחריה השתלב בהנהגת חמאס. בתפקידו אבו נעים אחראי על מנגנוני הביטחון של ארגון הטרור חמאס שנעשה בהם שימוש להוצאת פעולות טרור צבאיות.

מוקדם יותר נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין בן 7 קומות של ארגון הטרור חמאס המסווה תוואי מנהרת לחימה, בשכונת אל-פרקאן שבעיר עזה. ארגון הטרור חמאס השתלט על המבנה בשנת 2010 בזמן תהליכי הבנייה וניצל את בנייתו בחפירת רשת מנהרות מסועפת ומשמעותית תחתיו. המבנה ממוקם בצמוד לבית ספר ובלב שכונה אזרחית. ארגון הטרור חמאס משתמש במבנה לצרכים מבצעיים הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור תוך התעלמות ממיקומו של המבנה בלב שכונת מגורים.

בתוך כך, מטוסי קרב של צה"ל השלימו עתה תקיפה של כ- 40 יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ לאורך רצועת עזה. בין היעדים חמ"לי תצפיות, תשתיות תת-קרקע, מחסני אמצעי לחימה, מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית ועוד. עד לשעה זו הותקפו כ-320 יעדי טרור. תקיפות צה"ל נמשכות על פי התכנון.

דובר צה״ל מוסר הערב כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם המשמש את מנגנון ביטחון הפנים של חמאס, בשכונת רימאל. המתחם הינו מתקן הביטחון השוטף הגדול ביותר בעיר עזה וממוקם בשכונה אזרחית. המתחם משמש לפעילות מסייעת למאמץ הצבאי של החמאס. ארגון הטרור חמאס משתמש במבנה לצרכים מבצעיים הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור תוך התעלמות ממיקומו של המבנה בלב שכונת מגורים.

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וצה"ל סוכל בסוף השבוע האחרון ניסיון של חמאס לשימוש במימד הסייבר לצרכי פגיעה ביעדים ישראלים. "ארגון הטרור חמאס ניסה לבסס יכולות התקפיות בסייבר ופעל מרצועת עזה בניסיונות לפגוע במרחב הסייבר הישראלי", נמסר מדובר צה"ל.

כלל הפעולות והניסיונות, התגלו וסוכלו מבעוד מועד והתשתית לא הצליחה לממש את תוכניותיה, לרבות ניסיון כושל בימים האחרונים. בהמשך לפעילות הסיכול הטכנולוגי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה מבנה ממנו פעל מערך הסייבר של חמאס. "יכולות הסיכול והגנת הסייבר של ישראל מביאים לכך שניסיונות ארגון הטרור חמאס להוציא לפועל פעולות במימד הסייבר נכשלים פעם אחר פעם", אמר גורם בכיר בשירות הביטחון הכללי.

בצהריים הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של צה״ל ושירות הביטחון הכללי סוכל חאמד אחמד עבד חודרי, יליד 85', תושב רצועת עזה, האחראי על העברות כספים במזומן ובהיקפים גדולים מאיראן לארגוני הטרור ברצועת עזה. חודרי הוא בעליה של חברת החלפנות "חאמד ללצראפה"/"אלופאק", אשר הוכרז כארגון טרור בישראל ביוני 2018.

בשנים האחרונות התבסס מעמדה של חברת החלפנות וכן מעמדו של חודרי כחלפן כספים מרכזי ברצועת עזה. חודרי העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לחמאס הצבאי, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, באמצעות חברת החלפנות שבבעלותו ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה כארגון טרור.

פעילותו הפיננסית של חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה. "צה״ל ושירות הבטחון הכללי ימשיכו לפעול במטרה לסכל ולשבש את נסיונותיה של איראן לקדם פעילות טרור מרצועת עזה באמצעות מימון ארגוני הטרור- חמאס, ג׳יהאד אסלאמי ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו