צילום: קובי גדעון לע"מ

"ההחלטה על הפסקת אש הייתה בהמלצת הרמטכ"ל וראש השב"כ"

כוכבי וארגמן התנגדו להרחבת הלחימה בעזה ותמכו במאמצי התיווך של מצרים והאו"ם להפסקת אש • גורמים בקבינט טוענים כי ההחלטה לנצור את האש התקבלה בעקבות "נסיבות מיוחדות וחשאיות" • וגם: בקבינט זועמים על התדרוכים הצבאיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וראש השב"כ נדב ארגמן המליצו לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני לעצור את ההסלמה ברצועת עזה ולחתור להפסקת אש – כך דווח ב'וואלה' על בסיס דברי גורמים שהשתתפו בישיבת הקבינט אתמול שדנה בהסלמה בדרום, שהסתיימה בהפסקת אש היום לפנות בוקר.

על פי הדיווח, בישיבת הקבינט, שנמשכה כחמש שעות, הציגו ראשי מערכת הביטחון לשרים הבכירים את המטרות שהותקפו בסוף השבוע ואת בנק המטרות הבאות. לדברי הגורמים גם כוכבי (הרמטכ"ל) וגם ארגמן (ראש השב"כ) התנגדו להרחבת הלחימה ותמכו במאמצי התיווך של מצרים והאו"ם להשגת הפסקת אש.

ב'חדשות 13' צוטטו שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט שסיפרו כי הטיעון המרכזי של כוכבי וארגמן היה שבעיתוי הנוכחי חמאס מכתיב את תנאי העימות. השרים ציינו כי המלצתם הייתה לצאת למערכה נגד חמאס רק ביוזמה ישראלית בדומה ל-"עופרת יצוקה", כאשר ישראל היא שקובעת את העיתוי ואת תנאי הפתיחה.

בתוך כך, ב'חדשות 12' דווח כי בקבינט לא אוהבים את האזהרות וההמלצות שיצאו מהצבא לפיהן יש להשלים את המהלך הצבאי עם צעדים מדיניים. אחד השרים בקבינט יצא נגד התדרוכים שהעבירו בצה"ל לאחר פרסום דבר הפסקת האש: "נדהמנו מהדברים, הם לא תואמים את ההערכה שהרמטכ"ל עצמו הציג בקבינט", מסר אותו שר. לטענתו, בצבא מנסים לגלגל את הכדור ולהטיל את האחריות להפסקת האש על הדרג המדיני בלבד.

גורמים בקבינט חשפו הערב "הייתה סיבה נוספת, חשאית, לא להמשיך בלחימה". הגורמים סיפרו על "נסיבות מיוחדות וחשאיות" שלא ניתן לפרט אותן, כהצדקה להביא להפסקת אש דווקא בעת הזו. לדברי דנה ויס שחשפה את הדברים, אמירות דומות נשמעו גם בחודש נובמבר האחרון, לאחר הסבב הקודם, שם גילינו שהייתה חזית נוספת בצפון עם גילוי המנהרות של החיזבאללה. רמיזה לכך נשמעה גם בריאיון שהעניקה השרה מירי רגב היום כשתקפה את הביקורת שהשמיע גדעון וסער וטענה כי הוא אינו נמצא "בכל הדיונים".

הרמטכ"ל התייחס הבוקר להסלמה בדרום ואמר כי, "צבא הטרור הפועל ברצועת עזה, המסתתר בין אזרחיו שלו חזה בעוצמתו של צהל וארגוני הביטחון, שהשמידו מאות יעדי טרור, הכוללים מפקדות, מחסני אמל"ח, תשתיות ובניינים אזרחיים לכאורה שהפכו לקיני טרור". עוד הוסיף כי, "לצד הפגיעה המשמעותית באויב, אני מבקש להביע צער עמוק על מותם של ארבעה מאזרחינו ולאחל החלמה מהירה לפצועים. צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה, ככל שידרש, בכל מקום שידרש".

כזכור, הבוקר, אחרי מאמצי מצרים והאו"ם וירי רקטות במהלך הלילה, הושגה הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים רצועת עזה – כך דווח הבוקר (שני) בכלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, שפורסמו גם ברשת "אל-ג'זירה" ובסוכנות הידיעות רויטרס, הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 4:30.

מספר ההרוגים בישראל בסבב ההסלמה עומד על ארבעה, ובנוסף נפצעו מאות בני אדם ברמות פגיעה שונות, כמה מהם באורח קשה. ראשון נהרג משה אגדי מאשקלון, שנפגע מפגיעת רקטה בלילה שבין שבת לראשון. בצהריים נהרגו שני בני אדם: זאיד אלחמאמדה (41), תושב הכפר סוואיוין שבנגב, שנפגע מרקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון, ומשה פדר (60), שמכוניתו נפגעה מירי נ"ט מעזה בעת שנסע ליד יד מרדכי. בשעות הערב נהרג פנחס מנחם פשווזמן הי"ד (21) מפגיעת רקטה ברחוב באשדוד בעת שרץ לחפש מחסה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נדב וארגמן גרים בדרום ?…………

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture