תושבים עוטף עזה מתלוננים כי קיים מקטע תנועה בו חולפים מידי יום עשרות כלי רכב ואוטובוסים ובין השאר אף רכבות המקשרות את עוטף עזה למרכז ולצפון • המקטע חשוף לירי חמאס בכל רגע נתון • הפרויקט אושר בממשלה ולא מוגן בגלל בעיות תקציב


מתוך שידורי חמאס

בעקבות ההסלמה בשבוע האחרון בו נהרג משה פדר הי"ד מפגיעת טיל לעבר רכבו, תושבים בעוטף עזה מתלוננים כי קיים מקטע תנועה שבו חולפים מידי יום עשרות כלי רכב ואוטובוסים ובין השאר אף רכבות המקשרות את עוטף עזה למרכז ולצפון, אלא שאותו מקטע חשוף לירי מחבלי חמאס בכל רגע נתון, כך התרחש השבוע כאשר פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון המתעד את שיגור טיל הנ"ט לעבר רכבו של משה פדר הי"ד. אלא שאותו אזור לא מוגן כלל.

הערב נחשף בחדשות 12 כי הפרויקט אושר בעבר בממשלה אלא שבעקבות בעיות תקציב לא מוגן אותו אזור על אף האישור בממשלה ולפיה קו הרכבת החולף במקום ימוגן באמצעות בנייה של חומת בטון עתירת אמצעים טכנולוגיים. הסיבה כאמור לעיכוב, שאלת מקור למימון הפרויקט.

עלות הפרויקט שגובש על ידי משרד התחבורה, הביטחון ומשרד ראש הממשלה, מוערך בכ-100 מיליון שקל. אלא שהוצאת הפתרון לפועל על ידי משרדי הממשלה תקועה בשאלת מקורות תקציביים – ועדיין לא הובאה לאישור הקבינט. גורם בכיר אמר לחדשות 12 כי הוא מקווה שבעקבות מותו המצער של משה פדר ז"ל שנהרג באותו אזור ממש תואץ הקמת המכשול. כעת השאלה היא מה יבוא קודם: מימוש האיום של חמאס לירות על הרכבת טיל נ"ט או מימוש תוכנית המיגון כדי למנוע זאת.