צילום: פלאש 90

סלע המחלוקת בין הליכוד לאיחוד הימין: תיק המשפטים

יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ מאשר כי תיק המשפטים הוא סלע המחלוקת במו"מ: "את כל השאר אנחנו סוגרים ביממה" • דיווח: בימים האחרונים פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשרת המשפטים איילת שקד וביקש "טיפים" למשא ומתן הקואליציוני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צוותי המשא ומתן של הליכוד ואיחוד מפלגות הימין התקדמו בשבוע האחרון בשיחות שהתקיימו ביניהן ובמקביל יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי ליישר קו בסוגיות הבוערות יותר ברשימת דרישותיו. בין הצדדים קיים עדיין פער בדרישה של סמוטריץ' לקבל לידיו את תיק המשפטים. גורמים במפלגה לא שללו אפשרות כי ההסכם הקואליציוני "ייחתם כבר השבוע".

עם זאת, על פי דיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', ראש הממשלה נתניהו נחוש לתת את תיק המשפטים למקורבו השר יריב לוין. לטענת שלזינגר, בצלאל סמוטריץ' יקבל או את תיק בטחון הפנים או את תיק השיכון ובינוי עם סמכויות מורחבות".

יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ אישר הבוקר כי תיק המשפטים הוא סלע המחלוקת במשא ומתן הקואליציוני ואמר כי הוא לא מדבר בשפה של אולטימטום, אך "התביעה הזאת ראויה". פרץ הוסיף כי תיקי החינוך והמשפטים מגיעים לו ולשותפו בצלאל סמוטריץ' בזכות. "נשכבנו על הגדר לטובת הימין. אנחנו בהחלט חושבים שאפשר לסגור את הדברים איתנו מהר, אנחנו רוצים את החינוך והמשפטים ואת כל השאר אנחנו סוגרים ביממה", אמר פרץ.

בראיון ל'כאן חדשות' הוסיף כי, סמוטריץ' ראוי להיות שר המשפטים והוא ראוי להיות שר החינוך – "43 שנים של חינוך לא הולכים ברגל". פרץ נשאל על חוק החסינות ועל העמדה אפשרית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין: "העמדה לדין עומדת בפני הכנסת. אנחנו לא יכולים להתעלם מזה שהעם שמע את הכל, יודע את כל הטענות ומצביע בהמוניו לנתניהו".

בתוך כך, ב'ווינט' דווח כי סמוטריץ' מתייעץ עם מי שהוא שואף להחליף בתפקיד, שרת המשפטים היוצאת איילת שקד. במהלך הימים האחרונים התקשר ח"כ סמוטריץ' לשקד כדי לקבל ממנה "טיפים" כיצד להתנהל במשא ומתן הקואליציוני מול נתניהו וגם שוחח עמה על תיק המשפטים שאותו הוא דורש לקבל.

השניים שוחחו גם על התנהלות איחוד מפלגות הימין מול נתניהו וכאמור גם על תיק המשפטים שנתניהו רוצה להעביר לשר יריב לוין. גורם באיחוד מפלגות הימין אמר כי "סמוטריץ' מדבר עם בנט ושקד ואחת ההמלצות שהוא קיבל היא לא לחתום על הסכם קואליציוני עד הרגע האחרון, כפי ששקד ובנט עשו בבחירות הקודמות ובכך הם הצליחו לחלץ מנתניהו ממש ברגע האחרון את תיק המשפטים".

שרת המשפטים איילת שקד מסרה בתגובה: "אנחנו נמצאים בקשר טוב ואכן שוחחנו על סוגיות שונות, בין השאר על משרד המשפטים". בסביבת סמוטריץ' אישרו כי השניים משוחחים: "סמוטריץ' דיבר איתה כדי ללמוד על משרד המשפטים ולדעת מה הוא צריך לדרוש מבחינת תקציבים וכו' בהסכם הקואליציוני אם הוא נכנס למשרד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture