Amir Levy/FLASH90

דיווח: ארה"ב תכיר בכל הישובים ביהודה ושומרון כשטח ישראלי

פרטים חדשים על "עסקת המאה": ממשל ארה"ב צפוי להכיר בהחלת החוק האזרחי ביהודה ושומרון, מתוך ההבנה שההתנחלויות יישארו בידי ישראל • וגם האזהרה של איזנקוט לגרינבלט: "ייקח 5 שנים להחזיר השד שיצא מהבקבוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת ההכרזה על מתווה השלום במזרח התיכון של ממשל טראמפ, הידוע בכינויו "עסקת המאה", הצפויה להתרחש בחודש הבא לאחר כינון הממשלה ה-35, נחשפים הערב (ראשון) על ידי עמית סגל ב'חדשות 12' פרטים חדשים לגבי ההחלטות שהגיעו אליהן בצוותו המיוחד של נשיא ארצות הברית בנוגע ליישובי הקבע וההתנחלויות היהודיות ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח, התכנית תכלול הכרה בכך שכל השטחים שבהם יושבים מתיישבים יהודים – יוחזקו על ידי ישראל. בהתאם לכך, האמריקנים ככל הנראה לא יתנגדו לצעדים ישראלים שיחילו את החוק הישראלי בשטחי יהודה ושומרון. בדומה להבטחות של ראש הממשלה נתניהו טרום הבחירות, כשציין ששוחח על כך עם ממשל טראמפ.

לפי סגל, ההבנה היא שכשם שתהיה הכרה שהישובים היהודיים יישארו בידיה של ישראל, כך גם המקומות שבהם ישנה התיישבות פלסטינית צפופה – יישארו בידיים פלסטיניות. הפרסום מתכתב עם דברים שאמר בעבר הנשיא טראמפ לפיהם הוא אינו נצמד לסיסמאות העבר אלא מכיר בעובדות בשטח ופועל על פיהן.

בנוסף, נראה שבהתאם לתכנית של האמריקנים, גם בישראל, יפעלו לפי הרוח של הנשיא טראמפ. הכוונה היא, ככל הנראה לא לספח ולא להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. המושג שיהיה בשימוש יהיה ככל הנראה: "החלת החוק האזרחי" – כפי שהיה ברמת הגולן בתחילת שנות ה-80.

 

עוד בנושא
שליח ארה"ב למזרח התיכון לתכנית המאה וסיפר שתתפרסם אחרי ה-10 ביוני. "דבר אחד שאותו לא נעשה – לא נתפשר על ביטחון ישראל". לדבריו, "היא עוסקת בכל נושאי הליבה, יש לנו פתרונות לכל בעיה". על החרמת הפלסטינים: "שיתביישו"

 

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, התייחס לפרסום: "החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון אינה עוד דבר שהוא בגדר אזעקת שווא או דרישה מגזרית הזויה. בטוחני שהאמירה האמריקאית לא קרתה מעצמה אלא היא פרי העבודה המאומצת של ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו. פעולה נחרצת של הממשלה להשלמה המיידית של המהלך הנכון והצודק הזה היא דרישתנו ותפילתנו בעת הזו. אין מתאים מגוש עציון להיות הסנונית הראשונה של הבשורה ההיסטורית על החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון".

גם ראש מועצת הר חברון,יוחאי דמרי, התייחס לדברים: "אני קורא לראש הממשלה להודיע מיד עם הקמת הממשלה על החלת הריבונות על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון כבסיס לכל תכנית והצעה שתבוא. אנחנו חייבים לנצל את חלון ההזדמנויות בממשל טראמפ, ולאחר העברת השגרירות לירושלים וההכרה ברמת הגולן הגיע זמן הריבונות ביהודה ושומרון".

בתוך כך, ב'חדשות 13' דווח כי ביום שלישי שעבר במכון מחקר בוושינגטון נועדו השליח האמריקאי למזרח התיכון, אחד מהגורמים המרכזיים בפיתוח עסקת המאה, ג'ייסון גרינבלט ועוד 10 מומחים לנושאי הסכסוך הישראלי-פלסטיני שרובם היו מעורבים בתהליך השלום בתקופת קלינטון, בוש ואובמה.

אחד מהאנשים שנכחו במפגש היה הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט שאמר לגרינבלט כי, "המצב בגדה המערבית רגיש ונפיץ – בין השאר על רקע קיצוץ המימון האמריקאי למנגנוני הביטחון והמשבר הכלכלי". לדבריו, "הגדה המערבית עלולה להתלקח לפני, תוך כדי או אחרי הנחת תכנית השלום שלכם – עליכם לקחת זאת כחלק מהשיקולים שלכם. מרגע שהשד הזה יצא מהבקבוק ייקח חמש שנים להחזיר אותו בחזרה".

איזנקוט הוסיף בפגישה כי גם אם תוצג תוכנית השלום האמריקנית וגם אם לא, יש לנקוט בצעדים לייצוב המצב בשטח "שיהיו לטובת שני הצדדים". איזנקוט המליץ לגרינבלט להחזיר את המימון למנגנוני הביטחון הפלסטינים, לנקוט בצעדים לשיפור המצב הכלכלי ולטפל בתחומי התשתיות והחינוך. גרינבלט מצידו אמר כי ממשל טראמפ מודע לסיכונים, אבל מתכוון לפרסם את תוכנית השלום בשבועות הקרובים – אחרי חג השבועות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture