Orel Cohen/Flash90

בשורה לחולי הצליאק: יהדוה"ת דורשת להוזיל את המוצרים ללא גלוטן

הדרישות הקואליציוניות של של יהדות התורה נחשפות: במסגרת המו"מ מול הליכוד דורשים שהממשלה תפעל להקל על חולי הצליאק. ההצעות: פיקוח על המחירים, סבסוד המוצרים, חלוקת תלושי מזון או קצבת נכות לרגישים לגולטן • פרסום ראשון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרסום ראשון: במסגרת רשימת הדרישות של 'יהדות התורה' לליכוד במסגרת המשא ומתן הקואליציוני נכלל גם סעיף העוסק במחירים הלא הגיוניים של מוצרים ללא גלוטן, אותם נאלצים לצרוך מאות אלפי חולי צליאק.

על פי המידע שהגיע לידי 'חדשות JDN', במפלגה החרדית דורשים שהמדינה תפעל באחת מהאפשרויות הבאות להוזיל את המחירים: בפיקוח על המחירים בדומה לפיקוח הקיים היום על מוצרי בסיס, סבסוד המחירים עוד לפני שמגיעים ללקוח בהנחה שמרבית הצרכנים לא עושים זאת מרצונם החופשי, חלוקת תלושי מזון לחולי הצליאק או הענקת קצבת נכות לרגישים לגולטן.

חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי, שהקימה מחדש בקדנציה הקודמת את שדולת הצליאק בכנסת, הגיבה לפרסום ב'חדשות JDN' ומסרה כי "היא מברכת את יהדות התורה על הכנסת דרישות חשובות אלו למו"מ הקואליציוני". עוד הוסיפה כי, "אין ספק כי חולי הצליאק נשארים ללא מענה ונאלצים להתמודד עם מחירים גבוהים בהרבה יותר ממחירי השוק של מוצרים בסיסיים אחרים. כל מענה שיווצר אם בתלושים או בהוזלות משמעותיות ישפר את המצב כיום".

מנכ"ל עמותת צליאק בקהילה יעקב מנחם התייחס בשיחה עם 'חדשות JDN' לפרסום ואמר כי, "במשך שנים נאנקים חולי הצליאק ובני משפחותיהם במחירים המופרזים של מוצרים ללא גלוטן. אני שמח לשמוע כי לאחר מאבק ממושך נענתה הנציגות החרדית לבקשותינו והחליטה לדאוג לכלל הציבור בישראל, כי כידוע חולי הצליאק לא פוסח על אף מגזר. תודה מיוחדת לח"כ יעקב אשר שהקים את שדולת הצליאק בכנסת יחד עם ח"כ לשעבר מירב בן ארי בעבר, ובוודאי יש לו זכויות בהחלטה".

כזכור, לפני כחצי שנה הקימו מחדש חבר הכנסת יעקב אשר וחברת הכנסת דאז מירב בן ארי את השדולה למען חולי הצליאק בישראל. מטרתה של השדולה החדשה הינה להוזיל את מחירי המוצרים ללא גלוטן ולהביא להגברת המודעות הציבורית ולהכרת הנושא.

יושב ראש שדולת הצליאק, חבר הכנסת יעקב אשר, אמר בהשקת השדולה כי, "נפעל להגביר את המודעות ולהיטיב עם הרגישים לגלוטן כדי להקל מעליהם את אורח החיים כתוצאה ממצבם הרפואי". עוד הוסיף כי, "נפעל באופן מיידי להקמת צוות שירכז את הצרכים של חולי הצליאק ואת הפתרונות שהוצעו במגוון התחומים שהוזכרו". הוא ציין כי הדאגה לחולי צליאק חוצה מגזרים ומפלגות: "יש לברך על שיתוף הפעולה שיש לנו בנושא עם מפלגות נוספות, ונדרוש חקיקה לטובת חולי הצליאק במשא ומתן הקואליציוני בהקמת הממשלה הבאה".

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, שנכח בטקס, בירך על הקמת השדולה וציין כי "בימים אלו מקדם משרד הבריאות תוכנית רחבה של תמיכה במפעלים שייצרו מזון ללא גלוטן ומתן הקלות רגולטוריות על הייבוא של מזון ללא גלוטן". ליצמן הדגיש כי "מדובר במהלך חברתי חשוב, מתוך מחויבות והכרה בזכויות ציבור חולי הצליאק הנדרשים למזון ללא גלוטן". הוא הוסיף כי כבר כעת ניתן להבחין בתחילתה של ירידה במחירי המזון נטול הגלוטן: "נפעל להמשך מגמה זו לטובת אוכלוסיית החולים. אנו נמשיך לפעול בנושא בשיתוף הגורמים המקצועיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כול הכבוד להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture