Noam Revkin Fenton/Flash90

גנץ בנאום בכורה בכנסת: "מגיע לישראל יותר מראש ממשלה בחצי משרה"

יו"ר כחול לבן בנאום תוקפני נגד נתניהו: "אנחנו מאבדים מדי יום עוד פיסה קטנה מישראל שהכרנו. כמות החשדות שמנסים להדחיק בהסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ נשא העבר במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו וניסה לשדר אחדות בעם, כשבין השאר בחר בח"כ יעקב אשר לברך אותו לאחר מכן. "אני עומד כאן בשם מיליון מאה עשרים וחמישה אלף, שמונה מאות שמונים ואחד איש שהצביעו כחול-לבן. אל הבית הזה מסתכלים, למעלה ממיליון ישראלים אשר הצביעו עבור שלום פנימי, עבור שלום חיצוני ועבור אחדות, אחווה ודרך ארץ".

מיד לאחר מכן עבר לתקוף את ראש הממשלה ואמר כי, "עומדים כאן למעלה ממיליון פטריוטים, שבונים, משרתים ואוהבים את המדינה אבל מרגישים שממשלתם מנסה להשתיק אותם ורואה בהם מטרד מייגע. כך בשקט בשקט, הם ואנחנו, מאבדים מדי יום עוד פיסה קטנה מישראל שהכרנו ושעליה גדלנו, מתרחקים עוד פסיעה מחברת המופת שביקשנו להיות, מחברת המופת שאנו צריכים להיות".

"אחרי שנלחמתי נגד אויבים שביקשו למחות אותנו מעל פני האדמה אני בא היום להיאבק נגד האיום החדש שנשקף לנו: איום על תפקודה של המערכת הדמוקרטית ומוסדותיה המשפטיים והחוקתיים של המדינה והשסע הפנימי בחברה הישראלית. כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת. כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי הוא, נתניהו, מציב עצמו לפני הכל".

"כשרוה"מ ממנה את איש אמונו כיועמ"ש ואחר כך תוקף אותו כאשר הוא מבצע את חובתו, זה מעיד כי הממנה מצפה לנתין צייתן ולא למשפטן מקצוען: האינטרס האישי גובר על השיקול הממלכתי. מדינת ישראל ראויה למנהיגות צנועה ולא מתנשאת, שלא נחשדת בשוחד, שפנויה כל כולה לצרכי המדינה, שמשרתת את כל אזרחיה ולא את צרכיה האישיים. מגיע לה יותר מראש ממשלה בחצי משרה והנהגה שמבקשת להיות מעל החוק".

"אני אומר כאן בקול ברור", הוסיף גנץ, "אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק. אחרת, מדינת ישראל תימצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה. אותם למעלה ממיליון אזרחים אשר עומדים עמי כאן היום יודעים כל זאת ואני אומר לכם באמונה גדולה כי גם מרבית אלו שלא הצביעו כחול לבן מעוניינים ביושרה, בממלכתיות ובשימור החוק".

עוד הוסיף יו"ר כחול לבן כי, "קיבלנו מנדט היסטורי, הישג ממלא גאווה של 35 מושבים – אם נתעלם מטריקים פוליטיים הרי שאנו הסיעה הגדולה בכנסת. לכן, כשאני ויתר שותפיי לכחול – לבן, לצד שאר מפלגות האופוזיציה המסתמנת, עומדים כאן היום אנו מבינים את גודל האחריות שמוטלת על כתפינו ומחויבים לשרת לא רק את מצביעינו אלא את הציבור הישראלי בכללותו ; לא רק את דור הווה אלא גם את הדורות העתידים לבוא".

"נעבוד קשה למען כל מה שהבטחנו: לא נוותר על המאמץ להביא שלום עלינו ולהגדיל את השלום ביננו. העוצמה שלנו, החוסן שלנו כעם, מחייבים את שניהם גם יחד – ביטחון מבחוץ ומופת מבית. לא נוותר על התקווה ליותר מאשר לחיות על חרבנו ועל עשייה שלא תשאירה רק בגדר החלום: נדרוש שיקודם מהלך מדיני שיהווה פתרון ארוך טווח ולא רק צעד ראשון לסבב הבא".

"לא נעמוד מנגד בזמן שההרתעה הישראלית נשחקת, שאויבינו מאיימים עלינו בריש גלי, שביטחונם של תושבי הדרום והעוטף נדחק לתחתית סדר היום. נשים את אזרחי ישראל לפני הכל, נפעל כדי שהחינוך יהיה שוויוני וראוי , שהרפואה תהיה מתקדמת וחזקה, שיוקר המחיה ירד, שדיור יהיה בר השגה. נקדם שוויון אמיתי ונאבק בכל ניסיון לאפליה או הדרה".

"כחול לבן כאן כדי להזכיר כי האופוזיציה אינה בבחינת מיעוט נדרס אלא אלטרנטיבה שלטונית. ימים אלו, ימי ספירת העומר שלפני חג השבועות מזכירים לנו את ההבטחה לעמנו – "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". גם אני יודע, בביטחון מלא, כי מי שיעמול קשה בימי הקור ייראה גמול בשכרו עם בואה של השמש. אני בטוח כי בשנים הקרובות, נמשיך להכין את השטח, לעבוד את השדה הציבורי והפוליטי, לזרוע, גם בעת קושי, ואפילו בדמעה לעיתים, אך לא נוותר ונזכור – שיבוא היום, והוא לא רחוק, בו ברינה נקצור", סיים בקטע תורני והביע תקווה להגיע לשלטון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבחור חי בדמיון שהוא אוטוטו ראש הממשלה עוד לא הפנים שהוא הפסיד ובסהכ קיבל 35 מנדטים ולעומתו נתניהו קיבל את הלכיוד ועל זה אפשר להוסיף את המפלגות החרדיות ודתיות שרוצים אותו כראש ממשלה

וואי איזה צדיקקקקקק אני מאמין לכל מילה שלו כי הוא לא פוליטקאי הוא איש צבאי.

כנראה שלא היית בצבא…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture