אילסטרולציה ממשטרת שבדיה. צילום: ויקיפדיה

פיגוע הדקירה בשבדיה: "מסתמן שהרקע לתקיפה אנטישמי"

משרד החוץ עדכן כי מוסלמי שזהותו ידועה למשטרה המקומית חשוד בדקירת רעייתו של מזכיר הקהילה היהודית. רב הקהילה: יותר מדי פעמים אנחנו מרגישים חשש לגבי הביטחון שלנו". מצבה של הפצועה יציב וההערכה שיצאה מכלל סכנת חיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר משרד החוץ עדכן הערב כי, התקיפה האנטישמית בשבדיה בו נדקרה רעייתו של מזכיר הקהילה היהודית בהלסינבורג בוצע על ידי מוסלמי שזהותו ידועה למשטרה המקומית. עוד ציין דובר משרד החוץ כי הקהילה היהודית מניחה כי מדובר בתקיפה על רקע אנטישמי. האישה, בשנות ה-60 לחייה, פונתה לבית החולים כשהיא בסכנת חיים אולם בהמשך נמסר כי מצבה התייצב.

הרב עוזיאל לויאן, ממנהיגי הקהילה היהודית בשבדיה וחבר ארגון ועידת רבני אירופה, סיפר בעקבות המקרה: "מוקדם לומר, אך מסתמן כי מדובר באירוע על רקע אנטישמי. אנחנו בקהילות שבדיה רואים בחומרה רבה ובזעזוע מקרי תקיפה נגד יהודים. אנחנו מזהים בכאב תופעות מדאיגות שתוקפות את חירותה של אירופה ואת ערכיה".

בהודעה רשמית בעקבות האירוע הדגיש הרב לויאן כי, "אנחנו נמשיך לפעול יחד ובתמיכת השלטון המקומי במאבק נגד האנטישמיות ומסרי השנאה שלה מכל האחראים באירופה. נמשיך למשוך לחיזוק תחושת הבטחון – על היהודים להיות מסוגלים לחיות בכל מקום ללא חשש". הוא הוסיף: "יותר מדי פעמים אנחנו מרגישים חשש לגבי הביטחון שלנו. יש תמיכה חזקה מאזרחי שבדיה, אבל לצידה האיום קיים – וזה חדש וזה מפחיד אותנו".

הרב לויאן סיפר על השפעת מקרה הדקירה על תחושת היהודים בשבדיה: "אני מרגיש בטוח לחיות ולהתנהל כיהודי, אבל המשפט הזה עומד יותר מדי פעמים בסימן שאלה. אני אישית מתהלך כיהודי בכל מקום וזה המסר שאני רוצה להעביר לחברי הקהילה שלנו. לצד הפעמים שקיבלתי הערות שליליות, היו גם מקרים לא מעטים ששבדים מן השורה ניגשו אליי וחיזקו אותי שהיהודים מקובלים כאן בברכה".

על פי הדיווח בכל תקשורת מקומיים, בשעה שמונה וחצי בבוקר (שעון מקומי), המשטרה קיבלה דיווח על אישה שנדקרה במרכז הלסינבורג. האישה, בשנות ה- 60 לחייה, פונתה לבית החולים כשמצבה קשה מאוד ובסכנת חיים. האישה, שכאמור היא רעייתו של מזכיר הקהילה היהודית נדקרה על רקע אנטישמי.

כעת כוחות גדולים של המשטרה בחיפושים נרחבים באזור הקהילה היהודית במטרה ללכוד את מבצע הפיגוע. עדי ראייה סיפרו לכלי התקשורת כי מספר רב של אנשים הסתובבו באותה עת ברחוב וכי היא צעקה לעזרה, אך עקב הפציעות הקשות, מצבה מסכן חיים בשלב זה. המשטרה הגבירה את האבטחה מחוץ לכלל המבנים היהודים בעיר.

העיתון השבדי "אפטונבלודט" דיווח כי האישה הותקפה כשהייתה בדרכה לעבודה. התוקף התנפל עליה, דקר אותה תשע פעמים ונמלט בריצה מהמקום. עדי ראייה סיפרו שהאישה נשכבה על הרצפה וצעקה לסובבים אותה "תעזרו לי". כמה דקות לאחר מכן הגיעו כוחות סיוע לזירה, העניקו לה טיפול רפואי והעבירו אותה לבית חולים.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לאירוע: "ושוב מוצאים עצמם יהודים באירופה בסכנה. הדקירה המזעזעת היום בהלסינבורג היא תזכורת נוספת לכך שלא נוכל לסמוך על זכרונות ההולכים ומטשטשים מתקופת השואה שישמרו על ביטחון הקהילות היהודיות בעוד בתי הספר שלנו, בתי הכנסת, והמרכזים הקהילתיים הופכים למבצרים. אנו נאבק באנטישמיות עד חרמה ולא נשתוק מול מקרים נוראיים אלה. מחשבותינו ותפילותינו עם הפצועה, משפחתה וקהילתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture