Miriam Alster/FLASH90

מו"מ מקרטע: המתווך החדש בין ליברמן לחרדים והייאוש בליכוד

ביומיים האחרונים דרעי מתווך בין ליברמן ליהדות התורה • בכיר בש"ס: בניגוד להערכות שלפיהן אנחנו קרובים להסכם, בין הצדדים עדיין יש מרחק רב • גורם בליכוד: "יהדות התורה הגישו הצעות כאורך הגלות, ייקח לנו שבועיים רק לדבר על זה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מבוי סתום בהרכבת הקואליציה: גם אמש נמשכו המאמצים להגיע להסכמה בין השותפות המיועדות, אך לא נרשמה שום התקדמות. במשך שעות ארוכות התכנסו נתניהו, יריב לוין ואריה דרעי בבית ראש הממשלה בבלפור כדי להגיע להסכמות עם ש"ס. על פי דיווח ב'ישראל היום', ביומיים האחרונים דרעי, המיודד עם ליברמן, מתווך בינו ליהדות התורה.

על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות', במו"מ בין הליכוד למפלגות החרדיות לא נרשמה התקדמות דרמטית גם כן. בכיר בש"ס אמר אתמול כי בניגוד להערכות קודמות שלפיהן הם קרובים להסכם, הרי שבין הצדדים עדיין יש מרחק רב. ואילו ביהדות התורה ממשיכים להעביר לליכוד הצעות וניסוחים לגבי חוק הגיוס. "הם הגישו הצעות כאורך הגלות", התלונן אתמול גורם בליכוד, "ייקח לנו שבועיים רק לדבר על זה".

עוד צוטט הגורם הבכיר בליכוד מספר כי בקרב צוותי המו"מ שוררת אווירת ייאוש וכי מדובר במצב חסר תקדים שאינו זכור במערכות הבחירות הקודמות. "עד היום אפילו מפלגה אחת לא קרובה לחתום איתנו על הסכם", הוסיף אותו בכיר. "המשא ומתן תקוע, המצב קשה מאוד ואני לא יודע אם אנחנו יוצאים מזה בכלל. לצערי אין נכונות של השותפות לפתור את הבעיות".

בכיר בישראל ביתנו תנועה צוטט ב'ישראל היום' אומר כי, "קורה פה דבר מוזר. לא מתקדמים, לא מתחילים לחתום עם אף אחד. לא נותנים תשובות. יש חוסר ודאות. בדרך כלל טבעם של דברים להסתדר, אבל לא נמצמץ". לדבריו, במפלגה לא מתכוונים להתפשר על ועדת הפנים ועל חוק הגיוס: "החוק של מערכת הביטחון הוא הפשרה. לא נתפשר על הפשרה. זה חוק שהחרדים יכולים לחיות איתו. בקריאה הראשונה הם עמדו מחוץ למליאה ווידאו שהחוק יעבור, הם יודעים שזה חוק טוב עבורם".

 

מו"מ כושל: ההצעה של הליכוד לחרדים ולליברמן – שנדחתה

 

ליברמן אמר ל'ידיעות אחרונות' כי, "אני רוצה לנטרל את ההשתוללות של דרעי במשרד הפנים. או שינוי בחוק הגיוס – באותו נוסח. אין שום הבנות בנושא הגיוס, אם יש אילו שהן הבנות, הן רק בין החרדים לבין עצמם", כך צוטט בטור של סימה קדמון.

לטענת קדמון, הדעה הרווחת בליכוד היא שמה שמניע את ליברמן להקשיח את העמדות שלו, זו בעיקר חוסר ההסכמה שלו עם נתניהו בנושא עזה. "כבר כמעט הייתה מוכנה פשרה על חוק הגיוס, אחר כך ליברמן נסוג", צוטט בכיר בליכוד, שהוסיף כי, "ליברמן בונה עכשיו קמפיין למקרה של בחירות חוזרות. הוא צריך יהיה להסביר לבוחריו למה לא נכנס לממשלת ימין והוא צריך דגל. עזה היא לא דגל. המאבק חסר הפשרות מול החרדים, זה הדגל שבוחריו אוהבים".

כמו ליברמן, גם יו"ר כולנו, השר משה כחלון, לא מנהל בימים אלה משא ומתן קואליציוני ולכולנו אין אפילו צוות מו"מ. כחלון הודיע כי יחתום אחרון על הסכם קואליציוני כדי שיוכל לבדוק מה ההבטחות התקציביות של נתניהו לשותפות האחרות והאם הוא כשר אוצר יוכל לעמוד בהתחייבויות בלי העלאת מסים.

עוד דווח ב'ידיעות אחרונות' כי, ראשי איחוד מפלגות הימין רפי פרץ וסמוטריץ׳ מכירים את שיטות נתניהו וזוכרים כמה לחצים ופניות ישירות הוא עושה בדקה ה-90 לרבנים הבכירים בציונות הדתית מעל ראשם של הפוליטיקאים, לכן הם החליטו למנוע את הלחץ מבעוד מועד ונפגשו עם כל בכירי הרבנים.

בין הרבנים שראשי איחוד מפלגות הימין נפגשו איתם: הרבנים דרוקמן, שפירא, אריאל, בלומנצוויג ופנדל. בפגישות חידדו את החשיבות בתיק המשפטים ושהם הולכים על זה עד הסוף. מעבר לרבנים משקיעים ועוסקים בכירי 'איחוד הימין' בתדרוך אינטנסיבי של עיתונאי המגזר כדי שגם דעת הקהל בציונות הדתית תיתן גיבוי להתעקשות על משרד המשפטים.

בנוסף, לקראת חלוקת התיקים בתוך הליכוד דווח ב'הארץ' כי בסביבת ראש הממשלה אומרים ש"נצטרך לפצל את התיקים כמו תיק התרבות והספורט, תיק המדע והטכנולוגיה, אולי גם העבודה והרווחה, אנרגיה ומים, שיתוף פעולה ואזורי, שוויון וחברתי וכדומה".

 

עוד בנושא
בישראל ביתנו החלו לדון בתקציבים אך לא משדרים גמישות: "עדיין אין התקדמות בגיבוש מדיניות ביטחון משותפת והסכמה בנושא חוק הגיוס – לא רואים טעם במפגש צוותי המו"מ". למרות זאת, הבטיח לתמוך בהגדלת הממשלה ובחוק הנורווגי

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture