בית חב"ד במסצ'וסטס (צילום: מתוך טוויטר)

מתקפה אנטישמית בארה"ב: המשטרה חוקרת שלוש דליקות בבתי חב"ד

משטרת בוסטון במסצ'וסטס שבארצות הברית הודיעה על פתיחת חקירה של שלוש שריפות שפרצו בשני בתי חב"ד בתוך חמישה ימים. המשטרה במסצ'וסטס מעריכה כי מדובר בהצתות מכוונות ומסרה שהיא מתייחסת אל האירועים כאל "פשעי שנאה"

משטרת בוסטון במסצ'וסטס שבארצות הברית הודיעה הלילה (מוצאי שבת) על פתיחת חקירה של שלוש שריפות שפרצו בשני בתי חב"ד בתוך חמישה ימים. השריפות פרצו בעיירות ארלינגטון ונידהאם, אך לא נגרם נזק ממשי או נפגעים והן כובו במהירות. החוקרים בודקים כעת האם קיים קשר בין השריפות והאם מדובר בפשע שנאה.

היעד שהוצת פעמיים, בשבת שעברה וביום חמישי האחרון, הוא מרכז חב"ד בארלינגטון, בו מתגוררים הרב אבי בוקיאט ומשפחתו. בנוסף, מרכז חב"ד בנידהאם, בו מתגוררים הרב מנדי קרינסקי ומשפחתו, הוצת גם הוא שלשום. שני קרנסקי, רעייתו של רב הקהילה בנידהאם הרב מנדי קרנסקי. "מישהו רוצה לפגוע בנו רק בגלל שאנחנו קיימים".

המשטרה במסצ'וסטס מעריכה כי מדובר בהצתות מכוונות ומסרה שהיא מתייחסת אל האירועים כאל "פשעי שנאה". בתוך כך, המשטרה בבוסטון מסרה כי "נפתחה חקירה מקיפה ורב-תחומית". שוטר הוצב לאבטח את בית הרב. לחוקרי המשטרה יש סרטון ממצלמות אבטחה של אדם החשוד במעורבות במעשה. הצילומים מראים אדם הולך מזירת השריפה שפרצה בארלינגטון ביום חמישי.

הרב בוקיאט אמר כי הוא המום שמישהו יצית בית ומקום תפילה אך אמר כי משפחתו לא תיסוג. "המסר שלנו הוא ותמיד היה דלתיים פתוחות", אמר. "אנחנו פותחים את דלתותינו בפני כולם – כל מי שרוצה ללמוד, כל מי שרוצה מעט רוחניות, יהדות בחייו. אנחנו נהיה שם בשבילו".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו