מקורביו של הנשיא הנבחר: "נשמח שישראל תסייע במשבר מול רוסיה"

הקומיקאי היהודי ולודימיר זלנסקי יושבע היום לתפקידו כנשיא אוקראינה. גורם בסביבתו על שיתוף הפעולה עם ישראל: "אנחנו מאוד מתעניינים בהיי-טק הישראלי, אנחנו נרצה תרבות סטרט-אפ כזאת באוקראינה. ברור שהנשיא החדש יבקר בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנשיא היהודי הנבחר של אוקראינה, ווֹלודימיר זלנסקי, יושבע היום (שני) בפרלמנט האוקראינה, אך מדינת ישראל החליטה שלא לשלוח להשבעה נציג בכיר, כמו מדינות רבות, אלא להסתפק בנוכחות השגריר הישראלי במדינה יואל ליאון, כך דווח הבוקר ב'ווינט'.

לפי ההערכות, ההחלטה נוסעת מהרצון שלא להרגיז את הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, שמדינתו בעימות מתמשך מול אוקראינה בשל המשבר סביב חצי האי קרים. רוסיה אגב לא שלחה אף נציג להשבעתו של זלנסקי, ואף לא הוזמנה. גורמים המעורים ביחסי ישראל-אוקראינה חוששים שאי שליחת נציג בכיר עלולה להיתפס כזלזול ושליחת מסר בעייתי לנשיא החדש.

לפי ההערכה, בקייב לא ציפו שישראל לא תשלח נציג בכיר בנוסף לשגריר להשבעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם זלנסקי בטלפון לאחר ניצחונו ובירך אותו. זלנסקי אף הוזמן לביקור בישראל ודן לאחרונה בהידוק היחסים בין המדינות, במהלך פגישתו עם השר זאב אלקין.

גורם בסביבתו של הנשיא הנבחר צוטט הבוקר ב'כאן חדשות' כי במדינה יישמחו אם ישראל תוכל לסייע להרגעת המצב בין רוסיה לאוקראינה, בעיקר סביב האירועים במזרח המדינה. הגורם הדגיש: "טרם ביקשנו דבר כזה מישראל ואם יוחלט לבקש – זה ייעשה אך ורק אחרי ההשבעה". הגורם הוסיף כי כל סיוע להרגעת המצב מבורך.

לדברי אותו גורם, מטרתו של זלנסקי היא להמשיך ביחסים הטובים עם ישראל – גם בתחום הכלכלה, ובעיקר בתחום ההיי-טק. "התחלנו כבר בקשרים והיינו מעוניינים להרחיב אותם. אנחנו מאוד מתעניינים בהיי-טק הישראלי, יש עלייה בכמות הסטרטאפים שנותנים חיים לרעיונות נוספים, אז אנחנו נרצה תרבות סטרט-אפ כזאת באוקראינה. ברור שהנשיא החדש יבקר בישראל".

 

עוד בנושא
ולודימיר זלנסקי, שחקן יהודי מוכשר, חסר ניסיון פוליטי המגלם בסדרה מצליחה את נשיא אוקראינה, עשה את הבלתי ייאמן ונבחר לנשיא גם במציאות • מגזין 'עולמות' יצא למסע אחרי היהודי הראשון אשר נבחר לתפקיד החשוב • פרופיל יהודי

 

עוד טרם נבחר, לזלנסקי כבר היה תקרית אחת עם רוסיה כשיועצו הכלכלי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סרגיי גלאזייב, התבטא בצורה אנטישמית. גלאזייב התייחס להיבחרו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, שמוצאו יהודי, ואמר: "אפשר שנשיא אוקראינה הנבחר ינקה מחוזות באוקראינה מרוסים כדי ליישב שם יהודים וישראלים שהתעייפו מהסכסוך במזרח התיכון".

"אני לא שולל, למשל, אפשרות של הגירה אדירה לדרום מזרח אוקראינה כדי 'לטהר' את האוכלוסייה הרוסית באמצעות ילידים מהארץ המובטחת שעייפים ממלחמה תמידית במזרח התיכון", כתב גלזייב. לכן, כותב היועץ של נשיא רוסיה, החלטתו של פוטין לאפשר הליך אזרחות מזורז לדוברי הרוסית במזרח אוקראינה התקבלה בעיתוי הנכון. דברי פורסמו באתר הלאומני "מוסקבה טיימס".

היועץ העריך בבלוג האישי שלו כי הממשל החדש באוקראינה עשוי ליישב את אזור דונייצק ולוגאנסק ביהודים במטרה לדחוק משם את הציבור הרוסי האתני. על פי ההסבר האנטישמי של גלאזייב, יהודים יסכימו להגר לאוקראינה בשל "המלחמה הבלתי פוסקת" בישראל. גלאזייב אף אמר בהקשר זה כי התמיכה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במועמדותו של זלנסקי נובעת מחיבתו של הממשל האמריקני הנוכחי לחוגי ימין בישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture