צילום: פלאש 90

השופטת בדימוס בייניש: "בתחושת רדיפה מוכנים לשרוף הכל"

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית בייניש, תוקפת את הממשלה על הכוונה לחוקק את חוק החסינות ופסקת ההתגברות שתקשה על שופטי בג"ץ. "אני מוכרחה להגיד לצערי שזו כבר תקופה ארוכה שאני שומעת דברים שהם בעיניי מזעזעים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית בייניש, תוקפת את הממשלה על הכוונה לחוקק את חוק החסינות ופסקת ההתגברות שתקשה על שופטי בג"ץ. בראיון לרשת ב' אמרה: "אני מוכרחה להגיד לצערי שזו כבר תקופה ארוכה שאני שומעת דברים שהם בעיניי מזעזעים, לומר שמערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל מסמנת מטרות מטעמים פוליטיים ולכן חברי הכנסת, ראש ממשלה, צריכים להתגונן מפני המערכת, זה השיא השיאים של דברים שמטעים את הציבור".

"אני לא יודעת אפילו אם יש לציבור דברים לבדוק כמה דברי הבל ושקר מופצים כנגד המערכת. אין כאן עניין של פוליטיקה, כאן עובדים אנשים מסורים שעושים את עבודתם, יכול להיות שאין תיק, זה יתברר, יש שימוע, אם יהיה הליך משפטי גם שם זה יכול להתברר אני לא אומרת שאלה אמיתות מוחלטות אבל זה תפקידם שהם ממלאים בנאמנות".

"היועץ המשפטי לממשלה זה אחד התפקידים החשובים במערכת המשפט, פתאום הוא נהיה פקיד שמתנכל ומסמן למטרה את רה"מ זה פשוט דברים חסרי שחר, קשה לשמוע אותם, ובאמת הבוקר לא האמנתי למשמע אוזניי למרות שכך מטפטפים לציבור חודשים ארוכים שהמערכת מתנכלת שכל מי שיש נגדו הוא קורבן של סימון מטרה, ו'תופרים תיקים', הביטוי הזה, זה חסר שחר".

בייניש הוסיפה "אני רוצה לומר בצער שאם זה נכון וכנראה זה מסתמן שזה בא מכיוונו של רה"מ ואני חושבת שבאמת על פי השקפתו הוא לא אדם שרדף את מערכת המשפט. וכאן כנראה בגלל אינטרס אישי התהפך הגלגל ויש מסע חמור מאוד שמאשים באמת את מערכת המשפט שזו מערכת מפוארת שעבדה שנים באופן מקצועי וזכתה להרבה הערכה בארץ ובעולם, אני לא אומרת שהכול מושלם יכול להיות פס"ד מוטעה, אבל זאת סיבה להרוס את מה שבנו פה למעלה מ-70 שנה".

"בעיניי זה קרב קריטי, החשוב ביותר שיש לנו כיום. במדינת ישראל יש המון בעיות מטבע הדברים, כל מערכת הבחירות מכל הצדדים וגם היום אנחנו לא שמענו תכניות לתיקון מערכת בתי החולים והבריאות ששם שוכבים אנשים במסדרונות, לא להגנה מפני אלימות, לא להגנה מפני העובדה שפה נופלים בני אדם למוות בעת היותם עובדים בבניין, שום דבר לא קורה פה חוץ ממערכת המשפט שהורסת את המדינה. זה מתקבל על הדעת? לא ניתן להבין שיש כאן שיקולים אמיתיים. אלה שיקולים שאינני יודעת איך זה קרה, בתחושת רדיפה מוכן לשרוף את הכל".

בסיום הראיון התייחסה גם לנושא הדחייה בשימוע לרה"מ "כאן צריך לסמוך על היועמ"ש ועל פרקליט המדינה, אלה הגופים שמומחים ומכירים. אי אפשר לאיין את כל ההחלטות ע"י דחיות, ולזה אני רוצה לומר, זה מעורר שוב חשד שהחסינות היא כדי להשיג את החסינות וההתגברות הזאת על החלטת החסינות מוכנים להרוס את כל הכללים, זה חמור מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בייניש תמיד החליטה על פי תפיסת עולמה השמאלני כך נראה בפסיקות שלה, ובד"כ נגד הציבור החרדי והימני בארצנו, – חבל כי אז נראה שאין באמירות שלה שום חדש והנימוקים שלה אינם אלא דמיונות והשארות נגד ראש הממשלה והממשלה.
נראה שגם היא מגויסת כמו כמעט כל מערכת המשפט שהם נמצאים שם רובם כשחבר מביא חבר ומובן שהמביא הוא שמאלני קיצוני ואנטי דתי בד"כ.

מערכת המשפט דרסה כל ערך דמוקרטי קיים.. די להתבכיינות

די לדיקטטורה של בגץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture