צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

מלחמת המפרץ? טראמפ אישר שליחת 1500 חיילים במזה"ת

נשיא ארה"ב הודיע על תגבור הצבא האמריקני בעקבות המתיחות עם איראן. בכיר בצבא איראן: "אם יבצעו פעולה טיפשית, נשלח את הספינות האמריקניות לתחתית הים יחד עם המטוסים ואנשי הצוות שלהם" • במקביל: טראמפ מוכר נשק לסעודים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע ביום שישי על שליחתם של 1,500 חיילים אמריקאים למזרח התיכון כאמצעי הגנה, בעקבות המתיחות הגוברת עם איראן. "אנו רוצים לקבל הגנה במזרח התיכון, והולכים לשלוח מספר קטן יחסית של חיילים", אמר טראמפ. "מספר אנשים מאוד מוכשרים מגיעים עכשיו למזרח התיכון, ונראה מה יקרה".

הפנטגון מסר כי 900 חיילים יישלחו למזרח התיכון – ויצטרפו ל-600 החיילים שכבר מוצבים באזור. עוד הובהר מטעם הפנגטון כי הכוחות הצבאיים ישמשו תפקיד הגנתי – ולא יישלחו לעיראק או לסוריה. הכוחות כוללים פריסת כוחות צבאיים נוספים במפרץ הפרסי, בהם כוחות מודיעין, סוללות פטריוט ומטוסי קרב.

לצד הודעה זו, צבא ארצות הברית הודיע כי משמרות המהפכה של איראן עומדים מאחורי תקיפה ארבע ספינות, מתוכן שתיים בבעלות של ערב הסעודית, שאירעה לפני כשבוע וחצי ליד נסיכות אל-פוג'ירה באיחוד האמירויות הערביות. בספינות הסעודיות היו מיכלי נפט שהיו שנועדו להגיע לארצות הברית. "אנו משייכים למשמרות המהפכה את התקיפה נגד הספינות באל-פוג'ירה", אמר מייקל גילדאי, מנהל המטות המשולבים בצבא ארצות הברית.

מפקד בכיר בצבא איראן איים היום כי אם ארה"ב תבצע "פעולה טיפשית", איראן תטביע את הספינות האמריקניות שנשלחו לאזור. "נשלח את ספינות המלחמה שלהם לקרקעית הים יחד עם המטוסים ואנשי הצוות שלהם, באמצעות שני טילים או באמצעות נשק סודי". אמר הגנרל האיראני מורטזה קורבני לסוכנות הידיעות האיראנית "מיזאן".

נשיא איראן, חסן רוחאני אמר השבוע שארצו לא תיכנע, גם אם תופצץ. רוחאני אמר את הדברים בטקס לציון מלחמת איראן-עיראק. "אנו זקוקים להתנגדות, כך שאויבנו יידעו שאם הם מפציצים את ארצנו, ואם ילדינו ימותו, ייפצעו או ייעצרו – לא נוותר על מטרותינו למען עצמאות מדינתנו והגאווה שלנו" דברי רוחאני.

ברקע המתיחות, מתכוון ממשל טראמפ לבצע באופן חסר תקדים 22 עסקאות נשק בשווי של כ-8 מיליארד דולר עם סעודיה ואיחוד האמירויות. מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הודיע כי ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום ברקע המתיחות ביחסים עם טהרן, מה שיאפשר לוושינגטון למכור את אמצעי הלחימה לסעודיה, איחוד האמירויות וירדן – ללא צורך באישור הקונגרס.

בהצהרה של פומפאו נמסר כי "הצעד יעמיק את היציבות במזרח התיכון, ירתיע ויגן עלינו מפני איראן". לדבריו, 22 משלוחי הנשק יכללו תחמושת, חלקי מטוסים וציוד נוסף. לפי דיווחים, המשלוחים יכללו גם טילים נגד טנקים. בהתייחסו לסוגיית הקונגרס, שחסם במשך חודשים את המכירה לסעודיה, אמר: "מדובר באירוע חד פעמי, הוא לא ישנה את תהליך העבודה הרגיל בינינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture