צילומים: הדס פרוש ויונתן זינדל - פלאש 90

שס במתקפה על ליברמן: "הסתה פרועה – ידעת לשתף פעולה בירושלים"

למרות שיתוף הפעולה בעבר והידידות האישית, שס פרסמה הודעה חריפה נגד ישראל ביתנו: "מעולם לא הייתה הסכמה להעביר את החוק ללא שינוי". במתקפה אישית: "ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס, ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת ש"ס פרסמה הודעת תגובה חריפה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "לצערנו, מר ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס, ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין. מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש״ס להעביר את החוק ללא שינוי של "פסיק או מילה", כדרישתו התמוהה. הציבור יודע, שאין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים או התאמות".

"לכן, כשמישהו אומר "אני לא אשנה פסיק או מילה בחוק", בעיקר בחוק מורכב שכזה, ברור שאינו מעוניין בפתרון או דיון מהותי אלא כל רצונו הוא להכשיל את הקמת ממשלה. כזכור, ש"ס ויהדות התורה התנגדו לחוק בקריאה ראשונה ודרשו לערוך בו שינויים והתאמות. ח"כ דודי אמסלם, שעמד בראש הועדה המכינה את החוק לקריאה שניה ושלישית, הכריז על דעת כל מרכיבי הקואליציה כי יידרשו שינויים ואף קיים דיונים בנושא. לכן, האמירות של ליברמן כאילו אנחנו חזרנו בנו – הן שקריות ומשוללות יסוד".

"זאת ועוד, במהלך המו"מ הקואליציוני, הליכוד העביר לנו הצעות פשרה בחוק זה שלא נדחו ע"י ליברמן, עד שהגיעו לשלב המעשי ולפתע הוא חזר בו מכל פשרה. דברים אלו מוכיחים כי התבצרותו ב"כל פסיק ומילה" משוללת היגיון ומשמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין לה התחייב. גם טרמינולוגיית ההסתה שהוא בוחר להשתמש כלפי הציבור החרדי, מוכיחה שיש לו כוונות אחרות לגמרי. מפליא לגלות, שליברמן הקנאי לשירות הצבאי ובעבר התהדר שרק הוא "יודע לדבר ערבית", אינו פוצה פה כלפי המגזר הערבי שאינו משרת כלל ומקבל תקציבים של מיליארדים".

"אותו ליברמן החרד כיום ל"מדינת הלכה" ידע לקיים שיתוף פעולה עם החרדים ותמך במשה ליאון הדתי לראשות עריית ירושלים מול ניר ברקת החילוני. והנה, משה ליאון נבחר בעיקר בזכות קולות החרדים וירושלים לא הפכה ל״מדינת הלכה". לסיום אומרים בשס, "מר ליברמן: אנו קוראים לך לגלות אחריות. גם אם ישנם חילוקי דעות בינך לבין ראש הממשלה, אל תגרור את ישראל למלחמת אחים. משוך ידיך מההסתה הפרועה נגד ציבור גדול וקיים את התחייבותך להקמת ממשלת הימין".

 

הג'וב שהוצע למקורבו של ליברמן, העיכוב עם דרעי ואי ההתקדמות עם איחוד הימין

 

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, אמר מוקדם יותר היום כי , "בכל הופעה שלי לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרתי באופן שאינו משתמע לשני פנים, שלא יהיו שום ויתורים בנושא חוק הגיוס, שהובא להצבעה בקריאה ראשונה כפשרה ממלכתית, מאוזנת ומוסכמת על המפלגות החרדיות". לדבריו, "אנחנו בעד ממשלה לאומית. אנחנו נגד ממשלה חרדית.

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן הצהיר לפני כנסתו לישיבת הממשלה הבוקר כי אין בכוונתו להתגמש במחלוקת מול ליברמן: "מה זה להתגמש? אני לא למדתי עברית, אני לא יודע מה זה להתגמש. למה שאני אוותר, אולי שמישהו אחר יוותר. אני רוצה להזכיר לכם, אנחנו עשרים מנדטים יחד עם הקולגות, למישהו אחר יש פחות. אני לא מפחד מבחירות חוזרות, אני מקווה שאעלה לעשר מנדטים", דברי ליצמן.

ח"כ מיקי זוהר הנחשב כמקורבו של נתניהו, הניח היום על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת העשרים ואחת והליכה מחודשת לבחירות. גורמים בליכוד מבהירים כי ליברמן לא מעוניין להתפשר בנושא הגיוס וקיים נתק בין הליכוד לישראל ביתנו: "אין שיחות ואין מגעים. אם לא יהיה שינוי וכרגע הוא לא נראה באופק – הולכים שוב לבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture