Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן: "נתמוך בפיזור הכנסת – איומים נותנים לי יותר מוטיבציה" • צפו

יו"ר 'ישראל ביתנו' ניצל את ישיבת סיעתו להסית נגד המגזר החרדי: "אנחנו נגד מדינת הלכה". על המו"מ: "כישלון מחפיר שלא היה מקום המדינה. הדגשנו שאין לנו כוונה להתבטל בפני הליכוד או לוותר על העקרונות שלנו" • וגם: מכחיש מגעים עם שקד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הצהיר היום בפתח ישיבת סיעה כי יתמוך בהצעה לפיזור הכנסת: "אין לנו בעיה שהליכוד יביא חוק לפיזור הכנסת – אנחנו נתמוך. גם המפגשים המבוהלים שראש הממשלה עושה בימים האחרונים עם ראשי הסיעות, כל זה נועד רק להפעיל לחץ על אביגדור ליברמן, אבל אתם בוודאי יודעים – כמה שיותר מאיימים ולוחצים עליי, זה הופך ליותר מעניין ונותן לי יותר מוטיבציה", אמר.

"הנרטיב ששמעתי מדוברי הליכוד שמנסים להחדיר לתודעת האזרחים היא שלא מדובר בהתנגדות עקרונית, אלא סגירת חשבונות, ומדובר במאבק אישי ביני ובין ראש הממשלה. ברצוני להזכיר שגם אחרי הפרישה מהממשלה, הייתי היחיד שאמר שהוא לא יתנגד לנתניהו גם אחרי כתב אישום. הבטחנו להמליץ על נתניהו כראש הממשלה, וכך גם עשינו. בחודש האחרון, מאז התכנסות הכנסת, התבקשנו לתמוך בהצעת חוק לביטול מגבלת השרים, ולתמוך במועמד הליכוד למבקר ותמכנו. גם כשנשאלנו אם יש אופציה שנתמוך במועמד אחר – ענינו בשלילה".

עוד תקף את הליכוד, "ההאשמות שישראל ביתנו מונעת הקמת ממשלת ימין מכסות על השיכלון המחפיר שלה היה כמותו מאז הקמת המדינה. אני לא זוכר פעם אחת שמי שניצח בבחירות באופן כל כך נחרץ לא מצליח לגבש הסכם קואליציוני עם אף שותף. במקום להודות בכישלון, מנסים לגלגל את זה על מישהו. מדובר על ממשלת הלכה נטו, ואנחנו לא פרטנרים לממשלת הלכה".

יו"ר ישראל ביתנו הדגיש בדבריו כי נפגש עם איילת שקד כמה פעמים וכי הוא מעריך אותה, אך הכחיש כי ירוצו יחדיו בבחירות הבאות. גם את השמועות באשר למגעים עם לפיד דחה. ליברמן ציין כי לדעתו מפלגות הימין "צריכות להיות חילוניות וליברליות" והדגיש כי הוא מקווה ש"בבחירות הקרובות הצופה החילוני יבוא ויצביע". הוא ציין כי לשיטתו בחירות חוזרות יהיו זולות יותר מן ההסכמים הקואליציוניים וקינח עוד קצת הסתה ואמר: "אצל הציבור החרדי יש 120% הצבעה".

"זה לא רק חוק הגיוס", המשיך ליברמן להסית. "תסתכלו מה קורה כאן עם מפעל הזכוכית בירוחם, גשר יהודית בתל אביב, והדרישה להפסיק מכירת כרטיסים בשבת בגן החיות התנ"כי. אנחנו נגד מדינת הלכה ומאמינים בחיה ותן לחיות. בפועל, מה שמפריד בסופו של דבר בין הקמת ממשלה להליכה לבחירות, היא הנכונות של החרדים".

לדברי ליברמן, "אנחנו מתנגדים להעברת יעדי הגיוס להחלטת ממשלה, כי כך בדיוק ביטלו את מתווה הכותל – באמצעות החלטת ממשלה שכונסה מעכשיו לעכשיו. לכן אנחנו דורשים חקיקה. זה תהליך רציני. אי אפשר לבטל את זה מעכשיו לעכשיו. ולכן אנו עומדים על כך שכל נושא הגיוס יעבור בכנסת".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ליברמן: "ראשי כל הסיעות הממליצות מודיעים שברגע שליברמן יחתום על הסכם קואליציוני, יושלמו ההסכמים הקואליציוניים עם כל יתר המפלגות – על סמך ההבנות שכבר הושגו. אנחנו מזמינים את ליברמן להצטרף עוד היום ולא לתת את ידו להפלת ממשלת ימין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture