Noam Revkin Fenton/Flash90

אב, אלול או אחרי החגים? מיקי זוהר הציג 5 תאריכים לבחירות

הוועדה המיוחדת החלה להכין לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התפזרות הכנסת ודמה באפשרויות הנעות בין סוף אב, במהלך אלול או אחרי חגי תשרי. "אנחנו פועלים בכל דרך אפשרית למנוע את רוע הגזירה, בינתיים ללא הצלחה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הוועדה המיוחדת בראשות חה"כ מיקי מכלוף זוהר החלה להכין לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21. בהצעה שאושרה אמש בקריאה ראשונה נקבע כי הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 לספטמבר 2019, אך מסתמן שהמועד ישונה לתאריך מוסכם שיקבל רוב של 61 חכי"ם.

ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי. "אנחנו נמצאים בסיטואציה מוזרה ובלתי נתפסת אך זה לא בשליטתנו ואנחנו פועלים בכל דרך אפשרית למנוע את רוע הגזירה בינתיים ללא הצלחה ונראה שהבחירות הולכות ומתקרבות". בעניין מועד הבחירות אמר: "בעקבות כך שלא הצלחנו להגיע להסכמה על התאריך, הקואליציה תגיש מספר הסתייגויות בנושא עם תאריכים נוספים וכאשר נגיע להסכמה על המועד הסופי נצביע עליה: 27.8, 3.9, 10.9 ו-29.10". (כ"ו אב, ג' אלול, י' אלול, ל' תשרי).

לאחר מכן הודיע זוהר לחברי הוועדה כי הוא מתנה את קידום החוק בהסתייגות בנושא הטבות המס לפריפריה שמסתיימות ב-30.6. "יש לבחון את הארכתן בהוראת שעה בכמה חודשים עד אחרי הבחירות כדי שלא ייפסקו הטבות המס. אי אפשר להשאיר את תושבי הפריפריה חשופים ללא ההטבות. לא אקדם את החקיקה ללא זה".

 

ביטול הפריימריז ואיחוד עם כחלון: מזכירות הליכוד תתכנס היום

 

בנוסף דנו חברי הוועדה בכספי מימון המפלגות לקראת הבחירות הבאות. מפלגה שלקחה הלוואה לצורך מימון קמפיין הבחירות האחרונות, מחזירה את ההלוואה בתשלומים חודשיים. חברי הכנסת ביקשו לדחות את החזר ההלוואה בחודשים הקרובים, על מנת שיהיה באפשרותם לממן את קמפיין הבחירות הבאות. (שעתידות להיערך בעוד כשלושה חודשים, אם אכן יתקיימו).

עוד נטען, כי עפ"י חוק מימון מפלגות, מפלגה שתבקש לקבל מקדמה ע"ח מימון מפלגות לקראת הבחירות הבאות, החוק מחייב לנכות את גובה ההלוואה מכספי המקדמות. חברי הכנסת ביקשו שההלוואות לא ינוכו מהמקדמות. בנוסף, מפלגה שלקחה הלוואה שגובהה עומד היום על מחצית מגובה סכום מימון המפלגות, לא תוכל לקבל מקדמה. חברי הכנסת ביקשו כי בשל המצב המיוחד, יתאפשר להם לקבל מקדמה על אף ההלוואה שנטלו לקראת הבחירות האחרונות.

חשב הכנסת, חיים אבידור, אמר בדיון כי, "עד כה נתנו סכום של 62.467 מיליוני ₪ למפלגות כהלוואות לפי חוק מימון מפלגות. המפלגה היחידה שלקחה את כל המכסה היא מרצ. פירוט ההלוואות עד כה: הליכוד 36 מיליון, העבודה 2 מיליון, ישראל ביתנו 2.34 מיליון, הבית ההודי 2.952 מיליון, אגודת ישראל 3 מיליון, דגל התורה 6 מיליון, מרצ 7.475 מיליון, רעמ 1 מיליון, בלד 1.7 מיליון". החשב ציין כי, "כל עוד מפלגה נכנסת לכנסת ה-22 אין בעיה עם ההחזר אך מפלגה שתיכשל – תהיה בעיה בגביית החוב. הפתרון – ככל שמתירים את לקיחת ההלוואות עכשיו- החשיפה של הכנסת גדלה מ-62.5 מלש"ח ל-201 מלש"ח".

היועמ"ש לוועדה עו"ד גור בליי אמר כי, "מימון מערכת הבחירות נעשה מכוח מימון מפלגות רגיל. בעקבות גירעונות שנוצרו התווסף מימון שוטף לפעולת המפלגה בכנסת. המפלגות ביקשו לקחת את סכום ההלוואה מראש כדי לכסות גירעונות ולהחזירה לאורך הקדנציה. הרעיון היה לא לאפשר זאת כאופציה למימון נוסף לבחירות ולכן נקבע שלא תינתן ההלוואה אם נתבקשה בסמוך לפיזור הכנסת, אלא בהמלצה של יו"ר הכנסת ואישור מיוחד של ועדה ציבורית שהוקמה לשם כך".

"כרגע המצב הוא שהמפלגות שלקחו הלוואות מראש לא הספיקו להחזיר את הסכום ויצטרכו להחזיר את כל ההלוואה ב-3 החודשים הקרובים ולכן התבקשנו לנסח את החוק כך שכל ההחזר יידחה לכנסת הבאה. המשמעות של זה היא פוטנציאל לאובדן כספי ציבור כי לא יהיה מאיפה לקזז כסף ממפלגה שלא תיכנס לכנסת הבאה והכסף ילך לאיבוד. האפשרות ללקיחת הלוואות עכשיו מעוררת גם בעיות של שוויון. מישור אחד הוא בין מפלגות שבכנסת אל מול מפלגות שמחוץ לכנסת. מישור אחר הוא בין המפלגות הקיימות בכנסת הנוכחית. כמו כן, זו הגדלה דרמטית, כמעט הכפלה של הוצאות אוצר המדינה על מימון בחירות", כך עו"ד בליי.

ביאן ותד מאגף התקציבים באוצר ציין בדיון כי, "משמעות הצ"ח לפיזור הכנסת היא עלות של לכל הפחות 475 מיליון ש"ח שמצריכה מקור תקציבי שאין, והיום אנחנו בחריגה. על הממשלה להצביע על מקור תקציבי לכך וזה יהיה רק מצמצום פעילות הממשלה".

 

המגעים עם ליברמן חודשו: נתניהו ביקש מהח"כים להנמיך להבות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד, חבל על הזמן ועל ביטול תורה ועל הכסף [ועל המחלוקות] וכו', שיעשו בחירות בזק תוך חודש וחצי חודשיים וזהו, הרי בגדול התמונה די ברורה וזה הס"כ העתק הדבק.

מיקי על מה אתה מדבר, תחזור לקרית גת בחודש אלול. תבין שזה תקופת בין הזמנים של הדתיים והחרדים נו באמת.
רק אחרי חגי תשרי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture