צילום: פלאש 90

הנשיא ריבלין מבהיר: "בסמכות הכנסת להחליט על פיזורה"

בהודעה שפרסם נשיא המדינה ריבלין כתב, "עד מחר בחצות נתון המנדט להרכבת הממשלה בידיו של ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו. הנשיא יאפשר לו למצות את הזמן שניתן לו בחוק כשהוא מקווה שלא נקלע, חלילה, למערכת בחירות נוספת"

נשיא המדינה רובי ריבלין מגיב לפנייתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לשלול מראש הממשלה נתניהו כבר כעת את הזכות להרכיב ממשלה ולהטיל אותה על חבר כנסת אחר.

בהודעה שפרסם כתב, "עד מחר בחצות נתון המנדט להרכבת הממשלה בידיו של ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו. הנשיא יאפשר לו למצות את הזמן שניתן לו בחוק כשהוא מקווה שלא נקלע, חלילה, למערכת בחירות נוספת".

עוד הוסיף ריבלין: "בסמכותה של הכנסת, על פי לשון אותו החוק ממש, להחליט על פיזורה. לאור זאת, הכנסת על חבריה, כנציגת הריבון, הוא העם, תישא בהשלכות ההחלטה בהמשך דרכה".

מוקדם יותר היום פנתה ח"כ יחימוביץ' במכתב לריבלין ובו היא כתבה "כידוע, בכוונת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו להביא ב-24 השעות הקרובות לקריאה שנייה ושלישית את חוק התפזרות הכנסת ה-21. מדובר באירוע תקדימי ומטלטל בתולדות המדינה, אשר כמוהו לא היה מעולם, והוא מטיל את המדינה כולה לכאוס שלטוני, לשיתוק כלל המערכות, ולהוצאות כספיות כבירות".

"בהתחשב בכל אלה, אני פונה אליך אפוא בבקשה לקרוא לחברי הכנסת לשקול שוב את הצבעתם בחוק התפזרות הכנסת ה-21, התשע"ט, וכמו כן לממש את הסמכויות הנתונות בידיך כדי להושיע את המדינה מתרחיש הרסני זה, ולהטיל על ח"כ אחר, על פי מיטב שיקול דעתך הענייני והממלכתי, לנסות ולהרכיב את הממשלה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו