צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

טסלר לליברמן: "תראה לאן יאיר לפיד הגיע עם ההסתה והשנאה" • צפו

הח"כ הטרי יעקב טסלר נשא היום את נאום הבכורה שלו והתייחס לדרמה הפוליטית: "אנחנו נמצאים בסרט הזוי, בשל קפריזה פוליטית שאין בה כל הגיון ואמת". על החוק הראשון: "נבחרנו לא רק להיות כמחוקקים, אלא כדי לשמש כל אזרח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הכנסת אמנם דמה היום בפיזורה, אך הח"כ הטרי יעקב טסלר מיהדות התורה נשא היום את נאום הבכורה שלו בכנסת והתייחס גם לדרמה הפוליטית: "חברי חברי הכנסת אנחנו נמצאים בסרט הזוי ולא יאמן. כחודש אחרי שהלכנו לבחירות יש סיכוי, שמדינה שלימה צועדת שוב לקלפיות, ועל מה? בשל קפריזה פוליטית שאין בה כל הגיון ואמת".

טסלר פנה לליברמן, "אני מבקש לפנות אליך, חבר כנסת ליברמן. כמי שהיה חבר מועצת העיר אשדוד עד לאחרונה, הזדעזעתי כבר אז, כשבחרת להגיע ביום שבת קודש לסיור באשדוד, כדי להסית נגד שומרי השבת ולפגוע בקדושת השבת. ואני שואל אותך, לאן אתה חותר? תראה את יאיר לפיד לאן הוא הגיע עם ההסתה והשנאה, אתה מנסה להתחרות איתו? להיות אופוזיציונר ניצחי שצורח בכיכרות העיר? זה מה שאתה רוצה להיות?"

"על מה אתה מדבר? על מכסות ויעדים בחוק הגיוס? אתה חושב לנצח אותנו באמצעות חוקים וכפיה? הנפש שלנו חזקה מתמיד. בני הישיבות שתורתם אֻוּמָּנוּתָם הם הרוח החיה של העם היהודי. לא תוכל לשבור את זה. אתה מסית על מדינת הלכה? הרי כל חייך הפוליטיים, היית שותף עם החרדים לכל מהלך או לכל דיל. כשרצית אותנו ואת הקולות שלנו, ידעת היטב להגיע לרבנים שלנו, לעשות איתנו הסכמים ולבקש מה שרצית. פתאום אנחנו מפחידים אותך עם מדינת הלכה?"

"צריך שיהיה ברור", הדגיש טסלר, "יהדות התורה עריבה להמשך קיום עולם התורה. לא נוכל להסכים להגבלת לומדי תורה במדינה יהודית 2019. ואני רוצה להוסיף עוד משהו: איננו חוששים מבחירות חדשות הגם שהם מיותרות לגמרי. אנו נלחמים על אידיאולוגיה ועל נושאים שבציפור נפשנו, ובשליחותם של גדולי ישראל, אם נצטרך, נבוא שוב אל הבוחר ובעז"ה גם נגביר את כוחנו".

הח"כ הטרי התייחס גם לחוק הראשון אותי הגיש, "אדוני היו"ר, כנסת נכבדה. הגשתי בימים האחרונים הצעת חוק, שמחזקת את ידי נציגי הציבור בתפקידם, שלא יחששו מפני טיפול בפניות הציבור. חז"ל קבעו כי הַסַמֶמַנִים המאפיינים את עם ישראל, הם: ביישנים, רחמנים, גומלי חסדים. יש כאלו ואחרים, בעיקר בקרב גורמים אינטרסנטיים בתקשורת, שזה לא מוצא חן בעיניהם".

"ובשביל זה אני כאן, להודיע ולהבהיר כי נבחרנו לא רק להיות כמחוקקים, אלא גם – בין היתר- כדי לשמש יד תומכת ומשענת מסייעת על פי החוק לכל אזרח: חילוני, חרדי, דתי, ערבי או בן עדה אחרת, שנתקל מול הררי בירוקרטיה וקשיים ברשויות ובגופים הציבוריים, ומבקש בסך הכל עזרה. עשיית חסד היא ערך עליון ביהדות ומחובתו של כל יהודי".

על הכאת הנער המיוחד בירושלים אמר כי, "לפני כשבוע, הופץ תיעוד נורא ממקרה מזעזע בו הותקף באלימות קשה נער מוגבל בשכלו בידי חבורת שוטרים אלימים, כשדמו זב בפניו וזעקתו נשמעת עד לב השמים. פניתי בכתב לשר לבטחון פנים בנושא, וראו זה פלא, משטרת ישראל לא מצאה לנכון להתייחס כלל למקרה הקשה. אני שב וקורא מכאן למשטרת ישראל, לבער את הנגע הזה. שוטרים אלימים שאין בהם חמלה ואנושיות, מקומם אינו ראוי במשטרה מתוקנת".

צפו בנאום הברכה של סגן השר ליצמן לטסלר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ש"ס עריבה לקיומו של עולם התורה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture