Hadas Parush/Flash90

הליכוד: חתמנו עם 60 ח״כים; כולנו: לא חתמנו על הסכם קואליציוני

שעות ספורות לפני ההצבעה על פיזור הכנסת, המפלגות החרדיות מנסות לגבש פתרון שימנע בחירות חוזרות. עם זאת, בכולנו מתנגדים לממשלה בלי רוב בכנסת. דיווח: מפלגתו של גנץ דחתה הצעה דומה תמורת יותר מחמישה תיקים ושגרירים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת נפתח היום (רביעי) בשעות הצהריים המוקדמות, והוא צפוי להסתיים בחצות, כך לפי ההסכם שאליו הגיעו נציגי הסיעות. באופוזיציה יוכלו לבקש לקצר את הדיון ולסיימו מוקדם יותר או להאריכו אף מעבר ל-24:00, המועד שבו יפקע המנדט שהעניק הנשיא לנתניהו להרכיב ממשלה, אולם רק למספר שעות בודדות. עוד סוכם כי בהצבעות על הסתייגויות ייערכו עד שלוש הצבעות שמיות. על מנת לאשר את פיזור הכנסת, יש צורך ברוב של 61 ח"כים בקריאה שנייה ושלישית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש במהלך הערב עם ראשי הסיעות הממליצות, מרכז את המאמצים בגיוס הרוב הדרוש של 61 ח"כים להצבעה על פיזור הכנסת. מצד שני נעשים ניסיונות אחרונים להקמת ממשלה, אולי ברוב של 60 מנדטים. ב'חדשות 12' דווח כי, הרצון הוא להשביע ממשלת מיעוט ולאחר מכן לנסות לגייס חברי כנסת נוספים. בכולנו הבהירו כי יצטרפו לקואליציה רק אם תמנה לפחות 61 חברי כנסת. מהליכוד נמסר כי, בשעה זו נסגרו הסכמים קואליציוניים סופיים עם 60 ח״כים. מנגד, ממפלגת כולנו נמסר כי, "כולנו לא חתמה על הסכם קואליציוני".

נתניהו מנסה להחתים בשעות האחרונות את המפלגות החרדיות ואיחוד מפלגות הימין על הסכמים קואליציוניים במטרה כי גם אם לא תוקם ממשלה הלילה, הוא יוכל להציג הסכמים חתומים עם רוב המפלגות באופן שיהיה מורכב יותר להטיל את ההרכב על מועמד אחר. גורמים ב'יהדות התורה' אמר ל'חדשות JDN' כי לא נחתמו הסכמים, אך הם מוכנים למקרה הצורך. הגורם העריך כי פנינו לבחירות.

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו בדק אפשרות של כניסת כחול לבן לממשלה בתמורה ליותר מחמישה תיקים, בהם הביטחון, האוצר, המשפטים, התרבות והתקשורת, אך במפלגה סרבו. למעשה, המטרה של הקואליציה הייתה לפורר את כחול לבן. הם מיפו את הח"כים מהמפלגה והציגו להם רשימת הצעות. לח"כ רדיר מריח, נציגת העדה הדרוזית, הציעו לשנות את חוק הלאום – היא סירבה. לפנינה תמנו-שטה הביאו הצעה הכוללת העלאה של חלק מיהודי פלאשמורה מאתיופיה. כמו כן, הוצע למספר חברי כנסת מינוי עתידי לשגרירים אם יצטרפו לקואליציה או אם יתמכו בה מבחוץ.

מוקדם יותר נחשף ב'חדשות 12' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר העבודה אבי גבאי את תיק האוצר ועוד שלושה תיקים לחברי הכנסת הנוספים ממפלגתו, כך חושף הערב עמידת סגל ב'חדשות 12'. כמו כן, הבטיח נתניהו כי יפסיק לקדם את חוקי החסינות שמקדמים במפלגתו ואת ביטול חוק בוררות חובה הפוגע בוועדי העובדים וההסתדרויות. אבי גבאי ומספר 2 – טל רוסו, שקלו את ההצעה ודחו אותה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture