צילום: ענבר טויזר, ynet

הפצוע משחזר: "חשבתי שקיבלתי בוקס ואז ראיתי סכין מלאה דם" • צפו

ישראל מאיר נחומברג, שנפצע בינוני מספר: "זה שאני חי זה נס אלוקי, הוא דקר אותי מרחק קטן מעמוד השדרה". אחיו: "אני רואה מחבל רץ עם סכין, לא ידעתי מה לעשות". בבית החולים נלחמים על חייו של האברך שנפצע אנוש • בפנים: שמות לתפילה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: ישראל מאיר, הפצוע בינוני, משחזר צילום: 'כאן חדשות'.

ישראל מאיר נחומברג, הנער בן ה-16 וחצי שנפצע הבוקר באורח בינוני בפיגוע הדקירה בירושלים, שחזר בצהריים: "בהתחלה חשבתי שקיבלתי בוקס. רצתי מהר ושאלתי מישהו, האם אני באמת פצוע? הוא ענה 'כן, אתה מלא דם", סיפר. "אני זוכר שהגיע מישהו מאחוריי חשבתי שהוא נותן לי בוקס, ופתאום אני רואה סכין ארוכה מלאה בדם. רצתי לכיוון בית כנסת החורבה, הזעקתי עזרה. בזכות חסדי שמיים יצאתי כמעט ללא פגע".

עוד הוסיף נחומברג כי, "הרופאים טיפלו בי מהר והתחשבו בי. זה שאני חי זה נס אלוקי, הוא דקר אותי מרחק קטן מעמוד השדרה. קצת כואב לי, אני לא יכול לנשום נשימות עמוקות. אחי היה לידי ולמזלנו לא קרה לו כלום. הגעתי לירושלים ללמוד בליל שישי ומשם באופן קבוע אני מתפלל שחרית בכותל, אני אמשיך להתפלל ולהגיע למקום גם עכשיו".

חיים נחומברג, אחיו של הנער מספר כי, "אני ואחי למדנו בלילה בישיבת נהר שלום, אחר כך בחמש בבוקר הלכנו להתפלל ותיקין בכותל הקטן, אחר כך הלכנו בשוק ומצד ימין שלי אני רואה מחבל רץ עם סכין, לא ידעתי מה לעשות ותוך שניה הוא הרים למעלה את הסכין, הוא ניסה לתוך הצוואר וברוך ה' הוא פספס וזה יצא בגב, הוציא את הסכין ובא אליי ואני מיד ברחתי והתקדמתי וראיתי שוטרים, הם חיסלו את המחבל".

בדברים שאמר לעיתונאים מחוץ לחדר בו אחיו מאושפז בבית החולים הוסיף כי, "אחי סיפר לי שהוא מיד אחר כך הוא רץ, הוא לא חשב שזה דקירה, הוא חשב שזה בוקוס, הוא מיד רץ לכיוון החורבה, שם הוא שאל בחור אם יש לו משהו בגב והבחור ההוא אמר לו שהוא מלא דם, הוריד את החליפה וראה את כל החולצה ספוגה בדם, מיד הזעיק עזרה ופינו אותו להדסה עין כרם".


צפו: חיים נחומברג, אחיו של הפצוע ועד ראייה. צילום: 'כאן חדשות'.

אביו של הנער שנפצע בפיגוע סיפר כי, "הוא למד כל הלילה בירושלים ובבוקר הגיע לבית הכנסת החורבה – ואז היה בדרך חזרה לישיבה שלו. איך שהוא יצא משם פתאום התנפל עליו מישהו שיצא מאחת החצרות. בהתחלה הוא לא חשב שזו סכין, אלא מכה חזקה בגב. אחיו היה איתו והם מיד רצו לבית הכנסת החורבה ושם הזמינו עזרה".

האב הוסיף גם ביקורת על התנהלות המשטרה בזירת האירוע, "האבסורד הוא שהמשטרה ראתה את זה במצלמות, מיד הגיעו שוטרים ואמרו לו 'זוז מכאן'. הם לא הבינו שהוא פצוע. הוא דאג לעצמו, הלך לבית הכנסת כדי להזעיק עזרה. זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת. חשוב מאוד לנטרל את המחבל, אבל עוד יותר חשוב לקרוא לעזרה לפצוע".

 

"האזרח שנפצע קשה שכב כשהוא מעורפל" • תיעוד מזירת הפיגוע בי-ם

 

ד״ר מיכאל סאמר מבית החולים הדסה עין כרם עדכן מוקדם יותר על מצבו, "קיבלנו פצוע בן 16.5 במצב בינוני ויציב, בהכרה מלאה עם דקירה אחת בגב. לאחר פעולות ראשוניות ביחידה הטארומה וביצוע בדיקות הדמייה, זיהינו שיש לו פגיעה ריאתית כתוצאה מהדקירה בגב והוא מטופל בהתאם. כעת מועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ".

במקביל, בבית החולים שערי צדק נלחמים בשעה זו על חייו של אברך כבן 50 שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה הכפול הבוקר בירושלים. "ליחידת הטראומה פונה גבר בשנות ה-50 עם דקירות באזור הצוואר והראש. הוא מונשם ומורדם והוכנס לחדר ניתוח", נמסר מבית החולים. האברך בן ה-50 הוא אב לשלושה ילדים.

 

"הבן שלי בסך הכול חזר מבית הכנסת לישיבה – והמחבל התנפל עליו"

 

חיים שמואלי, מפקד מרחב דוד של המשטרה, סיפר לאחר הפיגוע כי, "סמוך לשעה 6 ועשרים מחבל נכנס דרך שער שכם מרחוב הגיא במזלג הפנימי של שער שכם, הצליח לדקור יהודי בכל חלקי גופו והחל במנוסה לכיוון רחוב דוד. תוך כדי התנהל מרדף אחרי החשוד. ממש לפני שפגשו בו שוטרים הצליח לדקור יהודי נוסף קטין מאזור בנימין. הבחור נוטרל".

שמואלי הוסיף מידע על המחבל ואמר כי, "ממה שאנחנו מבינים הוא תושב שטחים שנכנס בכניסה ליום שישי האחרון של הרמדאן. בהערכת מצב ראשונית, בראשות מפקד המחוז, תוגברו המערכים של עוטף ירושלים והעיר העתיקה. אנו בהיערכות שיא ללילת אל קאדר, סגרנו את הזירה וכשיתאפשר נוכל להחזיר את הצירים לשגרת המשטרה".

כזכור, הבוקר אירע פיגוע דקירה כפול בעיר העתיקה בירושלים, מחבל ערבי בן 19 דקר גבר כבן 50 סמוך לשער שכם בעיר, משם נמלט לכיוון רחוב דוד ברובע היהודי תוך ששוטרים מנהלים אחריו מרדף ודקר צעיר כבן 16 סמוך לבית כנסת החורבה. השוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל, הוא נוטרל, ולאחר מכן מת מפצעיו.

 

פיגוע דקירה כפול בעיר העתיקה בי-ם: שני פצועים אנוש ובינוני

שמותיהם לתפילה של הפצועים בפיגוע הדקירה הבוקר: האברך מחסידות ברסלב – גבריאל בן אינס. הבחור ישראל מאיר בן חווה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture