Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות התיקים ובג"ץ: נתניהו ימנה כבר מחר שר משפטים זמני

למרות שהודיע כי ימנה ממלאי מקום לבנט ושקד רק בשבוע הבא, בעקבות חוות דעת של יועמ"ש יאלץ ראש הממשלה למנות באופן מיידי ממלא מקום שר משפטים. הסיבות של היועמ"ש: החלטות בעניינו שמטופלות במשרד ומגבלת בג"ץ על מספר התיקים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשל שלושת כתבי האישום העומדים נגדו בכפוף לשימוע, ראש הממשלה נתניהו לא יוכל להחזיק בתיק המשפטים – גם לא באופן זמני, או למשך ימים בודדים בלבד. כך נקבע היום (שני) בתום התייעצויות ממושכות של בכירי משרד המשפטים עם משרד ראש הממשלה. כך דווח הערב ב'חדשות 13'

על פי הדיווח, נתניהו הבין כי שמירה על תיק המשפטים בידיו עלולה לסבך אותו הן מבחינה חוקית והן מבחינה ציבורית, ועל כן ימנה מחר שר משפטים זמני. ב'ווינט' דווח כי, עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהודיע לנתניהו כי לא יוכל להיות ממלא מקום שר המשפטים הן בגלל שהחלטות בענייני תיקיו מתקבלות בימים אלה במשרד זה, והן בשל המגבלה של בג"ץ על מספר התיקים שבהם יכול נתניהו להחזיק.

בתחילה הודיעו אמש בלשכת ראש הממשלה כי נתניהו ימנה ממלאי מקום ב-48 השעות הקרובות ו"אין לו שום כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו. רה"מ ידע מראש שהשר לוין לא מעוניין במילוי מקום. כל פרסום אחר בעניין מינוי השרים הוא ספוקלציה". מאוחר יותר הוציע דובר ראש הממשלה הודעה נוספת כי, "חלוקת התיקים תדחה לתחילת השבוע הבא היות ורה״מ מעוניין לשוחח בנושא עם עוד גורמים בקואליציה ובליכוד בימים הקרובים". כעת כנראה ההחלטה משתנה שוב, אך ייתכן כי נתניהו ימנה לממלא מקום לשבוע בלבד.

אתמול נמסר ממשרד המשפטים כי, "במענה לפניות כתבים, נבקש להבהיר כי לפי חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, אשר נמסרה לפני זמן קצר, מינויים של שרים חדשים בעת הזו הינו בהתאם להוראת סעיף 30(ד) לחוק יסוד: הממשלה, דהיינו, הממשלה יכולה למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים ללא צורך באישור הכנסת".

בעקבות כך הודיעו באיחוד מפלגות הימין כי הם דורשים את התיקים. "בהעדר בעיה משפטית ראש הממשלה צריך למנות עכשיו את הרב רפי ואותי לשרי המשפטים והחינוך ולהשאיר את התיקים האלה בציונות הדתית. ולא – אלקין, שהוא חבר טוב, לא מייצג הציונות הדתית. לציונות הדתית יש מפלגה אחת והיא צריכה להיות סביב שולחן הממשלה והקבינט", אמר סמוטריץ אמש.

ח״כ הרב תא״ל (מיל) רפי פרץ, יושב ראש הבית היהודי, הצטרף לדרישת עמיתו, "אני רוצה להודות בהערכה רבה לנפתלי ואיילת על עבודתם למען מערכת החינוך והמשפט. הציונות הדתית היא חלק בלתי נפרד מהממשלה, כעת צריך רוה"מ ‎למנות אותי ואת בצלאל לתיק המשפטים והחינוך בהם החזיק הבית היהודי בממשלה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול לשר החינוך נפתלי בנט ולשרת המשפטים איילת שקד כי הם מפוטרים מתפקידיהם בממשלה ובקבינט. לדבריו, השניים לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט לעוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור. במערכת הפוליטית מעריכים כי ייתכן והסיבה לפיטורי שקד ובנט, כיוון שביום שלישי יתכנס הקבינט ונתניהו חשש שינצלו את ההזדמנות כדי להתנגח בו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם שר חינוך??
לא פחות חשוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture