הלל מאיר ויונתן זינדל - פלאש 90

סמוטריץ VS נתניהו: "יכול לשכוח מהמשפטים"; "מכין אליבי לכישלון"

יו"ר האיחוד הלאומי הביע תמיכה במשפט העברי והתפרש כתומך במדינת הלכה, מה שהביא למתקפה של נתניהו ומקורביו "אחרי הדברים האלה נתניהו לא יאפשר לו לכהן כשר משפטים" • סמוטריץ לא נותר חייב: "נתניהו שומר את התיק בגלל החקירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאבק חריף ביממה האחרונה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ, מי שהיה מועמד לתפקיד שר המשפטים. סמוטריץ' התבטא כי, "למשפט העברי יש מקום של כבוד וצריך שיהיה לו מקום עוד יותר מכובד בשיטת המשפט של מדינת ישראל", בדברים שהתפרשו בתמיכתו במדינת הלכה אמר עוד כי, "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך זה שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה, כך צריך להיות, זאת מדינה יהודית".

"אתה שואל אותי כמה זמן זה ייקח? זה יקרה רק כאשר עם ישראל ירצה את זה, זה לא יקרה כאשר אני ארצה את זה, זה לא יקרה אפילו כשאתה תרצה, זה יקרה בעז"ה שעם ישראל ירצה. ואני מקווה ואתה יודע מה אני סמוך ובטוח שעם ישראל בעז"ה ירצה, הוא יראה כמה משפט התורה הוא משפט נכון וצודק ומוסרי והומאני", הוסיף סמוטריץ.

במענה זכה סמוטריץ למתקפה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, ומצדו של אביגדור ליברמן. "זה לא נער גבעות הזוי, זה מועמד רציני לשר המשפטים", אמר אתמול ליברמן על סמוטריץ'. "זו מדינת הלכה בהתגלמותה. אנחנו נמנע את זה, לא ניתן לזה יד. משפט עברי זה חלק חשוב וקריטי, אבל משפט ישראלי לא יכול להיות משפט התורה".

הדברים הביאו את ראש הממשלה לכתוב אתמול בטוויטר: "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה". אבל הדברים שלא נאמר מפורשות ורשמית על ידי נתניהו, נאמר על ידי "מקורבי נתניהו" שצוטטו ב'ידיעות אחרונות' אומרים כי, "סמוטריץ' יכול לשכוח עכשיו מתיק המשפטים. אחרי הדברים האלה נתניהו לא יאפשר לו לכהן כשר משפטים". סמוטריץ בחר בתגובה לנגח את נתניהו והוסיף מידה של ציניות, "נו באמת, כאילו שעד אתמול ביבי ממש רץ לתת לי את תיק המשפטים ולא נניח ל… שלי יחימוביץ'… רמת אמינות חאן אל אחמר".

מי שהיה הרבה פחות עדין ומשועשע הם מקורבי סמוטריץ' שצוטטו ב'ידיעות אחרונות'. "יישור הקו של נתניהו עם מתקפות השמאל נגד סמוטריץ' והיהדות נראים כמו הכנת האליבי שלו לכשלון בבחירות וניסיון להטיל את האחריות לכך על אחרים. טוב יעשה אם יתמקד בלנהל קמפיין טוב ולא מתנצל במקום לבגוד בשותפיו הטבעיים", אמרו בסביבתו של הח"כ.

עוד אמרו כי "תיק המשפטים הוא תיק מהותי למדיניות ימין. נתניהו רק מנצל את התבטאות של בצלאל על אהבת תורה ומסורת כדי להשאיר את התיק אצלו. נתניהו החליט מהיום הראשון לשמור את התיק הזה אצלו בשל תלותו האישית במערכת המשפט ואין לאמירות של סמוטריץ' אתמול שום קשר לכך. עכשיו, הוא מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה ונותן בהדרגה גט כריתות לכל השותפות הפוטנציאליות שלו למעט אולי שלי יחימוביץ' ואבי גבאי שעדיין מצפים לתיק המשפטים".

"נתניהו מכיר מצוין כבר ארבע שנים את ח"כ סמוטריץ' ואת עמדותיו והוא יודע מצויין שאין לו שום כוונה להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה. הוא גם יודע מצויין שקמפיין הדמוניזציה שעושים לו מאז אתמול, תוך הוצאת דבריו מהקשרם, נובע ממניעים אחרים בכלל. לא ברור איך אחרי זה הוא יגיד בקמפיין – 'נתניהו. ימין. אמין'", סיימו בסביבתו של הח"כ הבכיר את המתקפה על ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך בדיוק זה מסתדר עם זה שביבי שביבי עובר תהליך אמוני עמוק?…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture