בית הנשיא. צילום: ויקיפדיה

אחרי מחלה קשה: רעיית הנשיא נפטרה מסיבוך רפואי בלב

בית הנשיא הודיע באופן רשמי על פטירתה של נחמה ריבלין ז"ל, בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. היא עברה השתלת ריאה לפני כשלושה חודשים, ניתוח לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הנשיא הודיע באופן רשמי על פטירתה של נחמה ריבלין ז"ל, רעייתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הבוקר בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בת 73 הייתה במותה, ערב יום הולדתה ה-74.

בהודעת בית הנשיא פירטו את מצבה הרפואי בתקופה האחרונה: "נחמה עברה השתלת ריאה לפני כשלושה חודשים, ביום שני, ד' באדר ב' תשע"ט, 11 במרץ 2019, ניתוח לו נזקקה בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות". עוד הוסיפה כי, "נשיא המדינה ובני המשפחה מבקשים להודות לצוות בית החולים בילינסון כולו, על הטיפול המסור, הרגיש והמקצועי לו זכתה במהלך החודשים האחרונים, לילות כימים, בלב רחב ובמאור פנים".

עוד הוסיפו כי, "תודת המשפחה שלוחה גם למשפחת חלבלי אשר תרמה לנחמה את ריאתו של בנם יאיר ז״ל על אצילותם מעוררת ההשראה ועל המעשה המופלא שעשו".

מבית החולים נמסר כי, "שלושה חודשים לאחר השתלת הריאה נפטרה הבוקר גב נחמה רבלין. לצערנו כל מאמצי הרופאים לייצב אותה לאורך זמן בתהליך השיקום המורכב שעברה לאחר ההשתלה, לא צלחו .הצוותים הרפואיים של מערך לב חזה, ריאות , קרדיולוגיה וטיפול נמרץ לא משו ממיטתה של גב רבלין בכל התקופה וטיפלו באישה מופלאה זו במסירות ומקצועיות".

"זהו יום עצוב עבור כולנו במרכז הרפואי, וצוות בית החולים אבל ומרכין ראש. אנו מחבקים את המשפחה ושולחים את תנחומינו לנשיא המדינה, ילדיה, נכדיה ובני משפחתה של נחמה. אנו מחזקים את ידי המשפחה בשעות קשות אלו. משפחה אצילית שתמכה ועטפה את גב ׳ רבלין בתקופת אישפוזה הממושכת. יהי זיכרה ברוך", לשון הודעת בית החולים בלינסון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי, "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז״ל. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".

יו"ר כחול לבן חבר הכנסת רא"ל (מיל') בנימין גנץ מסר כי, "עם לכתה לעולמה של אשת הנשיא, הגברת נחמה ריבלין ז"ל, סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה היתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה. יהי זכרה ברוך".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "‫בשמי ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים, אני משתתף בצערם העמוק של חברי נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחתו.‬ ‫באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו: "במהלך התקופה האחרונה נשאנו תפילות רבות לרפואתה של מרת נחמה ריבלין ז״ל וייחלנו שתשוב לאיתנה, הבוקר התקבלה לצערינו הידיעה המרה על פטירתה. נחמה זכרונה לברכה הייתה אשת חיל אשר ליוותה את בעלה שנים רבות בעשייתו הציבורית הענפה במסירות אין קץ, בענווה ובצניעות. בשמי ובשם כל עם ישראל אני רוצה לשלוח תנחומים מעומק הלב לנשיא המדינה מר ראובן ריבלין ולכל משפחתו הנכבדה. מי יתן ובבנין ציון ננוחם ולא תדעו עוד צער".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture