סמוטריץ: "אוותר על מקומי למען איחוד כל המפלגות שמימין לליכוד"

יו"ר האיחוד הלאומי מהצהיר כי "אני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח. אעשה זאת שוב ושוב כדי שהציונות הדתית וכל מי שנמצא מימין לליכוד ילכו ביחד, בפתק אחד" • בבית היהודי ביטלו את הפריימריז

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ קורא לאיחוד כלל המפלגות מימין לליכוד ומהצהיר כי הוא מכוון לוותר לשם כך על מקומו ברשימה ועל התפקיד המגיע לו: "אני מודיע כאן שאני הראשון לוותר על המקום או התפקיד כדי שההליכה המשותפת הזו תצליח. עשיתי את זה כשוויתרתי לידידי ושותפי הרב רפי פרץ על המקום הראשון בבחירות האחרונות, כבר בפגישה הראשונה שלנו אחרי שהוא נבחר לעמוד בראש הבית היהודי".

"עשיתי את זה שוב בימים האחרונים כשויתרתי על תיק החינוך כדי לשמור על האחדות בינינו ולמרות שזה תיק חשוב מאוד ושעל פי ההסכם בינינו יכולתי לבחור אותו אחרי שנתניהו נתן את תיק המשפטים למישהו אחר, ואעשה זאת שוב ושוב בשמחה רבה כדי שהציונות הדתית וכל מי שנמצא מימין לליכוד ילכו ביחד, בפתק אחד, יביאו כח פוליטי גדול וביחד נוכל לקדם את כל מה שחשוב לנו, ובכלל זה את הריבונות", אמר סמוטריץ בכנס 'ריבונות הנוער'.

לדבריו, "בשבועות האחרונים, במסגרת המשא ומתן שניהלנו מול הליכוד ראינו כמה חשוב שמימין לליכוד תהיה מפלגה גדולה וחזקה שתוודא שלא יהיו נסיגות, שההשתלטות הערבית על שטחי סי תיפסק, שהבניה בירושלים וביהודה ושומרון תתחדש ללא הגבלות, שהמנהל האזרחי ייסגר, ושהריבונות הישראלית תוחל ביהודה ושומרון. לכל אלה הליכוד סרב להתחייב בהסכם הקואליציוני. גם על שמירת הזהות היהודית של המדינה, לחיזוק מוסד המשפחה, ועוד ועוד היו לנו ויכוחים נוקבים".

"מול המטרות האדירות האלה המחלוקות בינינו, הזרמים והגוונים השונים של הציונות הדתית, הן שוליות. אני לא אומר שהן לא חשובות. אנחנו ציבור אידיאולוגי ובין אנשים אידיאולוגים ישנן מחלוקות ואפשר וצריך לנהל אותן בכבוד ובהנחה שאלו ואלו דברי אלוקים חיים. אבל המכנה המשותף, ובעיקר האחריות הכבדה שמוטלת על הכתפיים שלנו, מחייבים אותנו להתרכז במשותף ולהתאחד. להשאיר מאחור משקעי עבר ומחלוקות, להתגבר על אגו, ואפילו על אגו שהוא לשם שמים, וללכת ביחד", אמר סמוטריץ.

בתוך כך, בישיבת סיעת הבית היהודי שהתקיימה היום אימצו חברי הסיעה את החלטת מזכירות המפלגה שמקבעת את הרשימה שנבחרה על ידי המועצה הציבורית ומרכז המפלגה לבחירות לכנסת ה-21, באופן שהרכב הרשימה יישאר זהה גם בבחירות לכנסת ה-22. "מתוך ראיה ממלכתית, המייצגת את עמדתה הבסיסית של הציונות הדתית, יפעלו יו"ר המפלגה, ח"כ הרב רפי פרץ, וחברי הסיעה ככל יכולתם, בכדי להגיע לרשימה מאוחדת ורחבה ככל שניתן על מנת שכל בני ובנות הציונות הדתית יוכלו למצוא בה את מקומם. חברי הסיעה קוראים לחברי וחברות המרכז, להצביע בשבוע הבא, פה אחד, בעד ההצעה כאמור ובכך יוכלו להתקדם ולפעול במהירות האפשרית לחיבורים נוספים", נמסר מהמפלגה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture