"המוצב הצבאי" שהותקף אמש

ההבנה בין ישראל לחמאס: רקטה – תקיפת מוצב ריק, וחוזר חלילה / פרשנות

הנס בשדרות: ראש הישיבה התקשר לח"כ גפני להודות על המיגון שהציל חיים • צבי יחזקלי: "ההסכם החלקי עם חמאס מציב את ישראל על סף הסלמה תמידי" • דיווח: ישראל הבטיחה לחמאס שתעביר את הכסף הקטארי בשבוע הבא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההערכה בישראל היא כי ארגון הטרור חמאס עומד או איפשר את שיגור הרקטות אמש וביום רביעי בלילה לעבר ישראל, מתוך כוונה להלחיץ את ישראל להתקדם לקראת ההסדרה ולהמשיך להעביר את הכסף הקטארי. נראה כי ההבנה הלא רשמית (והלא ראויה) בין הצדדים נמשכת, משגרים רקטה אחת, ישראל תוקפת מוצבים ריקים, וחוזר חלילה.

ביום רביעי עשתה מערכת כיפת ברזל את חלקה בהסכם ודאגה ליירט את הרקטה, כשהיא מונעת פגיעה בנפש וברכוש, מה שאיפשר את התגובה המינורית של צה"ל. אתמול המערכת פישלה וכמעט איימה לפתוח עוד "סבב", אך בחסדי שמים נמנע אסון מאחר ותלמידי הישיבה יצאו לחופשת השבת ושלושת התלמידים שנותרו פעלו כראוי. כך שההסכם הלא כתוב בין מדינת ישראל לארגון הטרור החמאסי ימשיך במתכונתו, כי מה זה כבר קצת נזק למבנה הישיבה שרק לאחרונה הפך לממוגן.

 

בתגובה לירי לשדרות: צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה

 

ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל מיהר הבוקר להתקשר ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שהיה בין אלה שעמדו מאחורי העברת התקציב למיגון הישיבות בדרום. "ההתעקשות והדאגה שלך להשיג תקציב למיגון מוסדות בשדרות היא שעמדה לנו הלילה. לא רוצה לחשוב מה היה קורה פה חלילה אם היינו נשארים בקראוונים. יש לנו הכרת הטוב גדולה אליך", אמר לגפני

מסתבר שהלחץ הרקטי עבד, עיתון 'אל אחבאר' הלבנוני טוען כי ממשלת ישראל העבירה מסר לפלגים הפלסטינים ברצועת עזה דרך קטאר, מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, לפיו היא מחויבת ליישום הבנות הרגיעה, כולל הכנסת הכספים הקטאריים לרצועה ופתיחה מחדש של הים לדייגים עד לסוף השבוע הבא. עוד לטענת העיתון, הפלגים הסכימו לרגיעה וההפגנות היום על גדר הרצועה צפויות להיות "שקטות".

 

הסלמה בדרום: רקטה פגעה בבניין ישיבה בשדרות – אין נפגעים

 

פרשן 'חדשות 13' צבי יחזקלי מסביר את המצב כך: "ירי הרקטה לעבר ישראל הוא סממן לשאיפות חמאס להגדיל את סכומי הכסף הקטארי שנכנסים לרצועת עזה. כשבמקביל, הפרחת בלוני הנפץ לעבר יישובי עוטף עזה השבוע, מסמנת את התקרבותו של סבב הסלמה נוסף. ישראל נמצאת בימים אלו במצב של סף הסלמה תמידי מול חמאס, וזאת בשל ההסכם הבעייתי שהושג מול הארגון. בהסכם הפסקת האש אמנם סוכם מה ייתן כל אחד מהצדדים בתמורה לרגיעה, אך לא סוכמו הקצב והכמות. בשל כך, ישראל אינה יכולה "לחנך" את חמאס לעמוד בהסכם".

אמיר בוחבוט, פרשן 'וואלה' מסביר את המצב בכך שראשי ארגון הטרור חמאס בנו על כך שלאחר הרכבת הממשלה בישראל יתקדמו משמעותית במהלכי ההסדרה וזרם הכסף הקטארי יגדל, אך ליברמן טרף את הקלפים והוביל אותם לעוד 4 חודשי המתנה לא רצויים. כעת מנסים הטרוריסטים ללחוץ את נתניהו להסדרה למרות הוא נמצא במערכת בחירות.

"הם היו מאוד רוצים להפעיל מנופי לחץ כבדים על ישראל כדי לקבל תשומת לב שהזירה הצפונית מבעבעת ובגדה המערבית לא פחות מתוח, אך מנגד חוששים מאוד שהתקופה הזו תנוצל על ידי הממשלה הזמנית לתגובות אימפולסיביות שיגררו אחריהן מכות כואבות. ראשי חמאס מעוניינים בשלב הזה שהכסף הקטארי יעבור לעזה, ואחר כך הם יחשבו כיצד לתמרן. אבל זו המטרה כרגע. כסף שהוא באמת אוויר לנשימה מבחינתם", כותב בוחבוט.

עוד הוא מוסיף כי, "בסיטואציה שנוצרה הם מתנהלים ברגישות ומשחקים על חלקים קטנים של המגרש: בלוני הצתה, בלוני נפץ, התגרויות על הגדר, שיגורי רקטות, והיום כמו כמעט כל יום שישי הפגנת מבחן אלימה. מאמץ של חמאס לשמר את עצמם בסדר היום הציבורי האזורי ולהשפיע עליו. לדחוף את ממשלת ישראל לפעולה חיובית מבחינתם. אם צה"ל יצליח להכיל אותה ללא הרוגים, תעבור השבת בשקט. אם יהיו הרוגים, עשויים הפלגים להגיב בירי רקטות נוסף או בצליפה".

 

"קרה נס, הרקטה פגעה שישה מטרים משלושת התלמידים שהיו בישיבה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture