Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ: "איראן אחראית לתקיפת המכליות במפרץ הפרסי"

בריאיון לרשת "פוקס" נשיא ארה"ב הפנה אצבע מאשימה לעבר טהרן בעקבות התקרית במפרץ עומאן ואמר שהתיעוד שפרסם צבא ארה"ב מוכיח את אשמתה. כשנשאל כיצד בכוונתו לבלום את טהרן, טראמפ השיב: "עוד נראה מה יקרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (שישי) למתקפה על שתי מכליות הנפט אתמול במפרץ עומאן. "התמונות מוכיחות כי איראן אחראית", אמר הנשיא האמריקני על רקע התיעוד שהציג צבא ארה"ב. טראמפ נשאל כיצד הוא צפוי למנוע תקריות נוספות עם טהראן והשיב כי "נראה מה עוד יקרה".

הנשיא אמר כי "איראן אחראית למתקפה, אני מניח שהם לא רצו להשאיר ראיות מאחור". על החזרה לשיחות עם איראן אמר כי "אנחנו רוצים שהיא תחזור למשא ומתן, לא נאפשר לה להשיג נשק גרעיני". הוא הוסיף כי לא נאפשר את סגירת מפרץ עומאן ואם זה יקרה, זה לא יימשך זמן רב".

בריאיון לרשת 'פוקס ניוז' לרגל יום הולדתו ה-73, כינה טראמפ את איראן "מדינת טרור", והכריז כי פעולותיה, שלטענת ממשלו נובעות מניסיון לשבש את תעבורת הנפט בנתיב הימי החשוב לתעשייה העולמית, לא יצליחו. הוא הבהיר כי מצר הורמוז, שאליו מוביל מפרץ עומאן, לא ייסגר – ואם כן אז "לא להרבה זמן".

הוא נשאל כיצד בכוונתו להגיב למתקפה, כחודש אחרי מתקפה דומה נגד ארבע מכליות נפט באותו אזור, ואילו צעדים הוא ינקוט כדי למנוע מתקפות כאלו בעתיד. "אנחנו הולכים לראות", ענה הנשיא בהתחמקות. הוא הזכיר את הסנקציות "הקשוחות מאוד" שהטיל על איראן, ואשר פגעו קשות בכלכלתה.

 

דיווח בלבנון: שתי מכליות נפט הותקפו במפרץ סמוך לעומאן

 

מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו אמר אמש כי וושינגטון מעריכה כי איראן עומדת מאחורי המתקפה על שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן. "הממשל האמריקני מעריך כי הרפובליקה האסלאמית של איראן אחראית למתקפה על המכליות במפרץ עומאן", אמר פומפאו. בבית הלבן מסרו כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן בפרטי המתקפה.

בשיחה עם כתבים בבית הלבן פומפאו אמר כי ההערכה הזאת מתבססת על מידע מודיעיני, סוגי הנשק שבהם נעשה שימוש ורמת התחכום הגבוהה של התקיפות. לדבריו, ההערכה מתבססת גם על העובדה שלאף ארגון שמסונף לאיראן אין את המשאבים או היכולות לבצע מתקפה כזאת.

מזכיר המדימה המריקני תקף את משטר האייתולות ואמר כי, "איראן פועלת לשבש את תנועת הנפט דרך מיצר הורמוז. המתקפות ללא פרובוקציה של איראן הן במסגרת קמפיין להסלמת המתיחות והנחיתי את שגריר ארה"ב לאו"ם להעלות את הנושא האיראני בפני מועצת הביטחון של האו"ם".

כמה שעות לאחר הצהרת פומפאו, פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית פרסם תיעוד שבו נראים, לדבריו, אנשי משמרות המהפכה של איראן מפרקים מוקש שלא התפוצץ מאחת המכליות שהותקפו אתמול במפרץ עומאן שליד מצר הורמוז. ביל אורבן, דובר הצי הימי האמריקני, אמר בהצהרה כי "בשעה 16:10 בשעון המקומי, ניתן לראות כוח על סירת פטרול של משמרות המהפכה ניגש לספינה 'קוקוקה קורייג'ס', כמאה ק"מ מהנסיכות אל-פוג'ירה שבאיחוד האמירויות הערביות, כשהוא מסיר את המוקש שלא התפוצץ".

הדובר האמריקני הוסיף כי, "ארצות הברית והקהילה הבינלאומית מוכנות להגן על האינטרסים המשותפים, וביניהם גם חופש הניווט", אמר אורבן. "לארצות הברית אין שום עניין בעימות חדש במזרח התיכון. עם זאת, נגן על האינטרסים שלנו". עוד נמסר כי כי משחתת הצי האמריקני USS מייסון עושה את דרכה לעבר זירת תקיפת שתי המכליות.

 

גורמים אמריקנים: "סבירות גבוהה שאיראן אחראית לתקיפת המכליות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture