איגוד הטייסים מתריע על הפרעות ושיבושים בקליטת ה-GPS במרחב האווירי של ישראל בסביבות נתב"ג, המסכן את המטוסים בהמראות ונחיתות. בחברת אל על מדגישים כי הדבר מהווה איום בטיחותי לכלל המפעילים האוויריים, כולל חברות זרות

איגוד הטייסים בישראל וחברות תעופה נוספות זועמים על התנהלות רשות שדות התעופה בניהול המרחב האווירי בנמל התעופה בן גוריון וטוענים לליקוי בטיחות חמור במרחב האווירי. בימים האחרונים הם שלחו מכתב ובו הם התריעו כי ההתנהלות מסכנת את בטיחות הטיסות מהשדה ואליו. כך על פי דיווח בכאן 11.

מקור הליקוי לטענתם, הפרעות ושיבושים בקליטת GPS במרחב האווירי מה שיכול לגרום לתקלות ואסונות תעופה בעת נחיתות והמראות. למרות זאת, הם טוענים כי הרשות ממשיכה להסתמך על הלוויינים לצורך נחיתות והמראות על אף האפשרות להשתמש באמצעי נחיתה מדויקים יותר ככל הנראה בעקבות שיקולים מבצעיים ומגבלות סביבה.

בנוסף דווח בכאן 11, כי לטענת הטייסים שיבושי ה־GPS אינם מדווחים בזמן אמת כנדרש על פי חוקי התעופה וכתוצאה מכך "מתקבלות התראות שווא וסטיות מנתיבי הטיסה במרחב". גם חברת אל על מודעת לליקוי הבטיחות וביקשה מרשות שדות התעופה לגבש פתרון מיידי לבעיה הייחודית בסביבת נתב"ג שלטענתם "מהווה איום בטיחותי לכלל המפעילים האוויריים, כולל לחברות הזרות".

מרשות שדות התעופה נמסר: "בשבועיים האחרונים קיימים שיבושים בקליטת ה – GPS במרחב נמל התעופה בן גוריון. השיבוש אינו מסכן את בטיחות המטוסים או הטיסה. נמל התעופה בן גוריון מצוייד במכשור בטיחותי תעופתי מהמשוכללים בעולם בתחום התעופה".

"בנתיבי הטיסה ובנתיבי הנחיתה וההמראה יש חלופות טכנולוגיות מבצעיות שאינן מצריכות קליטת GPS ומגדל הפיקוח מנחה את המטוסים לחלופות אלו בעת הצורך".

"בנוסף פקחי הטיסה עוקבים אחרי כל מטוס ממריא ונוחת על מסך המכ"ם ומוודאים שאינו סוטה מנתיבו ומהגובה הנדרש".