צילום: פלאש 90

הפלסטינים חוגגים: "הכשלנו את הקנוניות של וושינגטון"

הרשות הפלסטינית הגיבה להיעדרויות הצפויות מהסדנה הכלכלית של ארצות הברית בבחריין: "העמדה הנחושה שלנו שמרה על ירושלים, וושינגטון לא יכולה להשיג שום דבר לבד". דוברו של אבו מאזן: "המנהיגות שלנו תכשיל כל פגישה או ועידה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברשות הפלסטינים חוגגים היום את הודעת ארצות הברית כי ישראל לא תוזמן לוועידה הכלכלית בבחריין, לאחר שהפלסטינים החליטו להחרים את הכינוס. הפלסטינים גם מציניים בסיפוק את העובדה שגם מדינות אירופה מתכוונות לשלוח לוועידה נציגויות בדרגים זוטרים, כך שלמעט מדינות ערב המיודדות עם ארצות הברית, לא צפויה השתתפות בין לאומית משמעותית בכינוס.

נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, הצהיר היום כי, "העמדה והנחישות הפלסטינית והקונצנזוס הבינלאומי שימרו את ירושלים, הקדושה והישות הפלסטינית". בהודעה לתקשורת שפרסם הבהיר הדובר: "כל פגישה בבחריין או בכל מקום אחר, שנערכת ללא ההנהגה הפלסטינית הלגיטימית, מוכיחה שוושינגטון לא יכולה להצליח ולא תצליח להשיג דבר לבדה ובכוחות עצמה".

אבו רודיינה, מסר כי "העמדה הלאומית הכשילה את כל הקנוניות ואילו וושינגטון לא יכלה לעשות דבר". הוא הוסיף כי עמדת היו"ר אבו מאזן והמנהיגות הפלשתינית נותרה קבועה ובראשה ירושלים והאסירים והזהות הפלשתינית. אלה יכשילו כל קנוניה או סדנה או מפגש. רודיינה סיים באומרו כי העניין הוא שיו"ר הרשות, העם הפלשתיני והעמדה המדינית – עומדים בבסיס כל הסדר או שלום צודק שעומד על הקונצנזוס הלאומי והבינלאומי. "עמדת עמנו ברורה וקבועה ותנצח כל קונספירציה", סיכם.

בתוך כך, רשת 'אל קודס' הפלסטינית דיווחה כי האלוף במילואים, יואב (פולי) מרדכי, שכיהן כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, הסכים להשתתף בסדנה הכלכלית בבחריין בהזמנת ארצות הברית. יש לציין כי מתנהלים מגעים לזימון מתאם פעולות הממשלה בשטחים הנוכחי, אלוף כמיל אבו רוקון, כנציג ישראלי בוועידה הכלכלית בבחריין.

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס הלילה בכינוס סגור בניו יורק להחלטת הבית הלבן לא להזמין נציגים רשמיים מישראל לוועידה הכלכלית בבחריין. "אמנם ישראל לא תשתתף בועידה בחריין, אך אנשי עסקים ישראלים שיוכלו לתרום לשיח יוזמנו", אמר גרינבלט בכינוס.

בהקלטות מהכינוס שפורסמו ב'כאן חדשות', נשמע גרינבליט מסביר כי הוחלט שלא להזמין נציגים רשמיים ישראלים משום שהפלסטינים החליטו להחרים את הוועידה: "לא רצינו שהאירוע יהיה אירוע פוליטי". לדבריו, "אם הרשויות הפלסטיניות היו משתתפות, אז כמובן היינו מזמינים גם את ישראל".

על מהות הוועידה אמר הבכיר האמריקני כי "אנחנו לא הולכים לבקש בשלב הזה התחייבות להעביר כספים, אלא רעיונות ופידבק עליהם. מצד שני זה לא יהיה פוטו אופ, זה יהיה יותר מזה". בנוסף, אמר כי ההנהגה הפלסטינית פועלת לא רק להחרים אלא גם "להשחיר את הסדנה בבחריין ולעודד חרם נגד הועידה. איך זה עוזר לפלסטינים? זה נורא לפלסטינים", אמר גרינבלט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture