צילום: חיים צח / לע"מ

בולטון לנתניהו: "איראן אינה שוחרת שלום, הצבא שלנו מוכן לפעול"

לקראת פסגת ביטחון משולשת בין נציגי ארה"ב, רוסיה וישראל, יהועצץ לביטחון הלאומי של ארצות הברית נפגש עם ראש הממשלה ודן עימו על הסוגיה האיראנית. נתניהו: "מי שאומר שרק לאחרונה החלה התוקפנות של איראן - חי בממד אחר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בצל המתיחות עם איראן והסדנה הכלכלית של ארה"ב בבחריין, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, בלשכת רה"מ בירושלים. פגישתם של השניים מתקיימת ברקע המתיחות מול איראן לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה על תקיפת יעדים איראניים בתגובה להפלת מל"ט, אך חזר בו.

בולטון התייחס לראשונה למתיחות במפרץ הפרסי ואמר כי, "איראן, וכל מדינה עוינת אחרת, לא יכולה לראות בארצות הברית מדינה חלשה. כפי שהנשיא אמר ביום שישי – הצבא שלנו מוכן לפעולה. אל תבלבלו זהירות עם חולשה. הטלנו סנקציות אתמול בלילה – ובקרוב, אני מקווה, יגיעו חדשות. לאיראן לא יהיה נשק גרעיני אף פעם. לא נגד ארה"ב – ולא נגד העולם".

נתניהו אמר בפתח הפגישה: "ג'ון, זה נפלא לראותך שוב בישראל. אתה ידיד גדול של ישראל וידיד אישי שלי זה שנים רבות, כמו גם אחד מהתומכים הגדולים של הברית בין ארה"ב וישראל. הברית הזאת נמצאת בשיא של כל הזמנים והגיעה לגבהים חסרי תקדים תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ. אין לאמריקה ידידה גדולה יותר מישראל ולישראל אין ידידה ובת ברית גדולה יותר מארה"ב".

"ביקורך הוא הזדמנות לחזק את הברית הזאת אף יותר, כמו גם לדון בדרך הטובה ביותר להתמודד עם האתגרים העצומים עימם אנו מתמודדים יחד במזה"ת, בייחוד בשעה רגישה זו. כפי שאתה יודע, איראן מנהלת זה זמן רב קמפיין של תוקפנות וטרור ברחבי האזור – בעיראק, סוריה, לבנון, תימן ועוד מקומות. כשהסנקציות נגד איראן הוסרו לפני מספר שנים כחלק מעסקת הגרעין ועשרות מיליארדי דולרים החלו לזרום לתוך הכספות האיראניות, התוקפנות של איראן גדלה באופן דרמטי".


בולטון ונתניהו. צילום: חיים צח / לע"מ

"אני רוצה להצהיר זאת מפורשות – תומכי הסכם הגרעין טענו שהזרמת כמויות עצומות של מזומנים לכלכלה האיראנית תוביל להתמתנותה של איראן. הם טענו שאיראן תתחיל למקד את מאמציה פנימה ותתחיל לפעול לבניית האומה. אך למעשה קרה בדיוק ההפך. איראן השתמשה באותם מאות מיליוני דולרים למימון בנייתה של אימפריה, לא של אומה. מדובר למעשה ברמיסה והשתלטות על מדינה אחר מדינה במזרח התיכון. אלה שטוענים שהתוקפנות האיראנית החלה רק אחרי הצעדים האחרונים לא חיים על כדור הארץ. זהו שקר מוחלט".

"אנחנו בישראל ראינו את התוקפנות האיראנית במאמציה הגוברים של איראן להקים בסיסים צבאיים בסוריה, במאמציה הגוברים לספק נשק מתוחכם לחיזבאללה ובתמיכתה הכספית הגוברת בשלוחות טרור כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. את העלייה הזאת, שהתחוללה מיד אחרי העסקה עם הסרת הסנקציות, אנחנו בישראל ראינו מיד בפיצוץ של טרור ותוקפנות. שכנותינו הערביות ראו בדיוק את אותו הדבר. הן ראו את התוקפנות האיראנית ואת תמיכתה המוגברת של איראן בארגוני טרור שמאיימים עליהן, החל מהמיליציות השיעיות בעיראק וכלה בח'ותים בתימן".

הפגישה מתקיימת יום לפני פסגת ראשי המועצות לביטחון לאומי מישראל, ארצות הברית ורוסיה שתעסוק בכלל הסוגיות האזוריות ובעיקר בהתבססות האיראנית בסוריה. רוסיה מעונינת לקבל הכרה אמריקנית בהמשך שלטון אסד בסוריה ואילו ישראל, בגיבוי ארצות הברית, דורשת את הרחקת הכוחות האיראנים מסוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture