ביטול הבחירות, ליברמן, נתניהו והקמפיין: ח"כ מיכאל מלכיאלי בראיון ל-JDN • צפו

ח"כ מיכאל מלכיאלי מ'ש"ס' בראיון מיוחד ל'חדשות JDN' • על האפשרות לביטול הבחירות: "אם זה יצליח, זה מצוין" • מחיובים לנתניהו: "רוצים להמשיך את השותפות הזאת" • ליברמן: "היה שותף מלא לציבור הדתי והחרדי, שס ויהדות התורה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ מיכאל מלכיאלי מ'ש"ס', הידוע כמקורב ליו"ר הסיעה ומעורב במהלכי התנועה, התייחס היום בראיון ל'חדשות JDN' לאפשרות לביטול הבחירות והביע תמיכה במהלך: "הבחירות האלה מיותרות, בזבוז כסף שאין לו שום מטרה, במאות מיליונים האלה היינו יכולים לשפר את מערכת הבריאות, החינוך, רשויות בפריפריה, יש הרבה מה לעשות. אם זה יצליח, וכמובן נוכל לקיים קואליציה של גוש ימין ודתיים, זה מצוין".

עם זאת, הביע פקפוק בסיכוי המהלך, "שמעתי הבוקר את בכירי הליכוד שלא מאמינים בזה ואומרים שזה ספין, אחד אומר שזה ספין של כחול לבן, אחד אומר שזה של הליכוד, אני לא יודע מה ההיתכנות של זה". לדבריו שמע על היוזמה בתקשורת, "אני לא יודע כמה יש לזה היתכנות, הבנתי שצריכים שמונים מנדטים, אני לא רואה איך מצליחים להגיע לשמונים מנדטים בעניין הזה, לכן זה נשמע לי… אני לא יודע, אני לא מעורב, רק אני שמעתי בכירים בליכוד שטוענים שזה ספין, אז מה צריך להתייחס לזה".

בראיון חזר על מחויבות מפלגתו לראש הממשלה, "שס רואה בנתניהו המועמד היחיד להנהיג בעת הזאת את מדינת ישראל, תמליץ עליו, שס היא מפלגה שמה שהיא מתחייבת לבוחרים, היא גם משתדלת לקיים וליישם. צריך לזכור, ברבע לעשר, רבע שעה לפני סגירת הקלפיות, אריה דרעי דיבר עם נתניהו ואמר לו: אני לא יודע מה התוצאות, אני יודע ששס תתמוך בך אצל הנשיא להרכיב את הקואליציה".

"כולם מדברים על סיטואציות כאלה ואחרות, אנחנו לא רואים את כחול לבן, לא משתנים, לא פתאום מאהבתנו מנסים לשנות, הכל כי הם מבינים כי אין להם שום אפשרות להקים קואליציה, אנחנו לא משחקים במגרש הזה, אנחנו יודעים עם מי עבדנו ביושרה בשנים האחרונות ורוצים להמשיך את השותפות הזאת".

למה לא לשחק במגרש הזה, החרדים מובנים מאליו, אולי זה טעות, למה לא לשחק אותה קשים להשגה?

"אף אחד היום בכנסת לא מנוסה במשא ומתן כמו אריה דרעי, אני לא חושב שיש אחד היום בבניין שעשה כל כך הרבה משאים ומתנים מוצלחים כמוהו, אז שאף אחד לא ילמד אותו איך מנהלים משא ומתן", משיב מלכיאלי ומפרגן לבוס. עוד הוא מוסיף, "נכון, יכול להיות שאם נשחק אותה קשוחים וניסע לווינה להיעלם לאיזה שבוע, אז נרוויח עוד משהו, אבל יש גם נאמנות למצביעים שלך, אנחנו אמרנו למצביעים שלנו שאנחנו נתמוך בנתניהו, אז אין משחקים. ליברמן אמר א' ואנחנו יודעים מה קרה, אנחנו לא מרשים לעצמנו לומר למצביעים שלנו א' ולעשות ב'".

"ליברמן היה שותף מלא לציבור הדתי והחרדי". צילום: יעקב כהן, פלאש 90

מלכיאלי שב והבהיר כי המפלגות החרדיות פוסלות ישיבה עתידית בממשלה עם יאיר לפיד, "אנחנו לא יושבים עם בן אדם שרוצה לכלות את מה שחשוב לנו, אלא אם כן הוא פתאום יחוזר בתשובה, אבל האג'נדה שלו היא נגדנו, אי אפשר ללכת ביחד". מנגד, מליכאלי מסרב לפסול ישיבה עתידית בממשלה עם ליברמן, "אנחנו יושבים עם גוש הימין, מה שקרה זה שבעבר היה ברור מי שייך לגוש ומי לא, כרגע השאיפה זה להגיע ל61-62 חברי כנסת בלי ליברמן".

אם זה לא יקרה?

"אין סיבה שזה לא יקרה, מכמה סיבות. אחד, היינו שישים בלעדיו, והיו שבעה מנדטים שהלכו לאיבוד, אין סיבה שמתוך השבעה האלו לא יהיה לפחות אחד שיחזור לגוש ולא נפספס, מספרית. שתיים, אני גם משוכנע שהרבה מצביעי ישראל ביתנו יעשו חושבים פעם נוספת, האם חשוב להם גוש ימין או לא", אמר, אך לא פסל.

עוד הוסיף לגבי השותף לשעבר, "ליברמן היה שותף מלא לציבור הדתי והחרדי, שס ויהדות התורה. לא רק ברשויות, בחוקים, בהעברות כספים, מעולם לא היה, הוא לא היה חבר כנסת בשס, אבל מפלגת ישראל ביתנו, איווט ליברמן, היה שותף פעיל בפעילות של המפלגות החרדיות. מה זה פורקה החבילה? אדם שהגיע בשבת קודם למקום ועשה חילול ה' כזה גדול, הלך בכל במה אפשרית ודיבר עלינו, צריך להבין, הכל דברים שלא היו ולא נבראו, זה לא שהוא מגלה דבר סודי שהחבאנו או שבא הגאון הגדול והביא רעיונות, ממש לא, מסיט בדברים שלא היו ולא נבראו, אז מה? שותפות עם דבר כזה?"

עם זאת, מלכיאלי דחה את הטענה כי משה ליאון היה מועמד של ישראל ביתנו לראשות העיר ירושלים, "משה ליאון ראש עירייה מצוין, דתי, מסורתי, שהרב עובדיה כבר ראה בו ראש עיריית ירושלים, ליברמן לא הכתיב. היו שיתופי פעולה, אי אפשר להתעלם מזה, נכון, הסיפור של מה שהיה באשדוד היה הצהרת כוונות מבחינתו למה שקורה היום".

ניתן לראות שחבר הכנסת כבר ערוך לבחירות ומבהיר את מסרי המפלגה שצפויים בקמפיין הבחירות הקרוב: "אף אחד לא קורא לשס לקואליציה כי אוהבים את שס, אלא כי צריכים אותה. אנחנו באים ואומרים לציבור, אם שס הייתה עוד מנדט אחד, היום היה קואליציה, היום היינו במשרדים, היום יכולנו לעשות פעולות שקשורות לציבור שלנו, הכל קרה כי היה חסר מנדט אחד, זה כמה אלפי קולות. זאת אומרת, שבסופו של דבר, אנחנו לא עושים עכשיו חשבונות אם יהיה אחדות ואם כן מי ישלם, אנחנו כרגע באים לציבור ואומרים: תראו, אם אנחנו נהיה חזקים, יצטרכו אותנו, אם נהיה חלשים, בכל מקרה יזלזלו בנו".

עוד מספר מלכיאלי על הקמפיין הצפוי, "אנחנו בימים האלה מקימים את המטות שלנו בכל הארץ, עוברים עיר עיר, מחברים קהלים חדשים, אנחנו מגיעים היום בלי מה שהיה פעם שעברה להסביר, 'כן אחוז החסימה או לא אחוז חסימה או חמש או שש', אנחנו לא נמצאים במקום הזה, כולם ראו שמה שאמרנו ששס חזקה, צדקנו. כיום, אין לנו מתחרה בשוק הספרדי, המזרחי, החברתי, אנחנו שחקנים בודדים במגרש הזה וטוב שככה. אין ספק שהנתונים האלה יביאו לנו נתונים טובים בבחירות הבאות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture