צילום: יעקב סער / לע"מ

דיווח: רוסיה אחראית לשיבושים בנתב"ג; גורם רוסי – "פייק ניוז"

לפני כשבועיים פרסמנו כי איגוד הטייסים וחברות תעופה נוספות זועמים על התנהלות רש"ת בניהול המרחב האווירי בנמל התעופה בן גוריון וטוענים לליקוי בטיחות חמור במרחב האווירי. הבוקר מתפרסם כי רוסיה היא זו שעומדת מאחורי שיבושי הקליטה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רשות שדות התעופה הודיעה אתמול, כי מזה שלושה שבועות טייסים המנסים לנחות בנתב״ג נתקלים בשיבושים מסתוריים במערכת הניווט במטוס. בהמשך להודעה זו, חושף הבוקר העיתונאי אליאב בטיטו בגלי צהל, כי גורמים בכירים המעורבים בפרשה מעריכים שהסיבה לאותם שיבושים היא מתקפה עוינת של רוסיה. עוד נחשף כי במסגרת הניסיונות לפתור את הסוגיה, בימים אלו נמצא גורם בטחוני ישראלי בכיר באירופה. שם הוא נפגש עם גורמים אמריקניים, כדי לדון בין היתר בנושא השיבושים. יש לציין, כי גם צה״ל פועל באמצעים טכנולגיים שונים ומסייע.

על פי ההערכות, מקור ההפרעות הוא מפעילות רוסית באזור סוריה, אך לא מדובר במתקפה מכוונת אלא בתוצאת לוואי של פעילות לוחמה אלקטרונית של מוסקבה. ככל הנראה, גם נמל התעופה של לרנקה סובל מהפרעות דומות. הנושא מטופל בערוצים מדיניים מול הרוסים, ובישראל מסרבים באופן רשמי להצביע על הרוסים כאחראים.

לפני כשבועיים פרסמנו כי איגוד הטייסים בישראל וחברות תעופה נוספות זועמים על התנהלות רשות שדות התעופה בניהול המרחב האווירי בנמל התעופה בן גוריון וטוענים לליקוי בטיחות חמור במרחב האווירי. ואף שלחו מכתב ובו הם התריעו כי ההתנהלות מסכנת את בטיחות הטיסות מהשדה ואליו.

לטענת הטייסים שיבושי ה־GPS אינם מדווחים בזמן אמת כנדרש על פי חוקי התעופה וכתוצאה מכך "מתקבלות התראות שווא וסטיות מנתיבי הטיסה במרחב". גם חברת אל על מודעת לליקוי הבטיחות וביקשה מרשות שדות התעופה לגבש פתרון מיידי לבעיה הייחודית בסביבת נתב"ג שלטענתם "מהווה איום בטיחותי לכלל המפעילים האוויריים, כולל לחברות הזרות".

מרשות שדות התעופה נמסר אמש: ״בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יום יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט. פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה. מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפיתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעיה״.

מצה״ל נמסר: ״מדובר באירוע בתווך האזרחי, אשר צה״ל מסייע בו באמצעים טכנולוגיים, על מנת לאפשר את חופש הפעולה במרחב האווירי של מדינת ישראל. בנקודת הזמן הנוכחית, אין לאירוע זה השפעה על פעילותו של צה״ל. צה״ל פועל כל העת לשימור חופש הפעולה והעליונות המבצעית במרחב הספקטרום״.

גורם רוסי בשיחה עם 'כאן 11' הגיב לטענות ואמר כי מדובר בפייק ניוז. "מדובר בפייק ניוז. איננו יכולים להתייחס לזה ברצינות", אמר. ב'חדשות 12' דווח כי גורמים המעורים בחקירת השיבושים בקליטת מערכות הניווט במטוסי הנוסעים הנוחתים והממריאים מנמל התעופה בן גוריון סיפרו כי לא ידוע על מעורבות רוסית כלשהי בתקלות.

עוד בנושא
לאחר הדיווחים על הפרעות בקליטת ה- GPS שגורמות לבעיות בטיחות בנחיתות והמראות בנתב"ג, החוקר הראשי במשרד התחבורה, יצחק רז החל בחקירה רשמית של ההפרעות. איגוד הטייסים התריע במכתב כי ההתנהלות מסכנת את הבטיחות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture