Hassan Jedi/Flash90

ההסדרה נדחתה? 12 שריפות בעוטף, 4000 מתפרעים על הגדר

משרד הבריאות הפלסטיני: 21 מתפרעים נפצעו בהפגנות בחמישה מוקדים על גדר הרצועה • דיווח: ישראל הקציבה לחמאס 24 שעות ליישום ההבנות • ראשי הרשויות: "השריפות ובלוני הנפץ הם טרור לכל דבר, עלינו להגיב כמו שהן מתקפת טרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: משה ברוכי יערן קק״ל, ביטחון אשכול וביטחון שער הנגב

למרות הדיווחים על הסכם רגיעה בין ישראל לארגון הטרור חמאס שעיקרו הוא הפסקת טרור הבלונים, עד כה פרצו 12 שריפות בשטחי העוטף כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה. מוקדם יותר, אותר בשטח קיבוץ צאלים מטען מחובר לצרור בלונים גדול. המטען היה מוסווה בתוך כריכת ספר בעברית. "ההנחה היא שהמטרה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים וייראה כספר בעברית תמים למראה", מסרה המועצה האזורית אשכול.

במקביל, כ-4,000 פלסטינים מתפרעים בשעות האחרונות בגדר המערכת, כחלק מ"צעדות השיבה" המתקיימות מדי שבוע מזה למעלה משנה. ממשרד הבריאות ברצועה נמסר כי ישנם 21 פצועים, בהם חובש של הסהר האדום שנפגע מכדור גומי. עוד דווח כי ישנם עימותים קשים באזור אל-בורייג' וג'בליה, וכן כי אחד הפצועים במצב אנוש, לאחר שנורה כשניסה לחתך את הגדר.

ב'ווינט' דווח כי, ישראל הקציבה לחמאס טווח זמנים של 24 שעות כדי ליישם באופן מלא את הבנות הרגיעה שהושגו אמש (חמישי) מרגע כניסתן לתוקף. על פי הדיווח, זאת הסיבה שישראל מכילה לפי שעה את הפרחות בלוני התבערה מהרצועה לעבר עוטף עזה, אשר כבר גרמו כאמור ל-12 שריפות.

גורם ישראלי אישר הבוקר כי הושג הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס. הגורם הסביר כי ההסכם הגיע בהמשך לפניית האו"ם ומצרים לישראל, כדי שהאחרונה תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ואת העברת הדלקים לעזה. חמאס התחייב בתמורה על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, הגורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות – ישראל תחזיר את הסנקציות.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" דווח הלילה כי ישראל וחמאס סיכמו על רגיעה מחודשת בחסות האו"ם ומצרים. על פי הדיווח, בו צוטט גורם באו"ם, ההבנות נכנסו לתוקפן הלילה. ובמסגרתן ישראל תשוב להזרים סולר לתחנת הכוח בעזה ומרחב הדייג יורחב שוב ל-15 מייל ימיים. בנוסף, הוסכם כי ישראל מתחייבת שלא לירות על המפגינים המשתתפים בתהלוכות השיבה. חמאס מצדו התחייב לרסן את ההפגנות השבועיות על גדר המערכת ולהפסיק את הפרחת בלוני התבערה לשטחי ישראל.

יו"ר כחול לבן בני גנץ קיים היום מסיבת עיתונאים בעוטף עזה ואמר, "אני רואה שנתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. הסכם הפסקת האש שמספרים שחתמו עליו הלילה שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו, וככה לא מייצרים הרתעה. צריך לייצר הרתעה באמצעות תקיפות חזקות. אם אין תגובה אין התרעה ואין רגיעה. מבחינת נתניהו אם הוא בסדר כל השאר שיישרף. לא קביל. לא צריך לקבל את השריפות האלה".

ראשי מועצות העוטף ושדרות, אופיר ליבשטיין (שער הנגב), אלון דוידי (שדרות) תמיר עידאן (שדות נגב), איתמר רביבו (חוף אשקלון) וגדי ירקוני (אשכול) פרסמו היום דרישה משותפת: "שמענו דיווחים על הסדרה שאמורה לכלול הפסקה של כל הפרחות הבלונים, וכבר בבוקר אנו עדים למספר שריפות ובלונים בשטחי העוטף כולו".

"כל פעולה, כל הסדר, כל הסכם וכל שיחה, צריכה לכלול הפסקה מיידית של כלל השריפות והבלונים. לא נקבל פחות מכך. הממשלה חייבת להבין- השריפות ובלוני הנפץ הם טרור לכל דבר ועלינו להגיב לשריפות כמו שהן- מתקפת טרור על אזרחי מדינת ישראל. אנו דורשים לעצור את הטרור הזה אחת ולתמיד", לשון ההודעה המשותפת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture