ליצמן הבוקר בכניסה לישיבת הממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ליצמן דורש מנתניהו: מסוק קבוע באילת לפינוי חולים במקרים דחופים

סגן שר הבריאות לראש הממשלה: "מקרים רבים אחרים מצריכים פינוי מוסק לאחד מבתי החולים במרכז הארץ. הצפי הוא שב- 2019 נעבור את ה-100 פינויים. על מנת להבטיח טיפול רפואי מציל חיים לתושבי אילת והתיירים, מוכרחים להציב מסוק לטובת פינוי רפואי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע המאבק נגד סגירת שדה דב, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להציב מסוק לפינוי של חולים לקבלת טיפול רפואי דחוף שאינו ניתן באילת: "כידוע לך, אילת היא אזור ספר, שמרוחק 240 ק"מ מהמרכז הרפואי הקרוב, סורוקה בבאר שבע. הספקת שירותי רפואה ברמה נאותה הן באמצעות יוספטל והן באמצעות קופות החולים באילת ובחבל אילות הייתה מאז ומתמיד אתגר משמעותי".

סגן השר מוסיף וכותב לראש הממשלה שמכהן גם בפועל כשר הבריאות, "בשבועות האחרונים, על רקע הדיונים על עתיד שדה דב, סוכם מול משרד האוצר על תקציב בהיקף של כ- 15 מש"ח בשנה לטובת שיפור השירות הרפואי באילת ושיפור הנגשת שירות הבריאות במרכז הארץ לתושבי אילת. להערכתי, מימון זה יאפשר להתמודד עם חלק מהאתגרים השוטפים שייווצרו בהיבט הבריאותי כתוצאה מסגירה אפשרית, אם וכאשר יוחלט עליה".

עוד מוסיף ליצמן במכתב לנתניהו, "עם זאת, לא ניתן כל מענה לאחת הסוגיות הקריטיות לתושבי העיר האילת והיא מתן מענה מציל חיים שלא ניתן לתת אותו על ידי שירותי הבריאות המצומצמים בבית החולים יוספטל באילת. לדוגמה, כאשר אדם נזקק לצינתור (ולא ניתן לצנתר באילת) לכל דקה יש משמעות; או כאשר יולדת צריכה ללדת לידה דחופה. מקרים אלה ורבים אחרים מצריכים פינוי מוסק לאחד מבתי החולים במרכז הארץ".

"כיום אילת מתבססת על שירותי מד"א לטובת פינוי מוסק וזאת באמצעות מסוק שמגיע משדה תימן, בהינתן שאינו "תפוס" לטובת משימה אחרת. למסוק לוקח כחצי שעה להגיע ואף אינו יכול לנחות באילת אלא בדרך כלל נוחת ביוטבתה – מה שמצריך גם לטרטר את החולה באמבולנס עד לשם. בגלל הקושי לספק שירותים רפואיים מתקדמים באילת, הצורך בפינוי מוסק עולה מדי שנה. לראיה, בשנת 2016 בוצעו 14 פינויים מוסקים, בשנת 2018 מספר הפינויים היה מעל 60 והצפי הוא שב- 2019 נעבור את המספר 100".

"לכן", עובר ליצמן למסקנות, "על מנת להבטיח שבעת צורך רפואי דחוף, תעמוד לתושבי אילת והתיירים שמבקרים בה האפשרות לקבל טיפול רפואי מטבי ומציל חיים, מוכרחים להציב מסוק ייעודי לטובת פינוי רפואי בעיר אילת. העלויות הנדרשות לשם כך הינן כ- 5 מיליון ש"ח חד פעמי לטובת הקמת מנחת אזרחי בסטנדרטים הנדרשים ותקציב של כ- 8 מיליון ש"ח בשנה להבטחת זמינות 24/7 לתושבי העיר וגם המבקרים בה".

"חובתנו להבטיח מתן מענה ראוי לכל אזרח ואזרח במדינת ישראל, גם אם הוא בחר לחיות בעיר המרוחקת 240 ק"מ ממרכז רפואי משמעותי. עלינו להבטיח שתושבי העיר אילת יוכלו לדעת שבעת צורך רפואי דחוף, יהיה מי שיוכל לתת להם מענה ובזמן סביר. על כן, אבקשך לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותך על מנת שנוכל לקבל את התקציב כמפורט לעיל לטובת תושבי העיר אילת", כך סגן שר הבריאות לראש הממשלה ושר הבריאות.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש היום בצהריים עם שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', לשיחת היוועצות נוספת בנושא סגירת שדה התעופה. סמוטריץ' היה זה שהציג בפני ראש הממשלה את המתווה לדחיית פינוי השדה בשלוש שנים, תוך כדי שיווק הקרקעות וקידום מתן היתרי בנייה עד מציאת פתרונות אופטימליים למען תושבי אילת.

נתניהו זימן את ראש עיריית דימונה בני ביטון, וראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי לפגישה בלשכתו בשעה 14:30 בנושא סגירת שדה דב. ההערכות שנתניהו לא ידחה את הפינוי ויגבש תוכנית הטבות לפיצוי תושבי אילת, לאחר הפגישה רבת המשתתפים בלשכתו, שבה הובהרו לו כל המשמעויות הכספיות והמשפטיות לדחייה כזו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture