צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

ראש המוסד: "הזדמנות נדירה להסכם שלום כולל במזה"ת" • צפו

יוסי כהן המכהן כראש המוסד: "יש חלון הזדמנויות, אולי חד פעמי, להבנה אזורית שתוביל להסכם" - בזכות האינטרסים המשותפים והקשר עם ארה"ב ורוסיה. כהן הוסיף: "בזכות הפשיטה בלב טהרן, ישראל מצליחה להרחיק את איראן מהפצצה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: כנס הרצליה שנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

ראש המוסד דיבר בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה ואמר עוד: "בזמן האחרון נוצרו יחסים קרובים עם רוסיה, גם כאשר האינטרסים אינם עולים בקנה אחד. יש פוטנציאל גדול לאזור כולו בקשרים המחודשים בין ישראל לרוסיה".

ראש המוסד סיפר בפתח דבריו כי מחר יוענק לצוות מיוחד של המוסד פרס בטחון ישראל על השגתו של ארכיון הגרעין של איראן. "בסרטי ג'ימס בונד אחד מציל את העולם ברגע האחרון, במוסד זו מלאכה של אנשים רבים העובדים בהתמדה כתף אל כתף. בשיאו של המבצע, ברגע מותח במיוחד ואחרי כמה לילות בלי שינה, בשעות האחרונות של ה-31 בינואר 2018, דווח לנו שיש בכספת בטהרן גם דיסקים. הורנו להביא גם אותם ונגלה לנו אוצר שלם. הובאו מחדר הכספות בטהרן 55 אלף דפים וקבצים. תמונות וסרטונים שמתעדים את השקר האיראני. הפרס שניתן למוסד זה לא רק על איראן אלא גם על ההשפעה על תהליכים מדיניים מורכבים.

ראש המוסד התייחס לאיום האיראני הכולל באזור ואמר כי: "בשבועות האחרונים התחוללה שורה של התקפות על מתקני דלק ומיכליות, הדיון בשאלה מי אחראי להתקפות הוא דיון חיוני, אבל אני אומר בוודאות כי איראן עומדת מאחורי התקפות אלו – הן אושרו על ידי ההנהגה האיראנית והוצעו לפועל על ידי משמרות המהפכה. איראן ממשיכה לראות בטרור כלי השפעה לגיטימי . המוסד ואגף המודיעין לוקחים חלק עמוק בחשיפת מזימות איראניות ופועלים שכם אל שכם עם ארגוני המודיעין המובילים בעולם. להבערת האש במפרץ הפרסי מצטרף משהו חמור בהרבה – איראן מגדילה את היקף הפקת האורניום.

הדרג המדיני הנחה להאיץ את הייצור בצנטריפוגות". הוא המשיך וסיפר כי "את ארכיון הגרעין לא שמרנו לעצמנו אלא שיתפנו אותו עם מרבית סוכנויות הביון ולגורמי מחקר על מנת שיתרשמו הם ללא פרשנות וללא מתווכים. אחד הצוותים שנחשף הוא צוות אמריקאי באפריל השנה. הם פרסמו דוח עם תוצאות דומות לנו -מהמסמכים מאשרים כי בכירים איראנים החליטו בסוף ה-90 לפתח נשק גרעיני. איראן קיבלה עזרה ממספר לא מבוטל של מדענים זרים. המבצע הוא חלק מתכנית גדולה של המוסד כנגד תכנית הגרעין האיראני. בכל רגע נתון בהתאם יכולה איראן לחדש את הפרויקט. גם שההסכם בתוקף איראן מאיימת להפר אותו. לא ההסכם, אלא הנחישות היא המחסום בין איראן לפצצה."

כהן התייחס גם לאינטרסים האיראניים בסוריה ולבנון: "ההתבססות האיראנית בסוריה מתסיסה את כל האזור. לא נוכל להסכים כי סוריה תהיה מחנה לוגיסטי להתבססות האיראנית. המוסד מזהה שינוי מגמה, איראן וחיזבאללה מבקשות להעביר את הבסיסים לצפון סוריה. מדינת הארזים היא מדינה ששבויה בידי טרור. לבנון הופכת לאתר איראני התקפי כנגד ישראל ובעת מלחמה עלולה לבנון להיפגע. אחד מהיעדים המרכזיים של המוסד הוא לצמצם עד כמה שניתן את השפעת איראן על האזור."

אולם במקביל כהן דיבר גם על אפיק חיובי ועל הזדמנות חד פעמית שמזהים כעת בארגון: "למוסד תפקיד לזהות הזדמנויות לשלום. כדי להעצים את כוחנו בהשפעה בנושא שלום, הקמנו יחידה חדשה שתעבוד בדיוק בשביל זה. המוסד מזהה היום הזדמנות נדירה להגיע להבנה אזורית שתביא להסכם שלום כולל. חלון הזדמנויות אולי חד פעמי."

ראש המוסד סיכם בכך שהתייחס לשילוב מגזרים שונים כגון אוכלוסייה חרדית בפעילות הארגון: "אנו משלבים במוסד גם חרדים ואנו מתכננים לשלבם בכל תחומי העשייה של הארגון."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture