Aharon Krohn/Flash90

גרינבלט: "אין דבר כזה מתווך הוגן – מעולם לא היה"

שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון: "לממשל הקודם היו יחסים הרבה יותר קרובים עם הפלסטינים - גם התכנית שלהם לא הצליחה". על וועידת בחריין: "כולם מבינים שהתכנית לא שווה בלי הסכם פוליטי, אבל אני היה תכנית כלכלית כל כך דרמטית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השליח המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, טוען כי, "אין דבר כזה מתווך הוגן. הרעיון של מתווך הוגן מעולם לא היה קיים ומעולם לא יהיה קיים". עוד הוסיף, "אין אף מדינה, אף ארגון, אף שליח שלום מיוחד, שיכול לתווך בסכסוך הזה. אנחנו יכולים לעודד ולסייע, אבל אנחנו לא שופטים, לא מושבעים ואנחנו לא כאן כדי לכפות משהו". לדבריו, "מה שיביא את הסכסוך לסוף זו תכנית פוליטית ששני הצדדים יסכימו עליה".

בראיון ל'וואלה' דחה גרינבלט את הטענה כי קרבת הממשל לישראל הביאו את הפלסטינים להחרימם, "לממשל הקודם היו יחסים הרבה יותר קרובים עם הפלסטינים – גם התכנית שלהם לא הצליחה. יש צורת עבודה שלא הצליחה בכל מקרה. בכל מקרה, ארצות הברית תמיד הייתה בעלת ברית חזקה של ישראל. אין מה להשוות את היחסים בין ארצות הברית וישראל ליחסים בין ארצות הברית לפלסטינים. זה לא אומר שאנחנו לא רוצים לסייע או לפתח איתם יחסים עמוקים אבל זה כמו להשוות תפוחים ותפוזים".

גרינבלט הגדיר את וועידת בחריין כ"הצלחה דרמטית" והוסיף כי, "הצלחנו לשנות את השיח. כולם מבינים שהתכנית הכלכלית לא שווה כלום בלי הסכם פוליטי, אבל אני לא חושב שמישהו ראה תכנית כלכלית כל כך דרמטית שהושקעה בה כל כך הרבה מחשבה עם המון פרויקטים ומספרים אמיתיים. אנשים עזבו את החדר עם תקווה שיש מרכיב כלכלי טוב מאוד שיתלווה לתכנית הפוליטית אם נפרסם אותה".

הוא הסביר את אי הזמנת ישראל לכנס, "לא חושב שהיה הכרחי שהממשלה הישראלית תהיה בכנס, עכשיו כשממשלת ישראל ראתה את התכנית אני בטוח שנקבל מהם את הערותיהם, ואותו דבר לגבי הפלסטינים. אני מקווה שההנהגה הפלסטינית תלמד ותנתח את התכנית ותהיה אמיצה מספיק ליזום איתנו שיחה ולדון איתנו בנוגע לתכנית הכלכלית".

הבכיר האמריקני תקף את הפלסטינים ואמר כי, "קיווינו שההנהגה הפלסטינית תראה שיש תכנית כלכלית מאוד טובה ומפותחת ותבין שהתכנית הפוליטית תהיה מפותחת באותה מידה. אני לא חושב שהם יאהבו את הכול בתכנית הפוליטית, לכולם יהיו בעיות וכל הצדדים יצטרכו לעשות פשרות. אבל ההנהגה הפלסטינית בחרה להחרים את הוועידה ולחצה על אחרים לא להגיע ואפילו אחרי הסדנה הם עדיין ממשיכים לזלזל בה ובתוצריה. זו האכזבה שלי. זו אכזבה עבור העם הפלסטיני, זאת לא הדרך להביא אותם להתקדמות. יש שם הבטחה גדולה ואנחנו מנסים לשחרר אותה וחוסמים אותנו, אני מקווה שזה ישתנה".

גרינבלט התייחס לדחיית פרסום החלק המדיני, "ראש הממשלה לא ביקש מאיתנו לדחות את התכנית, אבל יש לנו תכנית מאוד עדינה שאנחנו רוצים למכור לשני הצדדים, אין אף פעם עיתוי טוב בסכסוך הזה, אז בחרנו לחכות במהלך הבחירות וגם במהלך המשא ומתן הקואליציוני כי לא חשבנו שפרסום התכנית באותה תקופה יגדיל את סיכויי ההצלחה שלה. שאפנו לפרסם את זה בקיץ הקרוב אחרי סדנת בחריין אבל מצאנו את עצמנו בעוד בחירות, לכן אנחנו עדיין שוקלים מה לעשות עם זה. ההיגיון אומר שאנחנו צריכים לדחות את זה שוב אבל עדיין לא החלטנו סופית ונצטרך לדון בזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture