צילום: גלעד קוולרצ'יק

גרינבלט הסביר מדוע הפעם זה יעבוד: "יש נשיא ייחודי בתקופה ייחודית"

שליח ארה"ב למזה"ת ג'ייסון גרינבלט נאם הערב בכנס הרצליה והתייחס לוועידה בבחריין ולתכנית המאה של טראמפ ואמר כי "כל מה שהיה צריך לקרות קרה בבחריין". לדבריו: "הועידה בבחריין הייתה דרך נהדרת לעבור לשלב הבא בקונפליקט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שליח ארה"ב למזה"ת ג'ייסון גרינבלט נאם הערב (שני) בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי והתייחס לוועידה ממנה שב בבחריין ולתכנית אותה מתכוון להציג הנשיא טראמפ ואמר: "לא חשפנו את פרטי התכנית המלאה כי אם נחשוף כל המתנגדים יתחילו לערער על תוכניתנו. תהיה מספיק ביקורת שנחשוף הפרטים". הוא הוסיף ואמר כי "כל מה שהיה צריך לקרות קרה בבחריין. הועידה בבחריין הייתה דרך נהדרת לעבור לשלב הבא בקונפליקט הישראלי-פלסטינאי. לצערי הרשות הפלסטינאית בחרה להחרים הועידה"
 
"אני לא רוצה לומר שתוכניתנו יותר טובה מאחרות. אנחנו ריאליסטים אך גם אופטימיים". אמר גרינבלט והוסיף: "אנשים מסורים וטובים כבר ניסו, אך יש כעת נשיא ייחודי בתקופה ייחודית ומגעים גלויים בין ישראל למדינות האזור כשלכולם אינטרס משותף להתגונן מפני איראן".

השליח המיוחד למזה"ת הסביר כי "אנחנו ב-2019 ובמקום נקודות מעומעמות בעבר אנחנו הבנו שאי אפשר להתבסס רק על יוזמה ערבית נוספת, ולכן הכנו תכנית פוליטית מפורטת של יותר מ-60 עמודים". הוא ציין כי "זה לא הסכם שלום, מטרתנו שכל אזרח ישראלי ופלסטיני יוכל לשבת עם ילדיו ונכדיו ולעבור על תכנית זו ולשאול האם הפשרות שם שוות את זה."
 

גרינבלט: "אין דבר כזה מתווך הוגן – מעולם לא היה"

גרינבלט הוסיף ואמר כי "לא רצינו לגעת בנושאים פוליטיים בועידה בבחריין, סטינו מעט כשזה הגיע לנושא האיחוד של הגדה ועזה. אך כאן יש התנגדות רבה מצד ישראל סביב נושאי הביטחון. אך אנחנו חידדנו שוב ושוב שביטחון ישראל הוא ראשון במעלה מבחינתנו בכל סוג של איחוד כזה בין שני האזורים – הגדה ועזה". לדברי הבכיר האמריקאי: "אם נצליח להביא את נתניהו ואבו מאזן לשבת יחד אך לא נמצא הדרך לשלב את עזה בכך, אז לא נתקדם לשום מקום".

גרינבלט ציין כי "אבו מאזן אמר כמה פעמים שיקבל את האופציה של מדינה פלסטינאית מפורזת, אך מדינה מפורזת לא תגן על ישראל מפני מנהרות, טרור סכינים או בלוני תבערה". לדבריו: "אין דרך להציג תכנית שבה כולם יהיו מרוצים. אנחנו מבקשים רק ששני הצדדים יתייחסו לתכנית החדשה בכובד ראש. אין לנו בעיה עם ביקורת בונה ורצינית אך אנו לא רוצים ביקורות קטנוניות של מתנגדי שלום".
 
"אומרים שאנחנו מנסים לשחד הפלסטינאים ואין לזה שחר. אנחנו מבינים שאין דבר כזה שלום כלכלי". הוסיף ואמר כי "הפלסטינים לא יסכימו לשלום כלכלי, הבנו את זה מזמן. אבל אין תכנית פוליטית בלי תכנית כלכלית סולידית". לדבריו: "אנחנו צריכים להיות בטוחים שאנחנו מניחים הצעה שיש לה סיכוי. לא מתפקידנו לכפות על אף צד להגיע לשולחן הדיונים. אני מקווה שהפלסטינאים לא יוותרו על ההזדמנות שנציג, זו תהיה חרפה. בחריין הייתה צעד בכיוון חיובי, אך ברור שאנחנו לא מכריזים על פתרון עדיין".
 
קודם לכן דיבר בכנס ג'ון סי.רוד תת שר ההגנה למדיניות שהתייחס לאתגר מסין ואמר "סין היום היא האתגר הגדול של ארה"ב לטווח הארוך ולא רוסיה, שמהווה גם אתגר, אבל לא לטווח הארוך כמו סין, האתגר מול סין הוא הגדול ביותר שלנו". סי.רוד טען כי "לפני 10 או 20 שנים, אנשים סברו שהאינטרסים של סין מוגבלים לגבולותיה, אבל היום השאיפות של הנשיא שי הן גלובליות במטרה להחליף את מעמדה של ארה"ב".
 
חבר הקונגרס האמריקאי ויושב תת הועדה למזרח התיכון וטרור בינלאומי טד דויטש אמר במושב מיוחד בכנס הרצליה כי "איראן היא איום רציני לישראל, ישיר ועקיף באמצעות הנציגים שלה באזור, והיא מפרת זכויות אדם. זוהי דאגה אישית שלי – שאיראן עדיין מחזיקה שבויים אמריקאים. המתח בין איראן לארה"ב עולה – ואיתו האיום לאזור ולישראל. אנחנו עומדים לצד ישראל בזכותה להגן על עצמה מול האיומים האלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture