Yonatan Sindel/Flash90

גורמים ב'דגל התורה': חברי הכנסת הונחו "לחבק" את ליברמן

דיווח: ב'דגל התורה' הנחו את חברי הכנסת "לחבק" את יו"ר ישראל ביתנו בראיונות לתקשורת החילונית, ולדבר על שיתופי הפעולה בעבר. המטרה: לערער את האמינות של ליברמן בפני הציבור החילוני שעשוי להצביע לו בזכות ההסתה שלו נגד החרדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורמים במפלגת דגל התורה אמרו שחברי הכנסת של המפלגה הונחו "לחבק" את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתקשורת, ובפרט "בתקשורת החילונית". חברי הכנסת התבקשו להציג את ליברמן כמי שהחרדים מאמינים שיהיה אפשר "להסתדר" איתו, לדבר איתו על שיתופי הפעולה שלו עם החרדים בעבר ואפילו לומר בגלוי שלדעתם ליברמן "מבלף" בשביל הבחירות, ולא באמת יפגע בתקציבים החרדיים.

על פי הדיווח של יערה שפירא ב'כאן חדשות', אותם גורמים אומרים כי מטרת ההנחייה היא לערער את האמינות של ליברמן בפני הציבור החילוני שעשוי להצביע לו בזכות האיום שלו על החרדים. אמש נתנו יו"ר דגל התורה משה גפני וח"כ יעקב אשר ריאיונות ברוח דומה בכלי התקשורת השונים.

בראיון ל'ווינט' אתמול אמר גפני, "אנחנו לא מחרימים אף אחד. אנחנו לא מחרימים את לפיד, אנחנו לא יושבים איתו בקואליציה. הבעיה איתו היא המצע שלו וההתנהגות שלו. ליברמן לעומתו, הוא משהו אחר לחלוטין. ליברמן חבר של החרדים, הוא הלך איתנו יחד בבחירות בירושלים, בחיפה ובצפת. אנחנו תומכים בנתניהו, לא נשב בקואליציה עם יאיר לפיד בגלל המצע. אנחנו הולכים לבחירות נוספות, מיותרות לחלוטין ובזבזניות עד אימה, אני לא זוכר מצב כזה שבו כמעט שנה המדינה משותקת".

הבוקר התייחס גפני בשיחה עם 'יתד נאמן' לדיווחים כי הוא נפגש עם בכירים ב'כחול לבן' מתוך מטרה לבחון שיתוף פעולה אפשרי אחרי הבחירות, "הפרסומים הללו מגוחכים לגמרי, כתבו שנפגשתי עם ח"כ ניסנקורן (יו"ר סיעת 'כחול לבן', ב.ב.) ועשו מזה ספקולציה כאילו אנו הולכים לשיתוף פעולה עם כחול לבן. הדברים אינם נכונים".

גפני מאשר את קיום הפגישה עם ניסנקרון, אך טוען כי אין לה כל קשר לבחירות, "ברור שנפגשתי. אני נפגש עם כולם במסגרת תפקידי. שלחו אותנו לכנסת לצורך כך. אבל מי ששלחו אותנו, גדולי התורה, גם הבהירו לנו שהולכים רק עם הימין ואנו לא סטינו מהקו הזה ולא נסטה ממנו גם בעתיד. אנחנו הולכים גם בבחירות הללו רק עם הימין, עם הליכוד, עם נתניהו".

ח"כ יעקב אשר, שנפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, גם כן נדרש להפריח את הטענות, "מאז ומתמיד אנו נפגשים עם מפלגות שונות. אני מכיר אישית את גנץ כפי שכבר כתבת בעבר מעבודה משותפת שלנו. הוא בחר בי גם כדי שאברך אותו לאחר נאום הבכורה שלו. אין שום בעיה להיפגש אתו. אני נפגש עם כולם מלבד עם כאלו שהם אנטי מוצהר נגדנו".

לדברי אשר, "גנץ אינו פסול אישית. אבל השיתוף פעולה שלו עם לפיד אינו מאפשר לנו להצטרף לכל קואליציה עתידית שלו. אמרתי לו את הדברים והוא יודע אותם. אנחנו הולכים עם נתניהו ועם הימין והליכוד כפי שהצהרנו וכפי שאנו מצהירים גם עתה. מאידך, הפגישות שלנו עם כולם יימשכו, ללא קשר לזה שאנו הולכים במפורש עם נתניהו והימין".

בביטאון המפלגתי האשימו את הליכוד "בהפרחת השמועות" מתוך מטרה לגרור חרדים שתומכים בנתניהו להצביע לליכוד, מחשש שיהדות התורה תלך עם 'כחול לבן'. "שורה תחתונה: לאחר השיחות וההבהרות הברורות שנכתבו כאן, אפשר לקבוע בוודאות, שהשמועות על אפשרות שיהדות התורה (או דגל התורה) ילכו עם כחול לבן אינן נכונות באופן מוצהר וברור", מסיים הכתב המפלגתי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רעיון טוב …אהבתי

טעות איומה לחבק אחד שאומר משהו על הדתיים והחרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture