צילום: פלאש 90

נתניהו: "האיראנים מחכים לגנץ ולפיד – הם אומרים את זה" • צפו

ראש הממשלה חגג לרגל עקיפתו את בן גורין במשך כהותנו: "אלמלא הפעולות שנקטנו יחד לאיראן כבר היה ארסנל גרעיני מזמן". עוד הוסיף: "מי ימנע את זה? בני גנץ? יאיר לפיד? האנשים האלה שאמרו שאסור לסגת מההסכם הזה? שהוא בסדר?"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב במסיבה שקיימו עברו חברי 'הליכוד' לרגל עקיפתו את בן גורין במשך כהותנו, כי "אני הסתכלתי על איזשהו נאום שנאמתי בתחילת ינואר, בינואר 96'. היו אז דיבורים על מזה"ת חדש וישראל תקנה את מעמדה בעולם באמצעות ויתורים, אילוצים הכרחיים, אנחנו ראינו אותם כמסוכנים, ובנאום הזה אמרתי כיו"ר האופוזיציה שזו לא הדרך שלנו. היא דרך שגויה, אנחנו ראינו מזה"ת אחר וכדי להגיע למזה"ת חדש באמת אנחנו צריכים לעשות דברים אחרים, להפוך את ישראל למעצמה. אמרתי שיש לנו פוטנציאל גדול, יש פה ידע, יש פה כשרונות עולים וכולי, אבל אנחנו חייבים לשחרר את הכלכלה. אם נשחרר את הכלכלה ישראל תהפוך לכוח גדול בעולם".
 
"אתמול קיבלתי ברכה מהנשיא טראמפ שאמר לי שאכן הפכנו את ישראל למעצמה עולמית בידע וטכנולוגיה", המשיך נתניהו להחמיא לעצמו, "אני מאוד גאה על כך שבעבודתינו המשותפת עשינו את זה, כי הדבר מחייב שילוב כוחות, וכתוצאה מזה ששחררנו את הכלכלה הפכנו לדבר שהוא בלתי יאומן. מדינה שבה יהודים עושים כסף ועושים המצאות ופטנטים, נו".

ראש הממשלה שיבח את המוח היהודי ואמר, "זה רעיונות שהיו כביכול נטועים בנו בכל מקום שמצויים יהודים בעולם, זה קורה, ובמדינת ישראל היה פשוט קיפאון אדיר. כאילו קיפאון הייתי אומר כמעט סוציאליסטי, חצי סוציאליסטי, היינו צריכים להזיז את זה הצידה וזה היה קשה. וזה נעשה עם רוב האנשים שנמצאים פה, אני חייב להגיד, במהלך השנים האלה, ואני רוצה להודות לכם על הדבר הגדול שחוללנו, חולננו יחד, משום שהוא שינה את פני המדינה. מזה נובעים כל הדברים האחרים".

"אבל העוצמה הזאת, העוצמה הטכנולוגית, עוצמת המודיעין שבאה יחד עם זה, העוצמה האזרחית והצבאית אפשרה לנו לפרוץ למרחב העולמי וכולם רואים את זה, וכמובן לעשות את השינויים בפנים הארץ שדובר כאן עליהם רבות. אז אני רוצה להודות לכם קודם כל על שיתוף הפעולה, אני חושב ששינינו את פני המדינה והבטחנו את עתידה, אבל יש לנו מלאכה אדירה. אדירה", אמר נתניהו לחברי מפלגתו.

"קודם כל אנשים מתרגלים מהר מאוד. אנשים מתרגלים. לך תגיד לאנשים להגיד שלא תוכל להוציא את האלף דולר מהבנק, לצאת לחוץ לארץ בלי לעבור פקיד של בנק ישראל. מישהו היה מאמין לזה? לא, אף אחד לא היה מאמין לזה. אבל זה היה המצב של מדינת ישראל במשך חמישים שנה ובין לילה שינינו את זה. ואי אפשר לדמיין את מדינת ישראל במקום הזה בלי הרפורמה הזאת ועוד שישים רפורמות. אנשים גם מתרגלים ש… מה שנקרא, שאוטובוסים יסעו כרגיל".

ראש הממשלה התייחס למלחמה שניהל במשך השנים נגד איראן, "אנחנו צריכים להגיד להם שיש לנו עוד אתגרים ענקיים. אני אומר לכם שהנושא של איראן רחוק מלהיות סגור, אני חושב שאלמלא הפעולות שנקטנו יחד לאיראן כבר היה ארסנל גרעיני מזמן. מזמן. והקופות שלו היו מלאות עוד יותר כדי לכבוש את המזה"ת. את זה בלמנו עד לרגע זה אבל זה לא נבלם באופן פרמננטי, אף אחד לא יודע מה יהיה. אף אחד לא יודע. אף אחד לא יודע".

"האיראנים מהמרים על כך שזה רק עוד זמן קצר והם ישוחררו מעולו של זה או עולם… מעולם של אלה. אנשים חושבים. כי במשך תקופה ארוכה עמדנו לבד, לבד, לא רק מול העולם אלא גם מול הממסד שלנו. צריך להגיד את האמת. לפעמים רה"מ צריך לעמוד מול המצב הבטחוני. זה קורה. זה קרה לרה"מ הראשון, זה קרה פה ושם לראשי ממשלה לאחר מכן, זה קרה אצלינו ב-ודאות. האיראנים רק מחכים. הם מחכים למתחרים שלנו. הם בעצמם אומרים את זה. ראיתי אתמול שהם שמו שתי מטרות דמות לכוחות שלהם, ראיתם את זה?"

נתניהו אמר כי האיראנים רוצים שיריביו הפוליטיים ינצחו, "אחד מהם זה אני, אני רואה את זה כתעודת כבוד. אני רואה את זה כתעודת כבוד. עכשיו יש לנו מאמץ קודם כל למנוע את הדבר הזה משום שאם איראן מתגרענת אז תשימו סימן שאלה גדול על העתיד. עכשיו מי ימנע את זה? מי ימנע את זה? בני גנץ? מי ימנע את זה? יאיר לפיד? יתלה פוסטרים בתחנת הרכבת התחתית בטהרן? זה מה שיקרה? זה מה שימנע את זה? האנשים האלה שאמרו שאסור לסגת מההסכם הזה? שהוא בסדר? הם ימנעו את זה? מי יעשה את זה?"

"שלא נדבר על דברים אחרים שעומדים על הפרק. רבים רבים רבים, אתם יודעים את זה. עכשיו מי ימנע את זה? אנחנו נמנע את זה. אנחנו. אין מישהו אחר. עכשיו אני מדבר על זה, אני מדבר מתוך הלב ולא מתוך איזה סיסמא או מתוך איזה הפקה או איזה קבוצת מיקוד. אני מדבר על אמת, אמת צרופה. אנחנו צריכים לעשות מאמץ אדיר כדי להבטיח את המשך השגשוג והפריחה וההצלחה והביטחון של מדינת ישראל. אלו לא דברים שמובנים מאליו. הדברים האלה יכולים להיעשות רק עם נפעל ביחד".
 
עוד הוסיף לקראת קמפיין הבחירות, "קודם כל יש לי חדשות טובות בשבילכם, לא יהיו פריימריז עכשיו. אין תירוצים. כולם יכולים… היחיד שהולך לים זה אני. להוציא אותנו משם, אבל אני בונה עליכם, ואני מצפה כל אחד ואחד מכם, כל אחד לתרום בדרכו, יש מטה, אתם מכירים את זה, מחלקים את המשימות, משמעת מטה, אלו לא דברים שאני יכול כאן להגיד פרט להתרפק על 13 שנים של לטיפות מהתקשורת… איך אומרים, תקשורת מפנקת, שאנחנו לא עושים שום דבר כי הרי לא פינית לא עשית".

"אני מודה לך באמת על התמיכה הזאת בעשייה הבלתי פוסקת במעלה ההר תוך כדי ירי מתמיד, ואנחנו מטפסים מפסגה לפסגה ועולים כל הזמן במעלה המדרון, אבל עכשיו, עכשיו זה הקרב האתגרי ובקרב הזה אני מצפה מכל אחד שיעשה את חלקו וכל אחת שתעשה את חלקה, ובעזרת השם, איך אומרים, נאכזב את האיראנים. נאכזב את האיראנים ונביא את מדינת ישראל באמת למקום בטוח. אני רוצה להודות לכם, גם בשמי וגם בשם שרה, תודה לכם על התמיכה. תודה לכם", דברי נתניהו.

המועמד לראשות הממשלה ויו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ בתגובה לדברי נתניהו הערב: "כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו הערב שתי שאלות: הראשונה- האם ראש ממשלה שכנגדו עומדים שלושה כתבי חשדות חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים, יכול לקבל החלטות ביטחוניות הרות גורל מבלי לערב שיקולים אישיים ופוליטיים? השנייה-את מי הוא מעדיף לראות מקבל החלטות בקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע לאיראן- את גבי אשכנזי ובוגי יעלון או את סמוטריץ' ומירי רגב?".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture