צילום: פלאש 90

ח"כ שמולי נשאר ב'עבודה': "ניסיתי לשכנע לחיבור, פרץ סבור אחרת"

לאחר שנפגש עם יו"ר העבודה פרץ וקרב הציוצים שניהל מול ח"כ סתיו שפיר, שמולי הודיע כי למרות המחלוקות לא יעזוב את המפלגה . "עודנו חלוקים על הדרך - לא על המטרה", אמר. "אמשיך להיאבק לצד חבריי על דרכה וערכיה של המפלגה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ איציק שמולי הודיע היום (ראשון) כי החליט להישאר במפלגת העבודה למרות ההצעות שקיבל מ'כחול לבן' ומ'המחנה הדמוקרטי'. "מפלגת העבודה היא הבית שלי, וגם כשיש בו מחלוקות וויכוחים, אני נותר מחויב לו ולא אנטוש אותו ברגעים קשים. אמת, עמיר פרץ ואני עודנו חלוקים על הדרך- לא על המטרה; ניסיתי ככל יכולתי לשכנע לחיבור גדול של המפלגות, אבל היו"ר שנבחר באופן דמוקרטי סבור אחרת ומאחריותו כעת לקבוע את הדרך".

לקראת מסיבת עיתונים משותפת עם עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס, הוסיף שמולי כי, "הבחירה שיש בידיי היא בין התייצבות, שיש בה גם סיכון לצד פוטנציאל, לצדם של עמיר ואורלי במאבק על הבית ועל הסיכוי של המחנה לנצח (גם אם בדרך אחרת), ובין אקזיט אישי מבטיח ונוח במקום אחר, בידיעה שגרמתי לבית הפוליטי שלי נזק. אני בוחר להישאר במפלגה, ולהמשיך להיאבק לצד חבריי על דרכה וערכיה".

לדבריו, "אני מאמין שהקו שמוביל עמיר הוא נועז והיכולת של השמאל הציוני להיבנות מחדש עוברת דרך האפשרות להיכנס מחדש ללבבות רבים של אלה שעשויים להסכים איתנו אך עד כה לא ראו בנו בית. לא על-ידי טשטוש עמדות, אלא דווקא דרך התעקשות על האמת שלנו ותוך ניסיון אמיתי וכנה לשכנע שהיא טובה מדרך הימין". עוד הוסיף לסיום כי, "אל תמהרו להספיד את מפלגת העבודה. זו מפלגה עם עבר אדיר, הווה מאתגר מאוד ואעשה הכל שגם עם עתיד מזהיר".

הבוקר תקף שמולי את ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי, שקראה לו ולמפלגת העבודה לחבור לאיחוד נוסף בשמאל. "‏במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח? הרעיון היה להתחבר כמפלגה ולא לעשות אקזיט אישי.. את הקריאות שלך שמרי לעצמך. שלום ולא להתראות".

את הדברים כתב שמולי בטוויטר בתגובה לדבריה של שפיר בגל"צ, בהם קראה לשמולי לחבור למחנה הדמוקרטי. "על אף שנפגעתי מההתנהלות והשקרים שליוו אותה, אנחנו לא משחקים את המשחקים האלה עכשיו. אני קוראת לשמולי ולכל מפלגת העבודה להצטרף למחנה הדמוקרטי".

למרות הביקורת נגד שפיר, בשבוע שעבר קרא שמולי ליו"ר מפלגתו ח"כ עמיר פרץ להתאחד תחת "המחנה הדמוקרטי" עם מרצ ואהוד ברק. "מפלגת העבודה יכולה לעמוד מהצד ולהינזק או להיכנס בתנאים מיטביים. אני מאוד מקווה שתימצא הגמישות לעשות את זה. אנחנו לא יכולים לטמון את הראש בחול, ואנחנו יכולים להיות חלק מהאיחוד. אני מעדיף להיות חלק ממנו עם תנאים מיטביים למפלגת העבודה", אמר שמולי.

רק לפני פחות מחודש היו שמולי ושפיר יריבים במסגרת הבחירות לראשות מפלגת העבודה, בה שניהם הפסידו לעמיר פרץ. בסוף השבוע האחרון עזבה שפיר את מפלגת העבודה לטובת המחנה הדמוקרטי, שם הוצבה במקום השני לאחר שפעלה לחבר בין מפלגת מרצ ומפלגת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture