בנט ופרץ מגיעים הערב לפגישה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנט ושקד נועדים עם פרץ: הוויכוח – ההמלצה על נתניהו והמיקומים ברשימה

אחרי שוויתר על המקום הראשון: ראשי 'הימין החדש' נועדים עם יו"ר הבית היהודי במטרה להגיע עוד הלילה למתווה פשרה • נתניהו לוחץ על פרץ: "לדרוש מבנט ושקד התחייבות שימליצו רק עליי" • ומה קורה עם מפלגות נעם, עוצמה יהדות וזהות?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת לילה לבן? בשעה זו נועדים במלון רמדה בירושלים יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ, יו"ר 'הימין החדש' איילת שקד והשר לשעבר נפתלי בנט, מתוך מטרה להגיע עוד הלילה למתווה פשרה על ריצה משותפת בבחירות הבאות. עוד קודם הפגישה הודיע פרץ כי הוא מוותר על המקום הראשונה לטובתה של שקד, וכעת המחלוקת על מספר המקומות שהימין החדש תקבל ברשימה המאוחדת ומיקומם.

על פי דיווח ב'ווינט', פרץ מתעקש שהמפלגה המאוחדת תדרוש כדרישה ראשונה את תיק החינוך עבורו – ולא למשל את תיק המשפטים עבור שקד. פרט לכך, בימין החדש דורשים ארבעה מקומות בתשיעייה הראשונה, ואילו הבית היהודי והאיחוד הלאומי מעוניינים שהנציג הרביעי של הימין החדש ימוקם במקום העשירי – ולא התשיעי.

בנוסף, קיימת שאלה אם הם יבהירו במפורש שימליצו על בנימין נתניהו לראשות הממשלה לאחר הבחירות. על פי דיווח ב'כאן חדשות', נתניהו שוחח על הנושא עם פרץ כמה פעמים במהלך היום, ואף התקשר ליו"ר איחוד מפלגות הימין דקות לפני הפגישה הערב. בימין החדש ממאנים להיענות לדרישה, ומוכנים להסכים לסעיף בנוסח הבא: "נמליץ על מועמד הימין שיתחייב לא להקים ממשלת אחדות עם השמאל".

 

האיחוד בימין: רפי פרץ הודיע – "שקד תעמוד בראשות איחוד הימין"

 

יו"ר 'הימין החדש', השרה לשעבר איילת שקד, אמרה בכניסתה לפגישת המו"מ, "כפי שראיתם ושמעתם, פנינו לאחדות. אני מאמינה בזה ועובדת על זה כבר הרבה זמן. אני מקווה שנסיים את הלילה ושייצא עשן לבן, כדי שנעבור לשלב השני – לנסות להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד".

קודם לכן הגיע למקום נפתלי בנט שאמר כי, "אני נחוש והולך בכל הכח בנסיון להקים גוש ימין אחד גדול שיאחד תחתיו את כל מפלגות הימין. הערב אגיע לפגישה עם הרב פרץ במטרה לסגור אחדות בימין. מהיכרות מעמיקה עם אישיותו של הרב רפי, אני סמוך ובטוח שפניו גם לאחדות. זו הדרך היחידה להציל את שלטון הימין".

פרץ כאמור הודיע קודם הפגישה כי הוא מוותר על המקום הראשון: ‏"שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות, הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך".

מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד כתב הערב בטוויטר: "‏עכשיו שפרץ ויתר על המקום הראשון ויש הסכמה על חלוקת התיקים ועל המקום של בנט וכהנא. ‏אם האיחוד במפלגות הימין לא יצא לפועל בגלל ההתעקשות של בנט על זה שרוני ססובר תהיה ברשימת הציונות הדתית לפני אורית סטרוק ועידית סילמן זה באמת יהיה הזוי ויעיד שבנט לא רוצה אחדות".

 

נחשף: כך ניסתה רעייתו של פרץ להשאיר את בעלה בראש הרשימה

 

בתוך כך, מפלגות הימין הקיצוני 'עוצמה יהודית' ו'נעם' הגיעו להבנות על בלוק טכני ולפיו ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. על פי הודעת המפלגות, ההסכם בין הצדדים ייחתם תוך 36 שעות וכרגע המדובר בהבנות ראשוניות. "מדובר בחיבור שיביא את הניצחון לימין, ימנע הקמת ממשלת שמאל וייתן בית למאות אלפי אנשים הנאמנים לשלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ", נמסר.

בינתיים, משה פייגלין הודיע כי 'זהות' תרוץ גם בבחירות הבאות: "יצא המרצע מהשק. על אף שבאופן אישי הבאתי בבחירות האחרונות הרבה יותר קולות מאילת ומנפתלי (שחלקו ביניהם את הובלת הימין החדש), ועל אף שידנו מושטת לחיבור כבר למעלה מחודש, העדיפה שקד לנהל משא ומתן עם כל המפלגות שמימין לליכוד, מלבד זהות. זהות תרוץ בעצמה במלוא המרץ בכדי להבטיח שלמחנה החירות יהיה ייצוג מכובד מאוד בכנסת הקרובה. בכל הנוגע לטענות על פיצול קולות הימין – נא לפנות לאילת שקד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture