Aharon Krohn/Flash90

פרוש: "גורמים שמתנגדים להשתתפות בבחירות מפיצים לעג נגד רבותינו"

סגן שר החינוך התייחס בכינוס פוליטי לקמפיין נגד ההצבעה בבחירות: "איננו פונים לאלה שהם חברי 'העדה' ולא ברור מדוע מפיצים בקהילותינו דברי זלזול וליצנות נגד קדושי עליון". עוד אמר: "הבחירות נכפו עלינו, אנו חייבים לשחזר את ההצלחה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן שר החינוך ויו"ר שלומי אימונים ח"כ מאיר פרוש קיים אמש מפגש עם נציגי סיעתו באזור אלעד והתייחס להתפתחויות הפוליטיות: "לאחר הבחירות ניתחתי את ההתנהלות של ליברמן ומראש הסקתי שהוא לא מרוצה מהתוצאה של חמשה מנדטים, ולכן כל מי שמכיר אותו יודע שאין לו בעיה להמר שוב ולצאת להרפתקאות".

פרוש ממשיך בסדרת פגישות העבודה עם חברי עיריות מהרשויות השונות במרכז הארץ. מטרת המפגשים היא להמריץ ככל הניתן את חברי העירייה ולשאוב מהם רעיונות כיצד ניתן למצות את קולות כלל הציבור החרדי. הפגישה הפעם התקיימה בעיר אלעד בהשתתפות נציגי העיריות מהערים הסמוכות.

"בבחירות האחרונות הציבור החרדי הוכיח את עצמו בגאון ובכבוד. הייתה תחושה טובה גם כלפי חוץ, כלפי מפלגות אחרות והבאנו הישג של שמונה מנדטים. אחרי הכל הבחירות האלו נכפו עלינו שכן כל השאלה היתה האם יכניסו מילה מסוימת או לא בחוק הגיוס. אנחנו ביהדות התורה לא יכולים לחשב ולא יכולים לדעת מה יהיה. ולכן צריך לעשות להתמקד בחתירה להביא כמה שיותר קולות ולאגור כמה שיותר מנדטים. והאמת שגם מפלגת השלטון – הליכוד – צריכים אותנו חזקים ועם הרבה מנדטים".

לדברי פרוש, "הרי גם במו"מ הקואליציוני שהיה לפני שהוחלט ללכת לבחירות, היחס לתביעות שלנו לא היה מכובד. ולא כך אנחנו צריכים להרגיש. כשביקשנו דברים אלמנטריים כמו השוואה תקציבית לילדי החינוך המיוחד הם הערימו קשיים. כמו גם השחיקה התקציבית של הכוללים והישיבות. וגם שכשיש גידול טבעי על כל דבר יש וויכוחים".

"ברור שזה לא המצב שהיה בתקופת פירון-לפיד. אבל עדיין צריכים לשפר עמדות וצריכים להשוות תקציבים אם זה במוכש"ר או בכל דבר אחר וככל שיהיה לנו שעת כושר הכל ישתנה, וככל שאנחנו נהיה חזקים – נוכל לדרוש את צרכי הציבור החרדי. כעת אנחנו נמצאים במציאות מסוימת וצריך לראות שלא נעמוד מול מצב של שאננות. אתם ראשי הקהילות, אתם הבכירים באגודת ישראל אחרי ארבעת חברי הכנסת, אנחנו צריכים שתביאו מטרות. צריך לדעת כיצד אנחנו דואגים שברגע האמת כולם יוכלו לרוץ, להשפיע ולהצביע".

בדבריו התייחס לקמפיינים שמנהלים נגד ההצבעה לכנסת, "אינני יודע מה היה בדור הקודם אודות הדיאלוג שהתנהל בערבי הבחירות. אבל בתקופתי תמיד דיברתי לציבור שהולך להצביע, אף פעם לא דיברתי לאלו שלא הולכים להצביע, שרבותיהם אמרו לא להצביע, וגם לא הלכתי לשכנעם".

"אינני מחפש לפגוע בחברי העדה החרדית או בחסידי סאטמר. מה שמפריע לי הוא שבפרסומים שיוצאים עכשיו, לא בעוד כחודש לפני הבחירות אלא בימים אלו, הם מטפטפים לליצנות ומבזים את גדולי רבותינו זצוק"ל ושליט"א. ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות. אוכל להקריא ציטוטים עוד ציטוטים בהם הם כותבים שגדולי ישראל זייפנים חלילה".

"יש 'קול קורא' שחתומים עליו בשנת תשי"ט מרן ה'בית ישראל זצוק"ל, מרן ה'אמרי חיים' זצוק"ל, גאב"ד טשעבין זצוק"ל וכל גדולי הדור דאז שהם כותבים על הצבעה בבחירות כי "הננו לגלות דעתנו שזו הייתה דעת ה'אבן האזל', 'החזון איש' והרבי מבעלזא", והם כותבים על ה'דעת תורה' שלנו שהם הזייפנים".

בדבריו הבהיר כי "איננו פונים לאלה שהם חברי 'העדה' ולא ברור מדוע מפיצים בקהילותינו דברי זלזול וליצנות נגד קדושי עליון. אנחנו צריכים לצאת בעוז ולהודיע שזו אפיקורסות וכל מי שחושש שהוא ימצא שם את 'האמת לאמיתה' הרינו להודיע שאלו דברי הבל. התנהגות זו הינה התנהגות זו הינה כמו פיזור רעל בקרב הצעירים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture