השגריר מנצור. צילום: מתוך פייסבוק

ריבלין ונתניהו התקשרו: השגריר הדרוזי טען לגזענות בנתב"ג ועורר סערה

שגריר ישראל בפנמה, רדא מנצור, בן העדה הדרוזית, פרסם פוסט בטענה שקיבל יחס מפלה ממאבטחי נתב"ג: "שלושים שנה של השפלה ועוד לא סיימתם". הנשיא, ראש הממשלה ושר החוץ התקשרו לשגריר, אבל שר התחבורה גיבה את המאבטחים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגריר ישראל בפנמה, רדא מנצור, בן העדה הדרוזית, פרסם אתמול פוסט זועם ברשתות החברתיות בטענה ש"זכה" ליחס מפלה ממאבטחי נתב"ג, "מחסום הכניסה לנתב"ג. המאבטחת: מאיפה אתם מגיעים? נהג ההסעה: מעוספיא. מאבטחת: תראה לי תעודה מזהה! נהג: מציג תעודה. מאבטחת: תעצור בצד. המאבטחת עולה לרכב ההסעות: כולם להוציא דרכונים! אני: הדרכונים בתיק בתא המטען. מאבטחת שותקת כמה שניות: לאן אתם נוסעים.? ( בחיתוך דיבור ושפת גוף של מ"כ בטירונות) אני: לפריז ומשם ממשיכים לפנמה. אני עובד שם בשגרירות מאבטחת: מי הנוסעים? אני: אשתי ושני הילדים שלי. המאבטחת סוקרת במבטים ארוכים את כולנו אחד אחד. מתעכבת על פני הבת הקטנה שלי ומסכמת: טוב אתה יכול להמשיך", כך מתאר השגריר את שאירע.

"הבת שלי אחרי זה", מוסיף השגריר, "'זה כל כך מרגיז איך היא דיברה אליך בזמן שאתה חייכת כל הזמן וענית לה בנימוס'. אני חושב לעצמי במטוס באמצע הלילה, נתב"ג תלכו לעזאזל. שלושים שנה של השפלה ועוד לא סיימתם. פעם הייתם מפרקים אותנו בטרמינל היום התקדמנו ואנחנו חשודים רק במחסום הכניסה".

"נתב"ג אגב עוספיא הוא לא כפר בשטחים אלא מקומו של בית הקברות המרכזי לחללי צהל הדרוזים. החלל הראשון ברשימה הוא סבא של אשתי שנפל בשנת 1938… עשר שנים לפני קום המדינה. אחריו ברשימה חללי עוספיא ממלחמת העצמאות… אני ממליץ שתיקחו את מנהלי האבטחה שלכם ואת הארגון המנחה שלהם לביקור בבית הקברות הזה וילמדו שם מה היא הקרבה ומה הם ממלכתיות ודרך ארץ", סיים השגריר את דבריו.

הדברים עוררו תגובות ודיונים סוערים ברשת, הראשון להגיב היה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שכתב, "היינו מאוד רוצים לחיות בשלום וביטחון ולא להצטרך לבדוק אף אחד. מה לעשות שהערבים כופים עלינו כבר מאה שנה מלחמת הישרדות ומחייבים אותנו לשמור על בטחון אזרחינו. יש לזה מחיר".

"צריך להשתדל למזער אותו, וכך אנחנו אכן עושים, אבל בידוק ותשאול הם מינימום הכרחי. רש"ת השקיעה סכומי עתק במערכת בידוק חכמה כדי למנוע עד כמה שניתן בידוק על בסיס פרופיילינג (אבחון על בסיס חזות חיצונית, ח.ג.), ועדיין, קשה מאוד להמנע מזה לחלוטין. בעלי חזות ומבטא ערבי מעוררים באופן טבעי חשד יותר מבעלי חזות ומבטא יהודי", מסביר סמוטריץ'.

"זה לא כי אנחנו גזענים, אלא פשוט כי כל המחבלים שהתפוצצו כאן ושמנסים עדיין כל הזמן לעשות את זה (מערכת הביטחון הישראלית מסכלת כידוע מאות פיגועי טרור בשנה) הם ערבים. את האצבע המאשימה צריך להפנות לטרוריסטים ולא למי שתפקידם לשמור עלינו מפניהם".

לסיום כותב שר התחבורה, "ברור שהבידוק צריך להיעשות עד כמה שניתן בנימוס ובצורה מכובדת, וחזקה על עובדי רש"ת שכך הם נוהגים. ככל שבמקרה הזה היתה התנהגות לא הולמת אני בטוח שהיא תיבדק והלקחים יופקו. אני מבקש לחזק את ידי עובדי הבטחון של רש"ת ולהודות להם בשם אזרחי ישראל על עבודתם החשובה ומצילת החיים".

אך בשונה מסמוטריץ', נשיא המדינה ראובן ריבלין התקשר שגריר מנצור ואמר לו כי, "היה לי חשוב לדבר איתך לאחר סערת הרגשות שעברה עלייך. קראתי את הדברים שכתבת ואי אפשר להשאר אדיש אליהם". הנשיא הדגיש כי, "אני לא רוצה להכנס לפירוט ההתרחשות ואני מבין שכל הגורמים הרלוונטיים עמלים על חקירת הנושא. עם זאת מה שחשוב הוא מה שאתה מרגיש, ואם אתה חשת פגוע כל כך אז אנחנו צריכים לתת לכך את הדעת"

זמן קצר אחר כן נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם שגריר ישראל בפנמה רדא מנצור על המקרה בנתב"ג והביע הערכה עמוקה על הדרך שבה הוא מייצג את מדינת ישראל בפנמה. "ראש הממשלה אמר כי בני העדה הדרוזית יקרים לליבנו ונמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים עמם", נמסר עוד.

מיד לאחר מכן, גם שר החוץ ישראל כ"ץ מיהר להרים טלפון "לשגריר בפנמה, והודה לו על שירותו המסור ועל כל פעילותו למען מדינת ישראל,הביע צער על המקרה וחיזק את ידיו". כ"ץ הוסיף כי, אני מוקיר את פועלך באופן אישי מפעילותך בעבר, אני מחבק אותך ואת משפחתך ואת כל בני העדה הדרוזית. אפעל כדי לוודא שמקרים כאלה לא ישנו. השותפות האיתנה שלנו לחיזוק הארץ תמשיך ותתעצם". בנוסף, סיכמו השניים להיפגש בקרוב.

רשות שדות התעופה מסרה בתגובה לאירוע: "הבידוק הביטחוני בנתב"ג הינו ללא הבדל דת, גזע או מין ובאופן שיוויוני. כשאתה פוגש למעלה מ-25 מיליון נוסעים בשנה, יש מי שיבחר להיפגע ממפגש עם מאבטחת שעושה עבודתה. עוד בטרם בוצע תחקיר ומקריאת הפוסט אין שום פסול בעבודת הסורקת". הדובר הוסיף כי, "גם מיטב חברי כמו חבריך ובני משפחתנו קבורים בבית קברות צבאיים. אני מציע לכבוד השגריר שיגיד לבת שלו בפעם הבאה שהסורקת עושה הכל כדי להגן עליה ועל המדינה".

משרד החוץ מסר אתמול כי בתיאום עם רשות שדות התעופה הוא יצר קשר עם רדא, שאותו הגדירו כ"שגריר ותיק ומוערך", לבין גורמי המקצוע ברשות על מנת שהמקרה ייבחן. "אנחנו מאמינים שהמפגש המרכזי המתרחש בנקודות הכניסה והיציאה מהארץ, בין אזרחים ומבקרים בישראל לבין משרתי הציבור, כולל אלה האמונים על נושא הביטחון, צריך להעשות במקצועיות ובה בעת להיעשות מתוך תפיסה של שירותיות ולהתקיים מתוך כבוד הדדי", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא קשור אלינו. אנחנו יהודים וכל העולם החילוני ומה שקורה שם לא מזיז לחרדים לדבר השם. כל קיומנו בעולם הזה הינו לכ' התורה הקדושה ושמירת תורה ומצוות.והכל לשם שמים.
למה מביאים עלינו כתבות כל כך טמאות ללא שום קורת רוח ולא ניצוץ של קדושה.
ואם ברצונכם להבין מדוע לי סמארטפון?
הטלפון הזה מאושר של ועדת הרבנים לע' תקשורת של הדרן ומחזיקי הדת בארה'ק.
ולצערי משום שעוסק אני במצוות לקירוב עם ישראל בהשגחה פרטית.וכל מילה שהנני כותב נשקלת בהתבוננות רבה. והבינו רבותיי.

ייתכן ואם המאבטחת הייתה אומרת מילה אחת "סליחה" הכל היה נפתר!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture