Tomer Neuberg/Flash90

גנץ בשיחה סגורה: "לפיד לא מבין שצריך את החרדים כדי לנצח"

גנץ קיים היום שיחה עם לפיד והביע את כעסו על כך שלא תיאם עם אנשי הקמפיין של המפלגה את פרסום הסרטון. גורם במפלגה המקורב לגנץ ויעלון העריך היום כי השותפות עם לפיד תתפרק מיד אחרי הבחירות. בכיר ב'כחול לבן': "לפיד מעמיק את הקרע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, המנסה לגשר על הפערים עם המגזר החרדי, מתח בשיחות סגורות שקיים השבוע ביקורת חריפה על מספר שתיים במפלגה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד שמתמיד בהתבטאויותיו כלפי המגזר החרדי, עוד קודם סרטון ההסתה שפרסם אמש. "לצערי לפיד לא מצליח להבין את העובדה שאנחנו צריכים את החרדים ושזו הדרך לנצח", צוטט גנץ ב'כאן חדשות.

עוד דווח כי גנץ קיים היום שיחה עם לפיד והביע את כעסו על כך שלא תיאם עם אנשי הקמפיין של המפלגה את פרסום הסרטון. גורמים ב'יש עתיד' טוענים מנגד שהסרטון דווקא היה מתואם, ושאנשי גנץ "נבהלו כנראה כי הם פחות טובים בקמפיינים". על פי הדיווח, ביש עתיד מצידם רוצים להמשיך בקו הנוכחי בקמפיין העצמאי – וזו מחלוקת שלא נפתרה בין אנשי לפיד לאנשי גנץ. גורם במפלגה המקורב לגנץ ויעלון העריך היום כי השותפות עם לפיד תתפרק מיד אחרי הבחירות.

עוד מצוין בדיווח כי גורמים בחוסן לישראל ובתל"ם (המפלגות של גנץ ויעלון) הביעו חוסר שביעות רצון מכך שלפיד מנהל קמפיין עצמאי ולכאורה לא קשוב למסרים של הקמפיין המרכזי. יש אפילו מי מביניהם שחושדים שהוא עושה את זה בכוונה כדי לסנדל את ניסיונות הפיוס של גנץ עם הפוליטיקאים החרדים, שלא מוכנים לשמוע על לפיד כשותף. יצוין כי את הקמפיין הנוכחי מנהלים אנשי גנץ, כלפיד מוציא לעתים סרטונים שמופצים רק על ידי אנשי 'יש עתיד' במפלגה.

ב'הארץ' צוטט בכיר ב'כחול לבן' שאומר כי "לפיד רק מעמיק את הקרע עם המפלגות החרדיות, במקום לפייס אותן". עוד אמר הבכיר כי, "בתחרות מול הקמפיין האנטי-חרדי של ליברמן, לפיד מוביל שיח שיקשה על שיתוף פעולה עם המפלגות האלה אחרי הבחירות". מנגד, בכיר אחר ב'כחול לבן' צוטט ב'הארץ' אומר כי, "הפרשה הזאת לא חושפת סדקים בצמרת".

גנץ ולפיד הערב. צילום: אלעד מלכה

בעתירה שהגישה היום ש"ס לוועדת הבחירות המרכזית באמצעות יועצה המשפטי עו"ד ישראל באך, מבקשת המפלגה להוציא צו מניעה לפרסום סרטון ההסתה של מפלגת 'כחול לבן', בה נטען בין השאר שהנציגים החרדיים "מבקשים לעצמם את כל הכסף שיש לישראל". בעקבות העתירה הורה יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר ליאיר לפיד ולרשימת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ, להשיב לעתירת שס עד יום רביעי בשעה 12:00.

בנימוקי העתירה, טוענת ש"ס, כי בסרטון מוצגים יו"ר סיעת ש"ס ויו"ר סיעת יהדות התורה "כרודפי בצע אשר אין דבר על ליבם לבד מממון. ובכך, מבטא הסרטון מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף במדינת ישראל בין ה"שבטים" השונים, יש בו פוטנציאל ממשי להסתה ולפגיעה ברגשות הציבור החרדי והוא חורג מהמסר הפוליטי המקובל והמותר".

יו"ר כחול לבן פני גנץ פרסם בצהריים ביקורת מרומזת על סרטון ההסתה: "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם", צייץ גנץ. "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה – חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבותי!!!
בא לא נשכח שאנחנו עדיין בגלות. חשוכה. מעיקה. ארוכה. כל אלה הם לא בגדר חידוש. ולמה ה"הלם" הגדול?! אין כאן אפילו מקוריות. שונאיהם של ישראל ממש כך דברו השמיצו הכפישו ואיימו לאורך כל הדורות. למדו כולם באותו בצ'פר. אנחנו מבקשים גאולה שלמה במהרה אמן ואמן

לא די לנו אירן וחמס ועוד מיליארד שונאים שנצרף למעגל השנאה את יהיר וחבריו

אסור להצביע לכחול לבן…. הם כחול שחור

הוא כבר יכול להתנצל מעתה ועד עולם, יאיר לפיד עשה פיגוע אלקטורלי לכחול לבן, והיו צריכים למנף את זה בכל הכח, אבל הגיע עכשיו סמוטריץ ודיבר מה שלא צריך ועשה פיגוע אלקטורלי לימין, חבל חבל מאוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture