צילום: פלאש 90

אב הנרצח: "מקווה שעלה השמימה בטהרה ולא ראה את פרצוף הרשע"

יואב שורק, אביו של דביר יהודה הי"ד, תקף את מערכת הביטחון: "ידו הארוכה של צה"ל כל הכבוד לה שהיא מונעת אחרי שזה קרה, ובתמורה לזה משחררים באיזושהי עסקה". על הסדרת ישובים: "צריך להסדיר כי צריך להסדיר, לא כי מישהו נרצח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יואב שורק, אביו של דביר יהודה הי"ד, שנרצח בפיגוע בגוש עציון אמר היום (שישי) כי "אין חידוש בזה שיהודים נהרגים על ידי טרוריסטים זה מלווה אותנו הרבה זמן. אני מקווה שדביר עלה השמימה בטהרה ולא מתוך מאבק שנכשל בסופו של דבר", כשהוא מתייחס לרגעיו האחרונים של בנו. "אני מאוד מקווה שזה היה כמו שאני מדמיין את זה, שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את פרצוף הרשע מול העיניים".

האב נשאל לגבי חיסול החשבון עם המחבל הרוצח, ומתח ביקורת על שחרור מחבלים בעסקאות: "ידו הארוכה של צה"ל תשיג? תמיד התפוצצתי כשאני שומע אחרים, כי ידו הארוכה של צה"ל כל הכבוד לה שהיא מונעת הרבה דברים כאלה, אחרי שזה קרה ובתמורה לזה משחררים באיזושהי עסקה, זה בעיניי לא מנחם ולא חשוב".

האב הסביר את כוונתו: "לא שאני מאחל חיים טובים למנוול, אני אשמח מאוד שיחסלו אותו אבל זה לא יחזיר לנו את דביר. זה בהחלט הדבר הנכון לעשות – חיסול ולא להושיב אותו בכלא על חשבון משלם המיסים שלנו להרבה שנים ואז לשחרר אותו על משהו אחר". עוד מתח האב ביקורת על עסקאות לשחרור מחבלים בעבר והביע תקווה שרוצח או רוצחי בנו לא יזכו לאותו גורל: "לצערי אנחנו מכירים את עצמנו ואנחנו לא עומדים בניסיון למרות כל ההחלטות לא לעשות עסקאות כאלה ולכן אני סקפטי בעניין הזה".

"יש הרבה שדיברו על הסדרת יישובים ותגובות ציוניות הולמות, אני באופן אישי לא אוהב את השיח הזה. אני לא חושב שהקורבנות צריכים להוביל את מפעל ההתיישבות. את המקום הזה צריך להסדיר כי צריך להסדיר, לא כי מישהו נרצח. דביר נולד לפני כמעט 19 שנים. המקום לא היה מוסדר אז, וגם לא היום. אין סיבה שזה לא יקרה, מדובר בפחדנות ובעצלנות של הדרגים הכי גבוהים במדינה. זה לא קשור בכלל לזה שמישהו נרצח, זה לא מנוף למשהו אלא טרגדיה".

כוחות הביטחון ממשיכים היום בסריקות אחר חוליית המחבלים שאחראית לפיגוע בגוש עציון, שבו נדקר למוות דביר יהודה שורק. צה"ל ושב"כ בודקים כמה כיווני חקירה, בהתבסס על מידע מודיעיני שנאסף באמצעים שונים. על פי דיווחים פלסטיניים, צהל סרק הלילה את העיירה חלחול הסמוכה לחברון וכן כפרים באזור וכפרים באזור, לאחר שקודם לכן התמקדו הסריקות רק בבית לחם הסמוכה.

כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה פועלים כדי להתחקות אחר נתיב הבריחה ומקום המסתור של המחבלים, כשלא בהכרח המקום שבו צה"ל פועל כעת הוא המקום שבו מסתתר המחבל או המחבלים. הנחת העבודה במערכת הביטחון היא שהמפגעים עדיין נמצאים באזור הפיגוע. עם זאת, עולה החשד כי הרוצחים הצליחו להתפצל ולא נמצאים במקום אחד. ההערכה במערכת הביטחון היא ששורק נרצח על ידי חוליה שמנתה שלושה מחבלים.

מהחקירה הראשונית של הפיגוע שנערכה ביממה האחרונה עולה כי שורק ירד מטרמפ או מאוטובוס בצומת אפרת והחל לצעוד ברגל לכיוון הקיבוץ והישיבה, מרחק דקות הליכה ספורות. לפי ההערכה, הרוצח או הרוצחים נסעו במכונית באזור, וכשהבחינו בו – החליטו לתקוף אותו בקטע הכביש המוביל לקיבוץ. גופתו של שורק נמצאה בסביבות השעה 3 לפנות בוקר, מאוחר יותר התברר כי הרצח עצמו התבצע בסביבות השעה 20:30, במרחק של כ־100 מטרים משער הכניסה הראשון בכניסה הצפונית של מגדל עוז, ומאות מטרים ספורים מהישיבה שחזר אליה.

בעוד שמאות אנשי השב"כ והצבא ממשיכים בסריקות אחר המחבלים, קיים גם חשש מפני פיגוע נוסף בגזרה. בשל החשש שהמחבלים ינסו לפעול שוב, תוגברו הכוחות ביהודה ושומרון. לכוחות הפועלים במרחב הצטרפו גם לוחמים מיחידות מיוחדות אך בינתיים לא בוצעו מעצרים של חשודים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שבת שלום לאוהבי הבורא וחכמיו . נו מה אומר יהיר לפיר ומה אומרים במרץ ועוד ועוד . ו ה עושה מר נתנייהו . כולם לא עושים כלום . כיוון שזה לא נוגע להם . עם ישראל מתמודד עם מרצחים מטונפים חסרי צלם אדם חיות מזויעות שמק לות תמיכה מחיות טמאות ומסריחות משתיית דם אדם ומריקוד על הדם שנשפך לריק אך ורק מתוך שנאה של האסלם לכל הדתות בממוחד לדת ישראל דת האמת והטוהר .. ימח שמם עוד מעט מסתיים גלות ישמעאל והבורא ישטוף אותם בצונמי של אש עד שיעלו קיטור כל המרצחים אוהבי הדם והאכזריות .. טיפשים מטופשים שנולדו לרצוח ללא שם סיבה . תחמה את זכר עמלק מתחת השמיים לא תשכח . חיות אכזריות טובות מהן ומימנהיגהם הרעים

ה ינקם דמו

ממש חורבן דביר קדשו.
סילוק צדיק כחורבן ביהמ"ק.
ושמו כשם בית המקדש. דביר.
צער נורא ואיום.
שנזכה לתחיה ובניין בית המקדש וכל ההרוגים על קידוש שמו.
ונזכה לראות בנקמת דם עבדיו השפוך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture